• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers
    Zobeideh skrev 2013-09-13 16:58:36 följande:
    Flowers: Oj va e det som är fel? Sjuk?

Dålig psykiskt och fysiskt, svårt att få i mig nått.  =(
    Får ta en timme i taget.    
  • Zobeideh
    flowers skrev 2013-09-13 17:09:29 följande:

Dålig psykiskt och fysiskt, svårt att få i mig nått.  =(
    Får ta en timme i taget.    
    Oj låter inget vidare! Krya på dig kram!
  • Tinapina

Flowers. Fy vad jobbigt! Hoppas du har en tid tidigt i nästa vecka så du får hjälp fort. Hoppas din man tar hand om dig ordentligt så att du bara kan koncentrera dig på att försöka koppla av.

• MagdalenaZ

Ananas86 Grattis till graviditeten och välkommen hit! :) var i landet befinner du dig?

Zobeideh: jag är helvarm.. blir nästan lite yr av "värmen"..

Har nu i två dagar haft så fruktansvärt ont i höften/bäcken/magen att jag knappt kunde gå igår.. ringde bm (igen, och bad om ursäkt över att jag terroriserar henne) och hon sa att det är ovanligt, men vissa kvinnor kan få det tidigt, man skulle ta två alvedon/panodil 500 mg, eventuellt köpa foglossningsbältet som ska hålla bäckenet på plats (som jag läste att någon av oss redan har), och hoppas på att det ska gå över.. det kommer tydligen fram och tillbaka under graviditeten! Lite info om någon känner detta..

• flowers
    Tinapina skrev 2013-09-13 17:50:18 följande:
    Flowers. Fy vad jobbigt! Hoppas du har en tid tidigt i nästa vecka så du får hjälp fort. Hoppas din man tar hand om dig ordentligt så att du bara kan koncentrera dig på att försöka koppla av.

Vi bor dessvärre inte ihop så jag får försöka ta tag i mitt mående så gott jag kan.
  • Tinapina

Flowers. Ni bor inte ihop som att ni är separerade eller ni bor på två håll? Behöver ju självklart inte svara på det. Annars kanske han kunde va hos dig nu när du mår skräp. Eller kan någon annan ge dig stöd? Styrkekramar!!

• Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-13 17:52:06 följande:
    Ananas86 Grattis till graviditeten och välkommen hit! :) var i landet befinner du dig?

Zobeideh: jag är helvarm.. blir nästan lite yr av "värmen"..

Har nu i två dagar haft så fruktansvärt ont i höften/bäcken/magen att jag knappt kunde gå igår.. ringde bm (igen, och bad om ursäkt över att jag terroriserar henne) och hon sa att det är ovanligt, men vissa kvinnor kan få det tidigt, man skulle ta två alvedon/panodil 500 mg, eventuellt köpa foglossningsbältet som ska hålla bäckenet på plats (som jag läste att någon av oss redan har), och hoppas på att det ska gå över.. det kommer tydligen fram och tillbaka under graviditeten! Lite info om någon känner detta..
    Gud va skönt att veta att jag inte är den enda som blir det. Trodde där va något fel på mig :S. jag får oxå så ibland när "värmen" kommer så blir jag yr. Ibland får jag sätta mig ner, e jag ute får jag bara kämpa emot de. Jätte jobbigt.

Ush va jobbigt det låter. Hoppas det försvinner snart så du slipper ha ont!
    Skickar styrkekram till dig.
  • ananas86
    Jessies1989 skrev 2013-09-13 14:59:42 följande:
    Grattis & välkommen :)
    Jag har också skolios men blev behandlad med korsett ist för operation. Dock känner jag av ryggen ibland. Jag går hos sjukgymnast (Reagera) kan jag varmt rekommendera! De har även "grupper" för gravid med tips på övningar, vad man ska tänka på m.m
    Ska gå på en sådan första gången om ett par veckor :)
    Tack! :)

Känns som jag har varit med här länge, men jag har ju bara tjuvläst.. :P

Jag hade också korsett från jag var 8-14 år, men min rygg blev allt snedare och korsetten hjälpte inte.
    Opererades första gången när jag var 14 år, men den operationen gick inte bra. Fick infektion i ryggen pga att det ena staget lossnat, de fick därför plocka ut stagen igen.

Gjorde en ny operation i mars 2011, den här gången blev operationen mycket mer lyckad och jag har nästan inte ont alls i ryggen längre.

Gick hos en helt underbar sjukgymnast på Östra sjukhuset i Göteborg under hösten 2011. 
    Hon hjälpte mig att komma igång med träningen och fick mig att tycka det var riktigt roligt! :)

Sen våren 2012 tränar jag själv på gym två gånger i veckan och det funkar jättebra, min rygg har aldrig varit bätte! :)

Har väl fått trappa ner träningen lite nu det senaste pga av illamående och att jag inte vågar lyfta lika tungt och på samma sätt som innan jag blev gravid. Men jag tänker fortsätta med träningen så länge det känns bra!

• Jessies1989
    ananas86 skrev 2013-09-13 18:36:09 följande:
    Tack! :)

Känns som jag har varit med här länge, men jag har ju bara tjuvläst.. :P

Jag hade också korsett från jag var 8-14 år, men min rygg blev allt snedare och korsetten hjälpte inte.
    Opererades första gången när jag var 14 år, men den operationen gick inte bra. Fick infektion i ryggen pga att det ena staget lossnat, de fick därför plocka ut stagen igen.

Gjorde en ny operation i mars 2011, den här gången blev operationen mycket mer lyckad och jag har nästan inte ont alls i ryggen längre.

Gick hos en helt underbar sjukgymnast på Östra sjukhuset i Göteborg under hösten 2011. 
    Hon hjälpte mig att komma igång med träningen och fick mig att tycka det var riktigt roligt! :)

Sen våren 2012 tränar jag själv på gym två gånger i veckan och det funkar jättebra, min rygg har aldrig varit bätte! :)

Har väl fått trappa ner träningen lite nu det senaste pga av illamående och att jag inte vågar lyfta lika tungt och på samma sätt som innan jag blev gravid. Men jag tänker fortsätta med träningen så länge det känns bra!

Låter klokt att fortsätta så länge kroppen orkar :) du kan ju ta lättare vikter?

Själv tränar jag inte alls & det har jag lite ångest över...

Skönt att du aldrig varit bättre i ryggen!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014