Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

Nu har vi varit på familjerätten och skrivit på papper för faderskapet och gemensam vårdnad.

Känns skönt att slippa ta sig dit sen när mini har kommit!

Men måste säga att det känns lite underligt att behöva skriva under på att vi varit sammanboende och haft en sexuell relation när barnet beräknas ha "blivit till"!

Vi har varit tillsammans i 6 år och sambos i 5 år. Vi har både hus, bill och hund ihop, så känns löjligt att behöva skriva papper!

Får väl hoppas att vi är gifta innan ett eventuellt syskon kommer till i alla fall! :)

• ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-17 18:26:02 följande:
    Skönt att ha det fixas. Och jag tycker det är så roligt att ens man automatiskt blir pappa åt ens barn när man är gifta. Man KAN ju ligga med andra. Hehe (inte för att jag gjort det men andra kanske har).

Haha, ja vad är det som säger att man automatiskt skulle vara mer trogen sin man för att man är gift?

Men det mest underliga är att man kan gifta sig efter att barnet blivit till och slippa skriva papper även då!

Okej om det fanns ett krav att man måste varit gifta minst 9 månader innan barnet är beräknat..

Känns väldigt omodernt det där..
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-17 15:53:53 följande:
    Varit på samtal på förlossningen nu. Vi ska skriva ett förlossningskontrakt nästa vecka tillsammans med överläkare & barnmorska. Det kommer bli så att jag får komma in på förlossningen några dagar innan BF. Om tappen har börjat mjukna så sätts jag igång. Går det inte så får jag komma tillbaka var tredje dag för koll. När de satt igång mig kommer jag bli inlagd & kommer inte lämna sjukhuset fören jag fött.ag kommer få ryggbedövning satt direkt i ryggen när jag skrivs in & när värkarna sen startar så är det bara att fylla på med bedövning. De kommer ha noga koll på mig & barnet. Det får ta max 3 dygn om man sätts igång innan barnet är fött. Annars blir det snitt. Om mina riktiga värkar sen börjar & inget händer, det öppnas inte. Då kommer jag bli snittad. Detta känns okej. Jag vill absolut inte gå över tiden & det känns bra med ryggbedövning som läggs tidigt. De verkar lyssna på mig iaf.

Skönt att ni har lagt upp en plan och att du ska slippa gå och vänta!

Hoppas allt ska gå bra och att du kommer känna dig väl omhändertagen! :)
  • ananas86
    Melt77 skrev 2014-02-18 11:23:39 följande:
    Hej tjejer!

NU är jag inne för IGÅNGSÄTTNING!!! Helt sjukt att det är på gång. Klådan har inte blivit bättre och nu misstänker dom dessutom havandeskapsförgiftning så det var väl tur i oturen att jag fick sån förbaskad klåda att jag fick åka in.

Legat med ctg i snart en och en halv timme (!) Lilla tjejen där inne är verkligen av eller på, superaktiv med puls på ca 175 el helt stilla med puls på ca 145.

Kommer få cytotec i små doser varannan timme sen i max åtta doser. Dom kollar om jag mjuknar annars gel med prostaglandin el vad det heter som dom för in.

Tänk att jag snart ska få träffa vår lilla tjej. Känns helt galet

Spännande! :D

Snart får ni träffa er lilla tjej alltså, måste säga att jag blir lite avundsjuk! ;)

Vilken vecka är du i nu?

Lycka till med allt!

Berätta gärna mer så snart du orkar! :)
  • ananas86

Ang. sex så måste jag säga att det inte blivit mycket av den varan alls under graviditeten..

Det har varit så mycket annat, allt krångel med huset och att bo hos svärmor i två månader gjorde ju inte möjligheterna till mysiga stunder större heller..

Att min sambo är borta 12 timmar om dagen och dessutom spelar fotboll tre gånger i veckan gör ju att det inte blir speciellt mycket tid över alls!

Är faktiskt lite bitter och längtar efter närhet från min sambo! :(

Han är sjukt trött när han går upp kl 5 på morgonen och inte är hemma förrän 17.30 på kvällen..

Kände på mig att det skulle bli såhär när hans chef bestämde sig för att skicka iväg honom på jobb 10 mil bort. Vi är väl inte speciellt nöjda med det varken jag eller sambon! :(

Men nu är det inte långt kvar tills jag få ha honom vid min sida i hela två veckor! :) Snart är vi en egen liten familj och inga chefer kan bestämma att han ska åka iväg långt bort! :)

Får bara vänta 1 1/2 vecka till..

Enligt El-facket (som min sambos företag tillhör) får man inte beordra småbarnsföräldrar att åka iväg på resjobb mot deras vilja, så jag hoppas verkligen han ska slippa de här långa dagarna sen!

• ananas86

Tycker det är lagom med ca två år mellan barnen..

Har väl mest funderat själv och kommit fram till att det kan vara lagom att börja planera för ett syskon nästa vår/sommar..

Även om vi vill lägga all fokus på detta barnet nu först, känns det självklart att det ska komma i alla fall ett syskon! :)

• ananas86

Har också sovit extremt dåligt inatt..

Både pga oro, halsbränna och kissnödighet.. :(

Har vaknat ca 3 gånger/timmen hela natten och sen när sambon gick jag upp kl 5 var det kört att somna om..

Började googla på telefonen, sen blev jag jättehungrig och fick gå upp och äta!

Märkte när jag gick upp att jag hade ont i ryggen, kan knappt röra mig! Det sitter på baksidan av revbenen och känns ungefär som träningsvärk.. Någon som haft/har liknande?

Nu är jag hur som helst hemma efter att ha varit på möte på jobbet. Ligger i soffan och är helt död! Mini sparkar på revbenen så det gör riktigt ont! Vet inte om det är mini som sparkat så ryggen blivit öm också..?

Idag kommer det inte bli mycket mer gjort känner jag, ska ligga här och tycka synd om mig själv mest tror jag!

• ananas86
    Mango08 skrev 2014-02-20 09:59:23 följande:
    Då vad den här, BF dagen!!! Jag har haft förverkar i ca 2 veckor men utöver det så känner jag inte att något är på gång. Det känns typ som att han aldrig kommer att titta ut, kommer säkert gå 2v över tiden och behöva bli igångsatt. Så himla trist varje morgon som jag vaknar och tänker "Nehe, han kom inte inatt heller" (De senaste 3 veckorna har jag ju hoppats på att han ska titta ut, jag längtar så mycket).

Jag jobbar fortfarande heltid och tänkte göra det fram tills bebisen anländer, så hoppas att det får tiden att gå lite fortare :)

Funderade just på hur det går för dig nu när BF är här! :)

Oerhört starkt av dig att fortfarande jobba heltid, ja! Hur orkar du? Vad jobba du med?

Kanske kan vara bra att hinna vara hemma och varva ner lite?

Som någon annan skrev, kroppen kanske behöver slappna av för att det ska komma igång?

Hoppas hur som helst det ska sätta igång för dig snart, måste vara jobbigt att gå över tiden!
  • ananas86

Hallonpaj88: Spännande att det har satt igång för dig! :)

Hoppas att allt ska gå smidigt och att ni får träffa er bebis inom de närmsta dagarna! :)

• ananas86

Spännande att det börjar hända grejer för flera av er här! :)

Känns som det kommer börja ploppa ut bebisar på löpande band väldigt snart nu! :)

Själv hoppas jag att mini ska få växa till sig sista 1 1/2 veckan nu fram till snittet. Jag kommer vara i vecka 38+5 då, så vill egentligen inte att det ska starta tidigare..

Samtidigt är jag nyfiken på hur det känns när allt drar igång och vattnet går osv..

Hade varit perfekt om det startade av sig självt natten innan snittet tänker jag.. :P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014