Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 23:02:19 följande:
    Fram till nu har det varit uthärdligt men fy fan nu gör det ont. Blev hemskickad med två morfintabletter, det är fullt både i Mölndal och på östra så dom behövde platserna... Mellan värkarna är det smärtfritt :)

Kämpa på! Fy, jobbigt att bli hemskickad!

Hoppas er bebis kommer inatt eller imorgon nu då! :)
  • ananas86
    flowers skrev 2014-02-26 01:28:24 följande:
    Nej han har dragit och svarar inte på sms eller i mobil!

Nu ska jag försöka ta livet av mig och barnet, orkar inget mer...

Stor kram till dig!

Men de kan väl inte bara ta ditt barn utan att du fått en chans att lösa situationen?

Hoppas verkligen det löser sig för er!
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 08:35:54 följande:
    Pga min värk under graviditeten har jag ätit panodil större delen av första trimestern. Max dosen 6 ggr/dag. Fick höra av läkaren att det inte fanns biverkningar för fostret då jag kände att det verkade farligt att knapra piller sådär mycket. Kul att läsa idag på texttv att barn till mammor som tagit paracetamol under graviditeten löper 13-37 % högre risk att senare i livet drabbas av en allvarlig form av ADHD. Verkligen det man vill läsa!!

Jag hörde om det på radion igår.

Har inte ätit jättemycket Alvedon eller Panodil, men man har ju hela tiden fått höra att det absolut inte ska vara någon fara!

När jag var inne på gynakuten pga smärtor i början av graviditeten tyckte de att jag var jobbig för att jag ifrågasatte hur mycket Alvedon man egentligen får ta..

Tycker det känns konstigt att stoppa i sig massa piller, ingen kan veta till 100 % att det absolut inte påverkar barnet!

Självklart ska man inte behöva gå runt och ha ont, men förstår att du reagerar när alla inom sjukvården säger att det absolut inte är någon fara att ta paracetamol!

Tror man ska gå på sin magkänsla, känns det inte bra att äta massa värktabletter, ska man inte göra det..
  • ananas86
    Heene skrev 2014-02-26 10:39:01 följande:
    Jag har gjort mitt bästa nu och jag hoppas att hon mår bra. Polisen är kontaktad och dom kommer nog åka dit bara för att se hur hon mår. Hoppas jag iaf.Jag kommer också att hålla mig underrättad om hur det går så jag skriver här så fort jag vet ngt mer.

Bra gjort!

Känns väldigt obehagligt att läsa vad Flowers skrev och nu inte veta hur det är med henne och bebisen..

Hoppas att det ska lösa sig, vi har ju följt henne här i tråden undrar hela graviditeten och vet att hon egentligen älskar bebisen i magen och aldrig skulle vilja skada barnet!
  • ananas86

Nu börjar jag bli orolig, har inte känt mer än enstaka buffar sen igår eftermiddag.

Hävde precis ett glas med iskall juice, men inte ens det fick mini att piggna till!

Väntar några timmar, men om det inte blir mer aktivitet får jag nog ringa förlossningen..

Hoppas verkligen att mini ska komma igång och röra sig snart, man blir ju så orolig! :(

• ananas86
    majsa88 skrev 2014-02-26 12:05:04 följande:
    Vänta en timma, o ring sen. Ja man blir riktigt orolig. Blev så för mig förra vecka , o men hjälp av tjejernas stöd här åkte jag in. Drick iskall saft med isbitar i. O halsa glaset, lägg dig snabbt på sidan o känn efter

Prinsessan på ärten skrev 2014-02-26 12:20:10 följande:
    Jag har samma :/ har redan varit inne på förlossningen en gång för minskade rörelser ( som givetvis kom igång så snart de kopplade in mig på ctg,., såklart :)

Hade en jättebra läkare som sa att det var bättre att komma in 30 ggr för mycket än en gång för lite. Så nu ligger jag här igen, känner efter men har bara känt en knuff eller "gnid"... Känner dock sammandragningar desto mer...

Håll oss uppdaterade om du far in, så lovar jag att göra detsamma :) oftast är det inget fel men det är så värt att kolla upp för att slippa oron... ( och vad du än gör, Googla inget!!!!! Åk in till förlossningen istället, mer tillförlitlig fakta :)

Tack för stödet tjejer! :)

Var också inne på förlossningen precis innan jul för minskade rörelser. Då kom mini igång som aldrig förr och sparkade så fort de kopplade på ctgn..

Har hävt i mig både saft och juice nu, så hela magen skvalpar! :P

Känner tryck från kroppsdelar (fötterna tror jag) när jag trycker på magen. Så jag får ju svar i alla fall..

Vet inte om mini kanske sover bara..

Men brukar inte vara lugnt i magen såhär länge!

Ska in till stan och fika med min syster om en stund, så avvaktar lite..

Svårt att veta om jag ska ringa eller inte..
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 12:49:15 följande:
    Varit samma för mig. Knappt kännt lillen sen i går kväll. Men väl på samtal hos läkaren så började han böka. Hoppas att din lille börjar snart av sig själv. Annars ring & rådfråga FL

Fy vad man blir orolig, hemska tanke att något skulle hända! Nu är det ju så kort tid kvar också!

Skönt att din lille kom igång när du var hos läkaren! :)

Känns som min börjar vakna till nu också, såg hur ryggen eller rumpan pressades ut mot magen precis, sen kom en ordentlig spark efter det, så hoppas på mer rörelser nu! :)

Tänkt vad de små kan skrämmas!

Prinsessan på ärten: Hoppas din bebis ska komma igång ordentligt snart också!
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 12:57:52 följande:
    Varit på samtal hos förlossningsläkaren. Vi bestämde tillsammans att det blir igångsättning med ballong OM min kropp är redo (dvs livmodertappen mjuk) den 11 mars. Om kroppen inte är redo kommer vi göra nästa försök den 17 mars. Känns bra nu & jag är peppad att försöka föda på vanligt sätt. Om förlossningen inte går framåt och/eller jag inte mår bra kommer det bli ett snitt. Det tar de ställning till då. Omöjligt att förutse nu. Så om min kropp sköter sig kan det bli bebis om 13 dagar.

Låter som en bra plan!

Det viktigaste är ju att du känner dig nöjd med det och trygg inför förlossningen

Hoppas du är redo den 11:e då! Inte långt kvar! :)
  • ananas86

Nu sitter jag på bussen till stan.

Är helt slut efter promenad med hunden och efter att ha gått till busshållplatsen!

Det gör riktigt ont i ryggen! Känns som revbenen är av ungefär.. Någon mer som känner likadant?

Mini puffar i alla fall på höger sida nu, så h*n kommer igång mer och mer! :)

Hoppas det fortsätter såhär, annars får jag ringa förlossningen och rådfråga i alla fall!

• ananas86
    TomMon skrev 2014-02-26 15:47:44 följande:
    Är också helt slut idag. Igår blev det för mycket med lämning av barn på morgonen. Hundrunda. Brödbak. Lunchservering till det barn som var hemma med feber. Hämtning av äldsta. Även han hade då feber. En hundrunda till. Matlagning på kvällen. Nattning från helvetet med två sjuka och gnälliga kids. Mannen jobbade sena skiftet, oh joy. Nu är han dock hemma och vabbar så länge det behövs, jag var totalt gråtfärdig igårkväll...

Din stackare, du har haft det jobbigt och fullt upp länge!

Starkt av dig att kämpa på! Du är en riktig superkvinna! :)

Hoppas du får tid att vila och njuta också mellan varven! Skönt att mannen kan vara hemma och vabba, så du slipper stå med allt själv!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014