• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Xora

Hej hej, hoppar gärna in här. Är gravid i vecka 13 (12+3) och har nyligen fått in det i skallen, att det är på riktigt =) Jag är 30 och det är mitt första barn, min fästman är 31 och han har en dotter på 5 år sen tidigare.

Vi har varit på inskrivning och nästa vecka ska vi tillbaka för prover. Efter det vill jag gärna berätta för iaf min familj; längtar som en tok efter att få berätta för hela världen!

• Idiiis91

Tog en kvällspromenad från mamma såhär på kvällskvisten.

Känns konstigt att gå för känner något som "rör" sig mellan höftkotorna. Haha vilken förklaring!

Men de känns som nått ah typ rör på sig.

Lite udda och konstig känsla!

Fler som känt något när ni går?

• majsa88
    Zobeideh skrev 2013-09-13 14:33:19 följande:
    Majsa88: magkänslan ska man verkligen gå efter. De har jag lärt mig nu. Därför jag nog känner detta lugnet ändå

Åh då e jag inte ensam om att vara varm. Häromdagen va de svin kallt ute folk gick med jackor på sig och där kommer jag i linne haha. Sjukt och ändå så svettades jag. Satt på möte den dagen oxå och de gjorde de inte lättare. Där satt jag och koka haha. Nä ush fy! Spännande och se hur de går nu när vi åker på semester. Åker om 2 veckor så om jag kokar i kalla Sverige hur gör jag då i Turkiet haha!

Jag e riktigt glad för jag sluppit illamåendet. Kan oxå ta allt skit men inte de. Där går gränsen. Finns inget värre.
    hahahaah gud vad roligt, ja men vi kommer ha den bästa vintern någonsin, vi kommer gå runt med klänning och en glass i ena handen ;)
    oj, vad härligt. vill också åka utomlands, gud vad skönt. ja, det har jag tänkt på hela tiden, om jag klagar på värmen här, hur har de gravida det i varma länder? drick kallt hela tiden, slush puppy är det bästa när man är utomlands :)
    jaa precis, usch för illamående. 
  • Anki84

Grattis till er nya i tråden :)

På tal om att fortfarande känna symptom, vi går in i vecka 16 på söndag och mina symtom finns fortfarande kvar... Illamåendet kommer och går men idag har de varit extremt, har inte fått behålla månting av de jsg ätit :( De sägs att de flesta brukar må bättre efter vecka 12, jag hamnade inte i "de flesta" kategorin :P

Nu har jag nedräkning till RUL den 8 oktober, är så otroligt nyfiken på att få se bebis igen & förhoppningsvist se om det är en pojke eller flicka :)

• Zobeideh

Majsa88: vill du byta du kan ta min plats på planet haha. Känner mig inte alls road till att åka längre. Men de ska bli skönt på ett sätt :-P

Eller hur jag längtar till vintern, då går vi med höst kläder medan andra går med vinter kläder. Lite roligt haha

• ananas86
    Jessies1989 skrev 2013-09-13 19:27:21 följande:
    Låter klokt att fortsätta så länge kroppen orkar :) du kan ju ta lättare vikter?
    Själv tränar jag inte alls & det har jag lite ångest över...
    Skönt att du aldrig varit bättre i ryggen!
    Ja, det blir lättare vikter och färre repetitioner.
    Man har ju inte riktigt samma kondition och ork som innan man blev gravid..
    Har täkt gå över till simning eller vattengympa när gymträningen blir för jobbig, det ingår nämligen i mitt gymkort också. :)

Du har säker hört det förut, men det är aldrig för sent att börja träna! :)
    Gäller att lyssna på kroppen bara!
    Simning är ju bra både för ryggen och när man är gravid, så det kan jag rekommendera! :)
    Men du går hos sjukgymnast skrev du, då får du säkert jättebra tips där också! 
  • Tinapina

Jag rider och tycker det är toppen! Kommer ut och får mycket frisk luft och röra på mig:)

• Lovely90
    Anki84 skrev 2013-09-13 20:48:57 följande:
    Grattis till er nya i tråden :) På tal om att fortfarande känna symptom, vi går in i vecka 16 på söndag och mina symtom finns fortfarande kvar... Illamåendet kommer och går men idag har de varit extremt, har inte fått behålla månting av de jsg ätit :( De sägs att de flesta brukar må bättre efter vecka 12, jag hamnade inte i "de flesta" kategorin :P Nu har jag nedräkning till RUL den 8 oktober, är så otroligt nyfiken på att få se bebis igen & förhoppningsvist se om det är en pojke eller flicka :)

Jag spyr också fortfarande, varje morgon. Är i v 16 jag med, men kr bra direkt efter jag spytt ch fått i mig frukost :)
  • Lovely90
    ananas86 skrev 2013-09-13 18:36:09 följande:
    Tack! :) Känns som jag har varit med här länge, men jag har ju bara tjuvläst.. :P Jag hade också korsett från jag var 8-14 år, men min rygg blev allt snedare och korsetten hjälpte inte. Opererades första gången när jag var 14 år, men den operationen gick inte bra. Fick infektion i ryggen pga att det ena staget lossnat, de fick därför plocka ut stagen igen. Gjorde en ny operation i mars 2011, den här gången blev operationen mycket mer lyckad och jag har nästan inte ont alls i ryggen längre. Gick hos en helt underbar sjukgymnast på Östra sjukhuset i Göteborg under hösten 2011.  Hon hjälpte mig att komma igång med träningen och fick mig att tycka det var riktigt roligt! :) Sen våren 2012 tränar jag själv på gym två gånger i veckan och det funkar jättebra, min rygg har aldrig varit bätte! :) Har väl fått trappa ner träningen lite nu det senaste pga av illamående och att jag inte vågar lyfta lika tungt och på samma sätt som innan jag blev gravid. Men jag tänker fortsätta med träningen så länge det känns bra!  

Min scolios har också blivit mycket bättre sen jag började gumma, så vill verkligen inte lägga ner det nu. Kör på med samma vikter,men höjer inte. Tänkte inte heller tvinga iväg mig utan köra när jaga har lust :)
  • Idiiis91
    Tinapina skrev 2013-09-13 21:16:14 följande:

Jag rider och tycker det är toppen! Kommer ut och får mycket frisk luft och röra på mig:)

Jag är oxå hästtjej och har egen häst! Vist är det härligt att komma ut? Fast man kanske inte riktigt gör det man brukar!

Men det är så härligt med all frisk luft och naturen!

Vilken vecka är du i? Hur känns det för dig när du sitter på hästryggen? :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014