• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Idiiis. Jag är i v 16. Än så länge känns det ok. Känner mig inte så värst klumpig vare sig när jag ska upp eller av ännu:) vad tycker du? Fattar inte varför gravidridbyxor knappt existerar?

• Idiiis91
    Tinapina skrev 2013-09-13 22:08:55 följande:

Idiiis. Jag är i v 16. Än så länge känns det ok. Känner mig inte så värst klumpig vare sig när jag ska upp eller av ännu:) vad tycker du? Fattar inte varför gravidridbyxor knappt existerar?

Vad skönt :)

Jag är i 13+0 idag.

Vissa dagar har jag sån ligamentdragning så då får de bli att hitta på annat med henne :)

Men känner mig fortfarande smidig som förut så de ska nog gå bra :)

Red barbacka idag och de va inte lika bekvämt så det blir de nog inte mer :)
  • Zobeideh

Vilken natt man haft... Illamående till max och låg och koka till och från...
    Tur man är bättre nu när man vaknar i alla fall. :)

• lele79

Igår var jag och provade mammabyxor på HM, finns ju massor. Känner att jag snart inte kan ha mina vanliga byxor längre. Har ni börjat med mammabyxor ännu?

• Längtanefterlilladig
    Anki84 skrev 2013-09-13 20:48:57 följande:

Grattis till er nya i tråden :)

På tal om att fortfarande känna symptom, vi går in i vecka 16 på söndag och mina symtom finns fortfarande kvar... Illamåendet kommer och går men idag har de varit extremt, har inte fått behålla månting av de jsg ätit :( De sägs att de flesta brukar må bättre efter vecka 12, jag hamnade inte i "de flesta" kategorin :P

Nu har jag nedräkning till RUL den 8 oktober, är så otroligt nyfiken på att få se bebis igen & förhoppningsvist se om det är en pojke eller flicka :)

Vi har också RUL 8 oktober
  • Längtanefterlilladig

Idag går jag in i vecka 15

Sedan två dagar tillbaka är all min magvärk som bortblåst. Jag har mått fantastiskt bra (iallfall i jämförelse). Vi har T.O.M haft sex. Något som uppskattades av min man eftersom det nog var 2-3 veckor sedan sist

Magen har börjat växa lite & jag mår inte lika illa som innan.

Nu ska vi äta frukost. Sen kommer svärmor & svärfar på besök och vi ska göra något roligt ihop. Blir nog en och annan klapp på min mage från svärmors sida .

Ha en UNDERBAR lördag allihop. Kram

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: va kul att höra att det är bättre med dig!

Trevlig helg till er med :)

• Heene

Vad många ni är som har blivit varma. Vill ni dela med er lite? ;) Själv har det vart tvärt om för mig...
    Har känt mig lite udda som har haft med tjocktröja hela sommaren haha. Det har iaf vart en riktigt skön och solig sommar så att jag har kunnat ta av mig den när jag vart i solen iaf. Så länge det inte blåst =P
    Men jag kan ju inte säga att jag fått mkt sol på mig för blek som en gris är jag förutom på armarna efter det dagar jag har haft linne på mig.
    Sen har jag tagit ett varmt (läs skållhett) bad 1-2 ggr om dagen här hemma sen ett par månader tillbaka.
    Har tänkt att det berott på att jag mått så dåligt. att man blir ju lite frusen när man är trött och illamående. Men det kanske mest har med hormoner att göra då?

• majsa88
    Zobeideh skrev 2013-09-14 07:36:53 följande:

Men vad typiskt. Vi som pratade om illamående. Stackars dig
  • majsa88
    Zobeideh skrev 2013-09-14 07:36:53 följande:

Men vad typiskt. Vi som pratade om illamående. Stackars dig
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014