Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Zobeideh skrev 2013-10-02 14:23:02 följande:
    MagdalenaZ: jag har känt som dig. Att de e en pojke sen jag blev gravid men hjärtslagen hos BM låg på 145 så spännande att se va de visar sig vara

Har du kollat på mammasidan.se, där finns både kinesiska kalendern och ett annat test.. på det testet fick jag 50%.. :)
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-02 14:58:30 följande:

Fast jag har läst på vårdsidor & min BM sa att det där med hjärtslagen är en myt. Alla har olika puls & det kan bero på om bebisen är stressad eller om mamman är det hur pulsen är.

Äh, allt är en myt! Jag tror inte kinesiska kalendern är vetenskapligt bevisat.. men som sagt, det är ju kul och se vilka av dessa tester stämmer in, i och med att det visar så olika Gravid

• MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-03 07:17:53 följande:
    Någon mer vars illamående kommit tillbaka? Mitt försvann runt v12 men nu i vecka 15+5 mår jag mer illa än nånsin :(

Jag hade en släng av riktig migrän liknande skit. Va så illamående attjag inte åt på hela dagen.. :( men det är bättre nu faktiskt..
  • MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-10-04 08:44:20 följande:
    Det kanske var barnet då! Tog hen på sin första Björklövenmatch igår så den kunde väl inte va annat än exhalterad! =)

Jag börjar få lite mage men detta har mest resulterat i att jag ser tjock ut eftersom min inte innan platta mages fett ännu ligger i vägen för den där spända magen så blir att köra på stora kläder ett tag till   

Oj, Umeå folk här i forumet?

Jag får inte plats i mina kläder och började gråta imorse... jag vägrar köpa dyra mamma-kläder! Ett ganska bra tips jag fått är blocket. Ofta säljer andra mammor fina paket till bra pris! Inte så länge man ska använda grejerna ändå!  
  • MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-10-04 10:53:19 följande:

Utflyttad =) Men lokalpatriotismen lever vidare! Jag har köpt lite klänningar och längre tröjor som inte är tajta, som jag tänker att jag kan ha nu med strumpbyxor/tights, när jag blir större och även efteråt. Har lagt ner byxor

Samma här! Från Umeå till Lund :) Var bor du idag?

Jag vägrar ge upp tanken om mina byxor, det är därför jag gråter. Jag har inga tröjor till leggings eller strumpbyxor, så jag kämpar på! Jag ska till min syster nästa helg så jag avvaktar till hennes gamla mamma-kläder!  
  • MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-10-04 11:19:37 följande:

Mysigt med Lund! I Stockholm

Jag mellanlandade i Stockholm i 6 år :) blev lurad av sambon att flytta ner hit :)
  • MagdalenaZ

Jag har legat och sovit hela dagen.. helt slut efter en veckas arbete!

Jag provade dopplern igen och hörde ingenting, tänkte att jag slängt 400 spänn i sjön! Jag glömde tuben till gelén på nattduksbordet, så när sambon la sig i sängen frågade han lite gulligt om jag kunde smörja in hans händer .. Jag skrattar och säger att tuben är gelén till dopplern. Så han säger att jag ska hämta den igen för han vill prova att lyssna. Men när han provar mot mitt hjärta så vänder han den upp och ner! Näää du gör fel.. sa jag. Men dum som jag är har jag inte gjort rätt från början.

Jag tryckte ner den gula sidan där lampan lyste när jag försökte! Haha!

Så där låg vi, lyssnandes på våran bebis hjärta.. första gången för sambon! :)

• MagdalenaZ
    flowers skrev 2013-10-06 01:07:57 följande:
    Mysigt för er att fått höra bebisen hjärta.

En underbar känsla verkligen.  =) 

Jag va hos BM här om veckan och min lilla krabat va inte alls förtjust i den där dopplen, flyttade sig åt sidan gång på gång.

Tydligen är den inte bra för bebis och är mycket stressande och ger strålningar och höga ljudvågor. 

Försök att undvika så gott det går.

Kram.          

Nä vi ska inte hålla på med den för mycket. Men det va iaf inte helt bortkastade pengar :)

Hur har allt gått för dig? Har oron släppt? Blödningar? Det har börjat släppa för mig.. nu är det rul snart så man ser att allt är ok med hen! :)
  • MagdalenaZ

Jag är faktiskt lite avundsjuk på er som orkar träna, jag är helt slut när jag kommer hem från jobbet att jag inte orkar. Jag har ändå tränat en del i mitt liv men just nu är jag för slut för det!
    Jag simmar en gång i veckan och går på mkt promenader, men jag hade gärnat gått tillbaka till gymmet för nåt pass! :( 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014