majsa88 skrev 2014-02-26 12:05:04 följande:
Vänta en timma, o ring sen. Ja man blir riktigt orolig. Blev så för mig förra vecka , o men hjälp av tjejernas stöd här åkte jag in. Drick iskall saft med isbitar i. O halsa glaset, lägg dig snabbt på sidan o känn efter
Prinsessan på ärten skrev 2014-02-26 12:20:10 följande:
Jag har samma :/ har redan varit inne på förlossningen en gång för minskade rörelser ( som givetvis kom igång så snart de kopplade in mig på ctg,., såklart :)
Hade en jättebra läkare som sa att det var bättre att komma in 30 ggr för mycket än en gång för lite. Så nu ligger jag här igen, känner efter men har bara känt en knuff eller "gnid"... Känner dock sammandragningar desto mer...
Håll oss uppdaterade om du far in, så lovar jag att göra detsamma :) oftast är det inget fel men det är så värt att kolla upp för att slippa oron... ( och vad du än gör, Googla inget!!!!! Åk in till förlossningen istället, mer tillförlitlig fakta :)
Tack för stödet tjejer! :)
Var också inne på förlossningen precis innan jul för minskade rörelser. Då kom mini igång som aldrig förr och sparkade så fort de kopplade på ctgn..
Har hävt i mig både saft och juice nu, så hela magen skvalpar! :P
Känner tryck från kroppsdelar (fötterna tror jag) när jag trycker på magen. Så jag får ju svar i alla fall..
Vet inte om mini kanske sover bara..
Men brukar inte vara lugnt i magen såhär länge!
Ska in till stan och fika med min syster om en stund, så avvaktar lite..
Svårt att veta om jag ska ringa eller inte..