• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mango08
    Heene skrev 2013-09-14 09:49:09 följande:
    Vad många ni är som har blivit varma. Vill ni dela med er lite? ;) Själv har det vart tvärt om för mig...
    Har känt mig lite udda som har haft med tjocktröja hela sommaren haha. Det har iaf vart en riktigt skön och solig sommar så att jag har kunnat ta av mig den när jag vart i solen iaf. Så länge det inte blåst =P
    Men jag kan ju inte säga att jag fått mkt sol på mig för blek som en gris är jag förutom på armarna efter det dagar jag har haft linne på mig.
    Sen har jag tagit ett varmt (läs skållhett) bad 1-2 ggr om dagen här hemma sen ett par månader tillbaka.
    Har tänkt att det berott på att jag mått så dåligt. att man blir ju lite frusen när man är trött och illamående. Men det kanske mest har med hormoner att göra då?

Jag fryser också som en tok, har gjort det hela graviditeten och är nu i v.18. Jag går med dubbla koftor på jobbet och har ett extra värmeelement på mitt kontor. Folk tror att jag är knäpp. Jag tar också ett varmt bad varje dag, supermysigt! =)
  • Längtanefterlilladig

Vad många ni är som har blivit varma. Vill ni dela med er lite? ;) Själv har det vart tvärt om för mig...
    Har känt mig lite udda som har haft med tjocktröja hela sommaren haha. Det har iaf vart en riktigt skön och solig sommar så att jag har kunnat ta av mig den när jag vart i solen iaf. Så länge det inte blåst =P
    Men jag kan ju inte säga att jag fått mkt sol på mig för blek som en gris är jag förutom på armarna efter det dagar jag har haft linne på mig.
    Sen har jag tagit ett varmt (läs skållhett) bad 1-2 ggr om dagen här hemma sen ett par månader tillbaka.
    Har tänkt att det berott på att jag mått så dåligt. att man blir ju lite frusen när man är trött och illamående. Men det kanske mest har med hormoner att göra då?

Fryser också som en galning. Medan min man har legat halvnaken i soffan av värmeslag på sommaren har jag legat med filt på mig. Jag har tjocka tröjor & helst raggsockar också. Trodde jag var ensam om att frysa eftersom man läser att man ska bli så varm. Men då är jag inte ensam trots allt

• Zobeideh
    Här har det varit tvärtom. Det bara dyker upp denna värmen. Så börjar man svettas som en tok. Hade gärna bytat med dig haha. För det e inte klokt va man svettas. Känns som svetten bara rinner från en (fast att den inte gör det) Sen kanske efter ett tag så går det över så man får "normal" temp. så jag kan springa med linne när andra går med tjocka kläder Ska faktiskt ta upp de nu på tisdag hos BM. :)
  • Zobeideh
    majsa88 skrev 2013-09-14 09:54:59 följande:

Men vad typiskt. Vi som pratade om illamående. Stackars dig
    Ja eller hur. Det slår aldrig fel haha! men tur det bara va under natten. Sen har jag stora problem med att stoppa fingrarna i halsen. Många säger ju att man ska göra de när man mår illa. Men då ligger jag hellre och mår skit än att gör de. Tycker de e riktigt obehagligt.
  • Ziiah

Gick in i v16 (15+0) idag och vikten ligger fortfarande på 50 kg, vägde 52 på inskrivningen.
    Magen växer dock och illamåendet och kräkningarna är kvar. Spydde igår och idag. Börjar fundera på om lågt blodtryck kan orsaka ett sådant illamående... Jag ligger ju runt 50 i undertryck. Hade t.o.m under det när jag låg inne på sjukhuset.

Om man annars bortser från illamåendet och det så börjar jag faktiskt kunna njuta lite av att vara gravid. Det är inte längre bara jag som ser att magen växt, nu ser även mamma, brorsan och killen! Två veckor och tre dagar till RUL nu också. Jag längtar!

• majsa88

Jasså? Nej gud. Jag är tvärtom, har ingen tålamod alls för illamående. Stoppar fingrar o spyr då jag tycker det börjar bli jobbigt. Mår så mycket bättre efteråt. Mitt illamående har kommit tillbaka. Ååh sedan igår. Idag mår jag illa med. Vi skulle inte ha pratat om det hahaha

Zobeideh skrev 2013-09-14 10:47:47 följande:
    Ja eller hur. Det slår aldrig fel haha! men tur det bara va under natten. Sen har jag stora problem med att stoppa fingrarna i halsen. Många säger ju att man ska göra de när man mår illa. Men då ligger jag hellre och mår skit än att gör de. Tycker de e riktigt obehagligt.

• Zobeideh

Majsa88: nä vi skulle aldrig pratat om de haha :-P

Jo de här med fingrarna är ju bättre men ush jobbigt ju :-P

• Lovely90
    lele79 skrev 2013-09-14 09:10:11 följande:
    Igår var jag och provade mammabyxor på HM, finns ju massor. Känner att jag snart inte kan ha mina vanliga byxor längre. Har ni börjat med mammabyxor ännu?

Provade mamma legerings på HM ihånmen tyckte den var jätte obekväma i materialet. Kör på med vanligs byxor ett tag till då jag insåg att mudden för magen inte tilll någon nytta på min ännu väldigt, väldigt lilla mage.
  • Idiiis91

Åh jag blir galen på detta kliande på mina bröst!

Någon mer som har klåda på dom?

Kan de vara för att dom växer eller är det bara en extrem klåda?

Blir galen snart :(

• Tinapina

Det finns ju något som heter graviditetsklåda men det brukar väl vara händer och fötter? Fråga BM:)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014