• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-09-12 09:20:22 följande:
    MagdalenaZ: tror nog de e den mest positiva drömmen jag haft. Dem andra har typ handlat om att något händer. Tex jag får smäll på magen eller något sånt som typ är farligt så blev lite lycklig nu över denna härliga dröm

Ush ja de e nog oxå det värsta för mig. Att bli lämnad helt själv. Hade nog gått under då :-/ hoppas verkligen aldrig att de kommer hända.

Mina föräldrar e skilda sen jag va liten, typ 5 år och jag hoppas inte mitt barn får de likadant. Kommer ihåg att jag hatade att pendla fram och tillbaka mellan föräldrarna :S

Jag fattade aldrig vad skild var och att man kunde skilja sig förrän jag fyllde 13-14. Alla i min och mina föräldrars krets var gifta ..

Dock har min sambo haft en tuff uppväxt med just skilsmässa, bråk och skitsnack så han vill gärna att vi har samma värderingar och att vi håller ihop..
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-09-12 06:58:31 följande:

Finns det någon utav er som tycker att sex är obehagligt? Vi försökte ha det igår, men är så öm o känslig där nere. Kändes som att jag var väldigt torr där nere fast det var tvärtom. Det skavde o var så ömt så att jag fick avbryta.

Det är andra gången det känns så här...

Jag upplever inte samma som du utan är tvärtom, tycker de är skönt, jag och min man har sex 1-3 gånger i veckan (precis som vanligt) han tycker de känns lite annorlunda fast han tror de sitter i huvet för han vet att vi är gravida! Så vi har väl haft tur på den fronten!
  • Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-12 11:41:43 följande:

Jag fattade aldrig vad skild var och att man kunde skilja sig förrän jag fyllde 13-14. Alla i min och mina föräldrars krets var gifta ..
    Dock har min sambo haft en tuff uppväxt med just skilsmässa, bråk och skitsnack så han vill gärna att vi har samma värderingar och att vi håller ihop..
    Min pappa flyttade ihop med min styvmamma direkt så va väl kanske därför jag förstod eller ja så gott som an kan typ.
    Ush inget vidare. Nä det e verkligen viktigt att man försöker hålla ihop så tänker jag och min sambo oxå. Och jag hoppas verkligen att det blir så oxå.
  • Idiiis91

Gud vad denna tid kommer gå långsamt! Fick hem kallelsen till rul idag och det är den 23 oktober tror ja de va. Är bara i 12+6 idag..

Kan man spola fram tiden lite?

Börjar känna mig mer gravid iallafall. Känner livmodern mer och mer ovanför blygsbenet så kanske börjar få lite mage snart :))

• Nyfniken83

Vi har mycket sex.. Det har vi alltid haft men nu upplever jag att jag oftare helt utan anledning blir tänd och typ måste få.. Haha! Mannen e glad. Igår efter morgonmys sa han att han älskar trimester 2 haha. Däremot kan jag känna obehag efter. Typ skavsår trots att jag inte varit torr. Skumt!

• majsa88

Min sexlust har minskat så otroligt. O när jsg väl blir upphetsad så vill jag få med direkten. Men då är inte alls skönt o gör ont o blir äcklad o irriterad av hela grejen. Jag som älskade sex. .. fick avbryta igår. O innan dess hade vi sex för 2 till 3 veckor sedan. Stackars min älskling ;)

• MagdalenaZ
    Nyfniken83 skrev 2013-09-12 12:15:58 följande:
    Vi har mycket sex.. Det har vi alltid haft men nu upplever jag att jag oftare helt utan anledning blir tänd och typ måste få.. Haha! Mannen e glad. Igår efter morgonmys sa han att han älskar trimester 2 haha. Däremot kan jag känna obehag efter. Typ skavsår trots att jag inte varit torr. Skumt!

Ja det verkar vara lyx. Jag har det lite som majsa88. Älskade sex förut men med graviditeten så är jag totalt avtänd.. :(
  • Galaxy79a

Får jag hoppa in i denna tråd ? Trodde jag skulle tillhöra april tråden men efter 2 VUL ioch nu idag UL pga kub testen så visar det att min BF är 21 mars. Är i v.12+1 idag. Lägger in en bild på mini om det går, tagen idag till kub. fick talen 1:20 000 och enligt BM var det jättebra tal.

• Zobeideh

Välkommen in och grattis till din graviditet

Tyvärr verkar de som man måste lägga in bilder genom datorn :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014