Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Började läsa i papperna nu när ni pratar om kostnader för bilder på RUL. Trodde faktiskt det var gratis (?), men det kostar 20 kr/bild i Landskrona!  

• MagdalenaZ
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-23 09:37:06 följande:
    Jag har smörjt mig sedan en bra tid tillbaka (har varit utomlands i varmt och fuktigt klimat ett år och blir alltid väldigt torr när jag är på hemmaplan igen, framför allt när magen växer). 

En kräm jag har på nätterna är Palmer's Botanicals Tummy Butter som jag köpte i NYC. 
    På morgonen smörjer jag mig med Bio-Oil som jag tror är den ni pratar om från Apoteket ("hudvård för ärr, bristningar, ojämn hudton, åldrande hud och uttorkad hud" enligt förpackningen)

Jag är medveten om att bristningar inte kan förhindras med oljor och krämer, eftersom det är genetiskt, men för min del är det viktigt med återfuktningen. Tyvärr har jag fått allergiska utslag (som kliar nå så in i helskotta) av någon av smörjet ovan så just nu kör jag på vanligt fet hudkräm (Canoderm) och ska därefter testa en i taget för att se vilken som är problemet. Så kan det gå! 

Bio-oljan använder jag varje kväll! 
    Min mamma hade bristningar på låren som blev till efter graviditeten med mig, så jag lär ju få bristningar, men man kan ju alltid försöka med oljan :)

Imorgon gäller RUL  för mig, jag tror jag har varit så nervös så jag inte kunnat skriva här... 

Jag måste dock dela med mig av en rolig händelse, jag fick ett nytt jobb igår! Jag hinner nog inte jobba där mer än 3 månader, men det innebär att jag slipper flytta tillbaka till Sthlm (till min fasta tjänst) 3 sista månaderna, utan kan få vara kvar i Lund och min sambo var överlycklig :) 
    Ibland förvånas jag över hur ynkliga män kan vara. I och med nytt jobb är det nya utbildningar (sist var jag borta 4 omgångar á 3-4 dagar).. så ni skulle sett hans min när jag sa att denna gång är utbildningarna i Malmö..
    "Du får inte hålla på att lämna mig så där 3-4 dagar.. du anar inte hur ensam jag känner mig"
    Men de kan lätt själva lämna en när de ska iväg :)

Ja ja glad är jag att jag ska på RUL imorgon för nu vet jag inte om jag inbillar mig, men sparven sparkar på en del...           
  • MagdalenaZ

Zobeideh: läste om BMs miss angående din tid! Riktigt dåligt av dem, men då kanske du får lite "better treatment" från dem till nästa gång ;)

• MagdalenaZ
    Joma skrev 2013-10-23 11:07:04 följande:
    Åh va skönt :) Grattis till jobbet!

Jag har också RUL imorgon. Vilken tid ska du? :)
    Tack!
    Jag har kl 14.00. Kommer inte ens få i mig lunch..

Man ska tydligen inte kissa innan denna undersökning.. har ni varit medvetna om det?   
  • MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-10-23 11:29:28 följande:
    MagdalenaZ grattis till de nya jobbet

Ja ush man blir förbannad över sånt. Men tro de eller ej läkaren bjöd på alla 5 bilder jag ville ha så lite glad i hjärtat blev jag. Tror att receptionisten berätta för läkaren. Lycka till imorgon med ditt RUL

Du ser special treatment ;) brukar vara så när vården tabbar sig... de blir helt plötsligt mkt vänligare !
  • MagdalenaZ

Jag fick ingen direkt kallelse. Men när ni började skriva om att man måste betala för bilderna så började jag titta i den mapp jag fått från BM, som jag ska ha med mig vid varje besök. Där står det att man inte ska kissa precis innan (och att man ska betala 20 kr / bild ). Sen nämnde min väninna det till mig efter att hon varit på besöket, hon sa att hon hade fått rätt otydliga bilder just för att hon kissat precis innan.
    Så det återstår och se.. jag blir alldeles för otålig som jag ska sitta och va kissnödig vid ett sådant besök. 

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-23 18:24:07 följande:
    MagdalenaZ- Jobbar du på försäkringskassan? I vilken avdelning isåfall? Jag blir inte klok på min situation. Om du skulle kunna hjälpa mig!?
    Just nu jobbar jag på servicekontoret, de lokala kontor som man besöker. Har jobbat med föräldrapenning om det är den du vill veta mer om. Om det är något jag känner mig osäker kan jag ta reda på imorgon på jobbet, eller hänvisa dig ...
    Klart jag hjälper!!  {#emotions_dlg.flower}
  • MagdalenaZ

Apropå servicekontor så ska de handläggarna kunnat lite om allt på tre myndigheter Skatteverket, FK och Pensionsmyndigheten.. så om ni är osäkra om namn på barn, personnr och föräldrapenning / SGI och vill veta mer så ska ni absolut uppsöka de kontoret i era städer! Är det något kan ni alltid fråga mig .. 

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-23 20:19:42 följande:

Tack Jag skickar gärna ett privat meddelande till dig imorgon om det går bra. Jag har en ny mobil som är är jätte jobbig att skriva på. Så skickar från datorn. Orkar inte idag
    Låter bra!
  • MagdalenaZ
    tvetalan skrev 2013-10-24 10:56:22 följande:
    Någon mer som drömmer mycket om nätterna? Ena natten är min man otrogen mot mig och andra så är jag otrogen mot honom. Vaknar upp jätteledsen och känner mig inte alls utvilad. Förstår inte varför jag drömmer om otrogenhet då jag aldrig tänker på det ens?!
    Jag har haft det precis likadant! Och det obehagliga i det här är att jag har drömt så väldigt trovärdigt att jag kan vakna och tro att det hänt på riktigt.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014