Första barnet - BF Mars 2014
Jag tycker det verkar suuuperkrångligt och trodde det skulle vara busenkelt :-/

I början när jag sprang på UL var och varannan blödning så växte hon som hon skulle, idag skulle jag då ha varit v 19+6, men blev bakåtflyttad till 19+3. Men BM sa att barnet växer hela tiden, men olika mkt hela tiden.. Så om jag då skulle mätt nu i veckan igen skulle det lika gärna kunnat vara tillbaka på 19+6. Hon sa att det kan diffa på +-1 vecka hela graviditeten men det är väldigt vanligt!
Apropå föräldrapenningen ska jag va hemma längst, inte för att vi inte är jämställda eller jag ska vara hemma för att jag är kvinna, utan för att min sambo har eget företag och jag jobbar statligt. Lämnar jag mitt arbete 1 år så kan jag gå tillbaka och på samma bana jag lämnade, lämnar han ett år kanske han inte har ett jobb att gå tillbaka till. Dessutom tjänar vi mer på att jag är hemma. Det är väl det som är så fantastiskt med föräldrapenningen, man kan lägga upp det precis som man vill :)
Jag har tänkt att vara hemma med barnet ett år (5 dagar i veckan uttag) sen ska jag tillbaka till jobb med eventuellt arbeta 50 %. Sen kanske jag går upp till 75% efter 1,5 år. Men allt har sin tid.
Min väninna som har barn, som var väldigt påstridig till att det skulle delas lika, har ångrat sig djupt och förhandlar nu med mannen att få vara hemma längre. Hon älskar att vara hemma med dottern!