• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    anaconda skrev 2013-09-22 20:17:20 följande:
    Jaha! Men de är nära oxå :) så kul med några på samma ställe och bf nära!

Ja verkligen! Mår du bra? mina "symptom" är borta. Mådde illa som sjutton ett tag, men nu känner jag mig ogravid,
  • anaconda
    j3nnyy skrev 2013-09-22 20:19:48 följande:

Ja verkligen! Mår du bra? mina "symptom" är borta. Mådde illa som sjutton ett tag, men nu känner jag mig ogravid,
    Jag har praktiskt taget mått bra under mina 16 veckor, lite huvudvärk/migrän till och från och vissa dagar har jag mått illa och kräkts massa men de har kommit nu sista veckorna konstigt nog!

Tror just v 13-17 är spökveckor för har läst många som känner sig ogravida och symptomena är som bortblåsta! Jag har samma sak! Fast man ser ju magen växer och är helt annorlunda från morgon till kväll :)
  • j3nnyy
    anaconda skrev 2013-09-22 20:25:07 följande:
    Jag har praktiskt taget mått bra under mina 16 veckor, lite huvudvärk/migrän till och från och vissa dagar har jag mått illa och kräkts massa men de har kommit nu sista veckorna konstigt nog! Tror just v 13-17 är spökveckor för har läst många som känner sig ogravida och symptomena är som bortblåsta! Jag har samma sak! Fast man ser ju magen växer och är helt annorlunda från morgon till kväll :)

Ja verkligen! Nu längtar man bara till en stor och rund kula! Ända gången man vill ha stor mage! 😃
  • Ziiah

Testade det där bikarbonattestet som visade på pojke, även ringtestet och den där "kalendern" visade på pojke så jag tror på att det blir en liten pojke här. Förra grav kände jag en stark känsla av att det var en tjej, den här gången kände jag ingenting, först efter ultraljudet började jag få uppfattningen och en liten känsla av att det är en liten pojke som bor i min mage. Hjärtat slog inte i hyperfart på ultraljuden jag gjort, det var nog det som fick mig att tro att det är en pojke från början. 

• MiCorazon

Jag är förstföderska och har ingen aning eller känsla om vilket kön min lilla bebis har, är i v17 nu. En kompis frågade vad min kvinnliga intuition säger och jag tror inte jag har någon sådan för har iiiiiiingen aning! :)) Så, just nu väntar jag på RUL för att få veta.
    Gjorde dock det kinesiska testet här på fb och det visar flicka.

Brukar kroppen och alla gravidsymptom vara olika om det är flicka eller pojke? Alltså, finns det några vetenskapliga bevis? Är väldigt intresserad isåfall :)

Mådde skit och var helt sänkt, men kräktes aldrig, fram till v 10 sen efter det har jag mått jättebra! Pojke eller flicka då? :))

• Jessies1989
    Ziiah skrev 2013-09-22 21:43:14 följande:

Testade det där bikarbonattestet som visade på pojke, även ringtestet och den där "kalendern" visade på pojke så jag tror på att det blir en liten pojke här. Förra grav kände jag en stark känsla av att det var en tjej, den här gången kände jag ingenting, först efter ultraljudet började jag få uppfattningen och en liten känsla av att det är en liten pojke som bor i min mage. Hjärtat slog inte i hyperfart på ultraljuden jag gjort, det var nog det som fick mig att tro att det är en pojke från början. 

Jag har gjort alla testet förutom bikarbonattestet... Allt har visat flicka. Ska bli kul att se om det stämmer! Ska ni ta reda på det?
  • Jessies1989
    MiCorazon skrev 2013-09-22 22:25:50 följande:

Jag är förstföderska och har ingen aning eller känsla om vilket kön min lilla bebis har, är i v17 nu. En kompis frågade vad min kvinnliga intuition säger och jag tror inte jag har någon sådan för har iiiiiiingen aning! :)) Så, just nu väntar jag på RUL för att få veta.

Brukar kroppen och alla gravidsymptom vara olika om det är flicka eller pojke? Alltså, finns det några vetenskapliga bevis? Är väldigt intresserad isåfall :)

Mådde skit och var helt sänkt, men kräktes aldrig, fram till v 10 sen efter det har jag mått jättebra! Pojke eller flicka då? :))

Finns inga vetenskapliga bevis, allt är bara massa hokus pokus ;) men det är väldigt kul med hokus Pokus tycker jag! Min kille är inte lika förtjust dock, HAHA. Har sagt att vi inte kollar kön på nästa om mina tester samt känsla stämmer nu
  • majsa88

Pojke gissar jag på :)

MiCorazon skrev 2013-09-22 22:25:50 följande:

• Ziiah
    Jessies1989 skrev 2013-09-22 22:25:51 följande:
    Jag har gjort alla testet förutom bikarbonattestet... Allt har visat flicka. Ska bli kul att se om det stämmer! Ska ni ta reda på det?
    Vi ska ta reda på könet på RUL om dom vill berätta det då, så om 9 dagar får vi förhoppningsvis veta om testerna stämde. 
  • Jessies1989
    Ziiah skrev 2013-09-22 22:44:53 följande:
    Vi ska ta reda på könet på RUL om dom vill berätta det då, så om 9 dagar får vi förhoppningsvis veta om testerna stämde. 
    Har hört ngt om det där.. Finns det verkligen dom som inte vill berätta? Varför inte?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014