Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

Mina symtom/krämpor har blivit värre nu det senaste..

Har börjat få mer och mer förvärkar/mensvärk både i underlivet/ljumskarna och i ryggen.

Ryggen har börjat göra riktigt ont, det kom plötsligt i onsdags och sitter på sidorna och baksidan av revbenen.

Har från och till fruktansvärd halsbränna som gör det svårt att både äta och sova.

Tar Gaviscon när det blir riktigt jobbigt, men vill inte ta det för ofta

Annars är jag väldigt yr och trött och sover fruktansvärt dåligt. Vissa nätter sover jag inget alls nästan

Oroar mig mycket över hur mini magen mår, om h*n växer ordentligt osv.

Tänker mycket på kejsarsnittet också, vill ju egentligen inte bli sövd, men får väl acceptera det bara.

Börjar bli trött på att vara gravid nu, vill få tillbaka min kropp och kunna använda mina kläder igen!

• ananas86

Var på sista besöket hos BM idag.

Känns jättekonstigt, tänk att om en vecka och en dag har vi vår mini i famnen! :)

SF-måttet har ökat 1 cm sen förra veckan och allt såg bra ut utom misstanke om bakterier i urinen. BM skickade iväg provet på odling, så får väl se nu i veckan vad det visar. Har inga symtom på UVI och det är så kort tid kvar nu, så hinner knappt påbörja en penicillinkur.

Känns som jag har fått alla krämpor nu på slutet. Min smärta bak i ryggen är tydligen foglossning enl BM. Trodde jag skulle slippa det helt, när jag sluppit så länge..

Har jätteont runt om revbenen nu och har legat i sängen sen 14-tiden pga det. Har även riktigt ont i huvudet och nacken! Känns nästan som influensan.. :(

Nu vill jag bara att graviditeten ska vara över!

Kommer sakna min BM måste jag säga, hon är helt underbar, ville inte riktigt gå därifrån idag..

• ananas86
    Saltad skrev 2014-02-24 16:54:18 följande:
    Vad bestämmer vi? Någon av er som har speciella önskemål får bestämma och så hoppas vi att så många som möjligt kan komma!

Torsdag eftermiddag/kväll skulle funka bäst för mig, men beror på hur jag mår.

Just nu är det inge vidare, men hoppas på att det ska bli bättre och då kommer jag gärna! :)

I annat fall får vi ses med våra bebisar sen senare i vår!
  • ananas86

Tror vi har allt fixat nu inför minis ankomst.. :)

Eventuellt en kudde till vagnen bara, men vet inte om man behöver det..?

Har börjat packa BB-väskan, men vet inte vad jag ska ska packa mer än kamera och kläder.

Vad har ni andra packat/tänkt packa?

Vi räknar med att vara på BB i 3-4 dagar pga snittet..

• ananas86
    anaconda skrev 2014-02-24 10:16:53 följande:
    Tack alla! Vi är på väg hem nu, gjorde tul och allt ser perfekt ut även ctg kurvan igen! Vi hoppas hon kommer igång snart :)

Skönt att du blev väl omhändertagen och att det såg bra ut på UL också! :)

Hoppas det ska komma igång och röra sig mer i magen nu också!
  • ananas86
    Mia86gbg skrev 2014-02-24 13:42:24 följande:
    Nu har vi varit o vänt bebis. Gick som en dans. Var varken obehagligt eller gjorde ont. Den väger 2800g.

En fundering jag fick när jag åkte hem..läkaren kände att tappen bara var 1cm o att hon lätt fick in ett finger. Betyder det att jag är "öppen"? Eller vad betyder det att hon fick in ett finger?

Skönt att vändningen gick bra! :)

Spännande att få veta viken också, även om de inte kan säga helt exakt..

Tycker det låter som du är öppen om läkaren kan få in ett finger!

Kul att det närmar sig för fler och fler här i tråden! :)
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-24 18:45:05 följande:
    Vilket steg att ta. Sista besöket hos BM! Va härligt med en vecka kvar. Förstår att det är många tankar som snurrar i ditt & din sambos huvud nu.

Ja, det känns konstigt! Vi pratade precis om alla tankar vi har..

Tänk då om en vecka, kvällen innan snittet, herregud vad tankarna komma snurra! Kommer nog inte bli mycket sömn den natten..
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-24 18:48:35 följande:
    Jag har packat 2 bodys storlek 50, 1 body storlek 56, två strumpor, 2 små mössor man knyter under hakan, 2 pyjamas. 1 overall med "inbyggda" fötter & vantar, 1 varm mössa. Till mig 2 amningströjjor, 1 par mjukisbyxor, 4 trosor, 4 strumpor, nattlinne, necessär, kamera/batterier, mobilladdare, läsk, snackbars, godis, snuttefilt, tunnare filt, mitt förlossning brev

Tack för att du delar med dig! :)

Då har jag tänkt ganska lika, hade inte tänkt på godis eller mellanmål bara. :)

Ska googla lite och få lite tips på vad man kan packa med sig.

Är svårast att packa till mig och sambon, vill ju inte packa med en massa saker i onödan.
  • ananas86
    Mango08 skrev 2014-02-24 20:12:47 följande:
    Inatt vaknade jag vid flertalet tillfällen av en kraftigare mensvärk, så tänkte att "aha, det kanske drar igång inatt!?". När väckarklockan ringde imorse så var dock mensvärken mindre så det var bara att sucka och dra till jobbet som planerat. Idag har jag haft mensvärk i samband med sammandragningarna och jag har upplevt att värken har ändrat karaktär lite från tidigare förvärkar. Hur som helst, efter jobbet hade jag tid hos barnmorskan. Eftersom jag har gått 4 dagar över tiden bad jag henne att göra en hinnsvepning vilket hon gick med på. Jag var öppen 1,5cm och hon kunde göra svepningen utan problem. Woohoo!!!! Hon tror att bebis kommer att komma inom några dagar, kanske tom inatt med lite tur. Har det inte satt igång på riktigt inatt ska jag dit imorgon och göra en till hinnsvepning. Så spännande! Och så nervöst! Men mest spännande!

Spännande! :)

Känns som det är så g nu då!

Otroligt starkt av dig att fortfarande jobba med förvärkar!

Hejja dig, hoppas bebis kommer inom de närmsta dagarna nu då! :)
  • ananas86
    Emelie e skrev 2014-02-24 21:19:16 följande:
    Jag håller själv på o packar bb-väskan. Sök på bb-väska på google så kommer det upp massa tips på saker man kan/bör ha med sig. Till bebisen är det väl kläder, flera ombyten, sen till dig är det nog bra med tex. amningsbh, inlägg, sköna myskläder, trosor, hygienartiklar, kamera. packar även med blöjor, en snutttefilt och en filt..lite så tänker jag :)

Då har vi tänkt ganska lika! :)

Ska googla lite också för att få lite tips på sånt man kanske inte kommer på direkt.

Känns som det kan vara bra att ha väskan redo, i fall att det skulle starta tidigare..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014