Inlägg från: MagdalenaZ |Visa alla inlägg
  • MagdalenaZ

Första barnet - BF Mars 2014

Är det någon som sett om hur det gått för flowers? Försöker hitta något från henne men hittar inget.
    Om du ser flowers så kan du ju skriva hur det är!  

• MagdalenaZ
    Idiiis91 skrev 2013-10-31 12:47:50 följande:
    Tack alla!
    Känns inge roligt att man ska få ett sådant besked om att vi ska flytta isär på våran 1 år och 5 månaders dag och klev dessutom in i v21 :(
    Det var han som ville och jag kan inte neka honom.
    Han vet inte hur han vill, vad han känner och att han inte är redo för ett barn just nu så han ville flytta ett tag. Vi får väl se vad som händer :(
    Tack alla åter igen!

Tråkigt för dig!
    Han kanske behöver komma ifrån lite, festa av sig. Jag menar min sambo är väldigt splittrad inför det här. Det är ett enormt steg för honom då han va helt inställd på att aldrig ha barn eller gifta sig. Men min sambo är ändå 28 år och det är jobbigt, det är ju verkligen ett nytt kapitel för oss alla och en enorm omställning... din kille kanske inte mentalt där ännu, men kanske kommer dit sen.. ? 
  • MagdalenaZ
    Joma skrev 2013-10-31 22:45:50 följande:
    Gud va skönt att höra att fler är törstiga :) Då är de kanske mer en vanlig grej än ett hot för diabetes :) Hemskt iallafall men ändå skönt att höra att man inte är ensam. Jag dricker dock bara kolsyrat, mest läsk :/ Kanske inte de bästa men de är bara det jag är sugen på.

Vilken olja smörjer du in brösten med då, å hjälper de mot klådan? Mina kliar överallt tyvärr, å mest hela tiden. När jag bara har kliat lite grann så ser de ut som de blöder under huden typ :/

Bio-olja från apoteket! Den är hur bra som helst! Förebygger bristningar och hjälper mot klåda. Prova med den lilla flaskan först om du tycker om den eller inte. Jag har tagit slut på min och ska köpa en stor flaska nu :)
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-01 09:26:22 följande:

Jag har också dille på läsk. Och dricker antagligen alldeles för mycket av det. Fick en chock när jag läste i tidningen att ETT glas vanlig läsk/dag ger 40 % ökad risk att föda för tidigt. Och det var 20 % risk med lightläsk. Har kollat runt på livsmedelsverket & enligt dem är det inte skadligt med light läsk som är aspartam i. Så jag dricker 1 glas light läsk när jag är sugen. Undra va det är som gör att barnet kan födas för tidigt. För det står ju överallt att socker ger ett stort barn & att mamman går upp i vikt. Tycker det verkar knepigt.

Jisses, jag som har börjat få SÅNT sug på coca-cola! Drack aldrig läsk förut men har gjort det oerhört nu... jaja, då är det bara att lägga ner det med :)
  • MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-11-04 13:42:09 följande:
    Jag har typ ingen mage, förutom en lite fläskvalk som nu ser ut som en väldigt stor fläskvalk - det är ingen som tror mig när jag säger att halva tiden har gått! Så jag tycker du ska vara glad över din spetsiga mage som jag är säker på är lika fin som de andras =) 

Hahah det är samma här! Känner mig lite stressad när jag ser alla andras magar :)
    Men försöker lugna ner mig själv och tänka att alla är olika! 
  • MagdalenaZ
    Awanata skrev 2013-11-04 15:28:52 följande:
    Haha alla kanske känner likadant. Min mamma sa igår att jag mest såg semesterfet ut.. det kändes ju sådär kul :-P Fast tror magen bara kommer smälla till för oss som inte har så stor. Barnmorskan sa att dom som inte hunnit få mage oftast får det till v 25 i alla fall. Jag hoppas! Ni har säkert superfin mage ni med

På tal om något helt annat, är det någon mer än jag som är suuuperhungrig nu? Jag åt mig mätt vid 13 och tog en frukt en timme senare, och nu är jag verkligen jättehungrig igen. Så himla jobbigt.. så vill jag inte äta för mycket frukt heller för det binder väl vätska har jag för mig?

Ja ungefär så jag känner när jag går till badhuset. Semesterfet! :)

Apropå sparkar och sånt, jag har moderkakan i bakvägg eller vad bm nu sa. Så jag borde känna sparkarna, men känner det inte sådär jättemycket, känner att det är någon där nere men kan lika gärna vara muskelryckningar! som det är NU! hahaa! :)

Är inte överdrivet hungrig som jag har varit tidigare.. nu kan det faktiskt gå några timmar innan jag känner hunger... äter mycket frukt så jag inte trycker i mig massa skräp!

Zobeideh: såg precis från chefen mejl om vattnet! Jag dricker visserligen inte kranvatten i Skåne för jag blir rent illamående när jag gör det... Kräks         
  • MagdalenaZ
    majsa88 skrev 2013-11-04 18:45:03 följande:
    En liten personlig fråga. Får ni orgasmer? Jag vågar inte slappna av o få det under samlag. blir rädd att sammandragningar ska påverka något negativt... åh vad dum jag är..
    Hahaha nej, min sambo har börjat strejka helt! Jag känner mig som tjat-moster och värsta sex-galningen när JAG måste tjata... hahaha! Så det problemet har inte jag iaf... 
  • MagdalenaZ

Jag köpte faktiskt ett paket mammakläder av en väninnas väninna. Riktigt fina mammabyxor som jag använder varje dag. :) dom är otroligt bekväma!

Apropå rakning/vaxning har jag inte vaxat sen maj, och det mina vänner, SYNS. Bikinilinjen och benen har jag ordnat under sommaren, men nu är.det illa...

• MagdalenaZ
    Lovely90 skrev 2013-11-06 13:21:11 följande:
    Jag vet att det är ett bra tag kvar tills bebisen är här men det där med pojknamn är ju helt omöjligt. Jag och sambon kommer verkligen inte överrens om något namn, vi tycker helt olika. Flicknamn är redan klart men pojknamn skall ju också finnas tillgång till. Jag vet att det inte gör något att man inte bestämt innan bebisen kommer men jag vill inte att bebisen skall gå flera dagar utan namn!

Tips på fina killnamn? Jag gillar mer gamla traditionella, sambon är mer för nya/moderna. Någon som har något mitt emellan?

Åh, killnamn är ju så roligt! Jag har problem med namn för jag måste se till att det kan passa bland mina släktingar, min sambos släktingar och givetvis här i Sverige oxå.
    Jag älskar ju namnen Daniel och Adrian, de är namn som funkar lite varstans i världen. 
  • MagdalenaZ

Jag håller på att somna här på jobbet. Har sedan jag blev gravid varit hemma minst en gång i månaden (som någon här i tråden skrev).. jag är så hängig och känner mig sjul och vågar nästan inte gå hem... :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014