• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nyfniken83

På måndag ska ju jag till läkaren och prata foglossning och eventuell sjukskrivning. Tror ni man kan tjata sig till att dom lyssnar på bebisens hjärta? Eller borde jag ha sagt det när jag bokade tiden? Har liksom fortfarande inte fått tid för mitt rul.. Vill bara höra att den fortfarande lever där inne :)

• majsa88

Ja men känner man sig positiv o har en god magkänsla så är allt bra. Jag går mycket på magkänsla :)

jaa, jag började med omeprazol, o dagen efter mådde jag super o dagen han jag vara i vecka 12. Så jag vet inte om detta berodde på omeprazolen eller att jag var i vecka 12. Men min trötthet, ont i bröste, kisseri, hunger, humörsvängningar, svullnad, o varmhet är fortfarande kvar, o mensvärk o foglossning. Men inte halsbränna o den illamåendet jag hade, tack gode gud :) ser att alla mina symtom inte hat försvunnit haha men det värsta har iaf :)

Zobeideh skrev 2013-09-13 12:46:34 följande:
    Majsa88: ja precis kommer bli en sån lättnad men samtidigt kommer man vara riktigt nervös. Man vet ju inte hur de slutar. Men jag har en känsla av att de slutar positivt. Detta e mitt år känner jag de e skönt när man får lite av symtomen tillbaka. Jag har infalla fall hungern kvar så de e ju positivt haha.

Känns tryggt när fler skriver att deras symtom e nästan borta så man inte e själv med de :)

• Zobeideh

Majsa88; känner du dig oxå varmare? Det gör jag med känns som när de e kallt ute e jag den enda som e varm haha. Humörsvägningarna har jag med :-P nu när du skriver de så e de ju inte bara hunger jag har haha. Ush tur att illamåendet e borta. De e nog de jobbigaste!

Ja just detta med positiv inställning känns bra. Den första gången jag blev gravid kände jag direkt att de va fel kämpa mig efter en tid att få vul och efter måna om och men kom de fram till att min magkänsla stämde för jag hade utomhavandeskap den andra gången va de samma sak jag kände på mig att de inte skulle gå vägen och va hände jag hade MA. Så nu känns de riktigt bra tredje gången gillt och de känns bra för en gång skull

• Lovely90
    Emelie e skrev 2013-09-13 11:16:16 följande:
    Vi vill nog ha en emmaljunga superviking, den verkar både snygg, smidig och lätt att använda eftersom det är svängbara framhjul. Sen att den lätt kan göras till en syskonvagn verkar väldigt bra. Men har inte sett den i verkligheten än, den kommer ut i oktober så ska kolla på den då. Kanske lite tidigt men det är så kul att börja titta på saker, känns mycket verkligare då :)

Jag va helt inne på den först, men blev tyvärr besviken när jag såg den vanliga Viking och hon som jobbade i affären sa att det bara sr hjulen som skiljde. Sitt delen var väldigt trång, tänker att barnet ändå skall kunna sitta i vagnen vi två års ålder med overall och tror det blir svårt i den vagnen :/
  • ananas86

Här är en till som har "smygläst" i forumet i flera veckor.. :)
    Beräknad BF 13/3 2014, vecka 14+0 idag! :) Första barnet och första graviditeten.
    Har precis börjat förstå att jag verkligen är gravid, min livmoder känns tydligt!

Har läst att många är oroliga här i forumet, det har jag också varit och är fortfarande från och till.
    Man vet ju inte riktigt vad som är normalt, hur det ska kännas osv..

Var på läkarbesök och gjorde UL på MVC förra torsdagen, allt såg bra ut och den lilla i magen var 7.9 cm från huvud till rumpa. Tyvärr glömde vi att fota eller fråga om bild.
    Vi har berättat för familjen och de närmsta vännerna än så länge, jobbet får vänta till efter RUL 16/10.

Läste att någon/några här har skolios, det har jag också, är opererad för det.
    Har inte märkt av att det gör mer ont i ryggen än vanligt än så länge, men får väl se hur det kommer gå när magen blir större.

Allt känns väldigt spännande och både jag och min sambo är glada och förväntansfulla!

Känns bra att ha er andra här i forumet att läsa om och prata med fram till mars, har nämligen ingen nära vän eller syskon som fått barn ännu..

• majsa88

Jag är svinvarm o svullen. Får inte på mig förlovningsringen. Folk i skolan som rört min rygg genom tröjan eller som har kramat mig har sagt - jäääävlar vad varm du är, mår du bra? Så visar jag dom mina händer, svullnsa o ådrerna bara står ut o är fylliga. O då säger jag att jag är gravid.

Se där, där kom fler symtomer. Usch för illamående, kan ha all smärta i världen, men inte illamående. Hatar det.

Vad häftigt, men tråkigt att du fick gå igenom allt de där :(

Japp, magkänslan säger en hel del. Vissa är väldigt negativa, men innerst inne känner dom någon sorts lugn. 'Magkänsla' de man ska gå på.

Zobeideh skrev 2013-09-13 13:39:18 följande:
    Majsa88; känner du dig oxå varmare? Det gör jag med känns som när de e kallt ute e jag den enda som e varm haha. Humörsvägningarna har jag med :-P nu när du skriver de så e de ju inte bara hunger jag har haha. Ush tur att illamåendet e borta. De e nog de jobbigaste!

Ja just detta med positiv inställning känns bra. Den första gången jag blev gravid kände jag direkt att de va fel kämpa mig efter en tid att få vul och efter måna om och men kom de fram till att min magkänsla stämde för jag hade utomhavandeskap den andra gången va de samma sak jag kände på mig att de inte skulle gå vägen och va hände jag hade MA. Så nu känns de riktigt bra tredje gången gillt och de känns bra för en gång skull

• Zobeideh

Majsa88: magkänslan ska man verkligen gå efter. De har jag lärt mig nu. Därför jag nog känner detta lugnet ändå

Åh då e jag inte ensam om att vara varm. Häromdagen va de svin kallt ute folk gick med jackor på sig och där kommer jag i linne haha. Sjukt och ändå så svettades jag. Satt på möte den dagen oxå och de gjorde de inte lättare. Där satt jag och koka haha. Nä ush fy! Spännande och se hur de går nu när vi åker på semester. Åker om 2 veckor så om jag kokar i kalla Sverige hur gör jag då i Turkiet haha!

Jag e riktigt glad för jag sluppit illamåendet. Kan oxå ta allt skit men inte de. Där går gränsen. Finns inget värre.

• Jessies1989
    ananas86 skrev 2013-09-13 14:11:39 följande:

Här är en till som har "smygläst" i forumet i flera veckor.. :)
    Beräknad BF 13/3 2014, vecka 14+0 idag! :) Första barnet och första graviditeten.
    Har precis börjat förstå att jag verkligen är gravid, min livmoder känns tydligt!

Har läst att många är oroliga här i forumet, det har jag också varit och är fortfarande från och till.
    Man vet ju inte riktigt vad som är normalt, hur det ska kännas osv..

Var på läkarbesök och gjorde UL på MVC förra torsdagen, allt såg bra ut och den lilla i magen var 7.9 cm från huvud till rumpa. Tyvärr glömde vi att fota eller fråga om bild.
    Vi har berättat för familjen och de närmsta vännerna än så länge, jobbet får vänta till efter RUL 16/10.

Läste att någon/några här har skolios, det har jag också, är opererad för det.
    Har inte märkt av att det gör mer ont i ryggen än vanligt än så länge, men får väl se hur det kommer gå när magen blir större.

Allt känns väldigt spännande och både jag och min sambo är glada och förväntansfulla!

Känns bra att ha er andra här i forumet att läsa om och prata med fram till mars, har nämligen ingen nära vän eller syskon som fått barn ännu..

Grattis & välkommen :)

Jag har också skolios men blev behandlad med korsett ist för operation. Dock känner jag av ryggen ibland. Jag går hos sjukgymnast (Reagera) kan jag varmt rekommendera! De har även "grupper" för gravid med tips på övningar, vad man ska tänka på m.m

Ska gå på en sådan första gången om ett par veckor :)
  • flowers

Mår skit! 
    Äter mer tabletter än mat just nu. 
    Ska till BM nästa vecka och då får jag ventilera mig mer.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014