• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Idiiis91 skrev 2013-09-23 09:51:23 följande:
    Igår vaknade jag med extrem huvudvärk. Tog alvedon och la mig igen för att sova bort värken.
    Vaknade med huvudvärk igen.
    Tog alvedon innan jag la mig igår kväll och vaknade idag med ännu värre huvudvärk. Har aldrig haft såhär ont i huvudet någonsin.
    Borde jag ta kontakt med vc för detta?
    Man kan ju knappt vara människa och huvudet känns dubbelt så stort.
    Och alvedonen hjälper inte ett dugg :/
    Vet hur det där känns! Jag va hemma i fredags pga sömnbrist, huvudvärk osv vad vi nu klagar på.. egentligen borde jag varit hemma idag också, men jag blir så fruktansvärt uttråkad, så här sitter jag och har sprängade huvudvärk!! :(
  • Heene

25 dagar kvar till RUL, 3 dagar kvar till jag går in i vecka 16, 177 dagar kvar till BF.
    Tiden går rätt så fort ändå =)
    Men vi kommer inte att ta reda på ngt kön. Jag får snällt vänta ett halvår till =)
    Åh jag är så lycklig just nu och längtar så mkt till framtiden. Det är så SKÖNT att börja må bättre igen. nu har jag verkligen ork att känna mig lycklig! =)

• carina87
    anaconda skrev 2013-07-09 17:59:35 följande:
    Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html
    Jag har också BF 16 mars! :) Bor i Åkersberga.
    Har någon börjat känna sparkar än? (kanske borde läsa på lite mer i tråden innan jag frågar) för jag tyckte det fladdrade en massa i magen en dag, men nu känns det ingenting... 
  • Idiiis91

Kontaktade bm om huvudvärken. Fick tid så vi kollade blodtryck o puls. Allt såg normalt ut.

O som vanligt blir man hemskickad på Max dos av alvedon. Vilket jag redan äter och det hjälper inte.

Är de inte bättre ikväll får ja väl åka till akuten ist..

• majsa88

Vecka 14 nu, 13+1 . Det går frammåt hihi. Vill komma upp till vecka 20 fort, sedan kan jag vara gravid hur länge som helst :) för då har man iaf fått en riktig bebiskula plus att man känner sin bebis. Kan inte bli bättre än så :) alllaaaaaaa tester vi gör visar på pojke o amla som träffar mig tror att det är en pojke. Jag själv har ingen aning alls. Jag brukar vara den som har gissat rätt på alla när jag träffat magen. Men när det gäller mig själv har jag inte en aning alls, konstigt ?

kanske när jag känner bebis o får större mage?

• Ziiah
    Idiiis91 skrev 2013-09-23 12:16:43 följande:
    Kontaktade bm om huvudvärken. Fick tid så vi kollade blodtryck o puls. Allt såg normalt ut.
    O som vanligt blir man hemskickad på Max dos av alvedon. Vilket jag redan äter och det hjälper inte.
    Känner ingen det där med att alvedon inte hjälper.. Hade en sprängande huvudvärk och feber, tog maxdos av alvedon men mådde lika dåligt för det... Tillslut blir man så desperat att man t.o.m vill ta ipren (fast man gör inte det). Testa att dricka vatten om du inte gjort det, just nu behöver kroppen mycket vätska och det är faktiskt det som är viktigast just nu (fick höra det när jag låg inne på sjukhuset). Annars tycker jag att ni kan åka in till akuten ikväll, det kan ju vara någon infektion eller något i kroppen, eller att du har brist på något? 
  • Xora
    Idiiis91 skrev 2013-09-23 12:16:43 följande:

Jag tycker det låter som migrän. Det kan man ha i flera dagar i följd om man har otur. Det finns migräntabletter men jag vet inte om gravida får äta såna. Plus att de oftast bara hjälper om man tar dem innan migränen bryter ut helt. Du kan ju kolla med akuten om du behöver åka dit ikväll. Hoppas du hinner bli bättre innan dess!
  • Idiiis91

Jag hoppas på att bli bättre. Vill inte behöva åka in i kväll för akuten här är så seeeega... Funderar på att trotsa huvudvärken o kasta mig upp på hästryggen en stund o koppla bort..

• Jessies1989
    Ziiah skrev 2013-09-22 22:44:53 följande:
    Vi ska ta reda på könet på RUL om dom vill berätta det då, så om 9 dagar får vi förhoppningsvis veta om testerna stämde. 
    Vad spännande :D Vi får veta den 23/10 OM det går
  • MagdalenaZ

Ni som har huvudvärk och illamående. Har ni lyckats jobba? Jag har slående huvudvärk som gör att jag inte ens orkar tänka.. jah går in och ut ur vilorummet. Är jag känslig eller kan jag gå hem? Jag går så sällan hem för sjukdom (kan tom gå till jobbrt trots att jag är sjuk)...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014