Första barnet - BF Mars 2014
Sopp skrev 2013-10-11 14:46:15 följande:
De flesta barnvagnsolyckorna som sker varje år beror på att barnet har ramlat ut ur barnvagnen vilket beror på att föräldrarna inte har uppsyn. Kollar man bara att alla bromsar och spärrar fungerar på en begagnad så är det inga problem. Det är klart att man kan lägga alla pengar i världen under hela barnets uppväxt på det säkraste säkra - Jag antar att eftersom det aldrig skulle kunna va en begagnad vagn eftersom man inte vet vad som har hänt med den innan, så är det absolut inte tal om någon begagnad bil - Det blir väl en sprillans ny säkrast-i-klassen för x antal 100 000. Sen kan man ju även fundera på miljöpåverkan om alla i den rika världen ska köpa nytt till barnen hela tiden - Men självklart ska man få inhandla precis vad man vill! Jag tycker bara att det är värt att fundera en vända på om det finns bättre användning för pengarna (exempelvis starta upp ett sparkonto till barnet och spara lite på miljön i samma veva?)Jag måste få säga att jag håller med dig till fullo kring barnvagnshyseterin. Samtidigt som jag inte är särskilt märkes-galen överhuvudtaget, tycker det är konstigt att vilja lägga så mkt pengar på ett visst märke bara för märkets skull. Jag är mer för om jag ser något jag gillar oavsett märke vill jag köpa den. :)
Vem garanterar att en splitterny vagn inte ska gå sönder?
Jag har dessutom väldigt svårt att lita på vad media säger, idag vågar man knappt lita på vad forskare säger (tänker nu på de forskare som ville skriva faran kring växthuseffekten som tystades ner snabbt) , media gör nog precis som alla andra, mkt för pengar ;)
Nog om politik..
Är det bara min sambo som är känslig kring att ha sex, han tycker det känns konstigt när vårat barn finns där inne.. hur är det med era respektive?