• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah
    Jessies1989 skrev 2013-09-22 22:50:46 följande:
    Har hört ngt om det där.. Finns det verkligen dom som inte vill berätta? Varför inte?
    Jag vet inte, tror dom är rädda för att man ska göra abort om det är "fel" kön eller att dom inte tycker att man kan vara helt säker förrän bebisen är ute och då inte vill att man ska bli besviken eller något... Jättedåligt tycker jag, om man vill veta könet så borde dom ju berätta om dom kan se det. Bm frågade om vi ville veta könet och sa att vi skulle fundera på om vi ville det så jag vet inte om dom har ändrat det nu för annars har jag hört att de i skövde inte berättar könet...
  • Jessies1989
    Ziiah skrev 2013-09-22 23:00:43 följande:
    Jag vet inte, tror dom är rädda för att man ska göra abort om det är "fel" kön eller att dom inte tycker att man kan vara helt säker förrän bebisen är ute och då inte vill att man ska bli besviken eller något... Jättedåligt tycker jag, om man vill veta könet så borde dom ju berätta om dom kan se det. Bm frågade om vi ville veta könet och sa att vi skulle fundera på om vi ville det så jag vet inte om dom har ändrat det nu för annars har jag hört att de i skövde inte berättar könet...
    Men Gud.. Abort pga könet :(( fy. Håller med.

Man borde få veta om man vill. Borde vara upp till den som är gravid & inte upp till länet där man bor
  • flowers

Jag har inte kräks någonting under dom första gravida veckorna men sen om det beror på pojke/flicka vet jag ej.
    Vissa mår skit och det visar sig vara en ficka.
    Andra mår också uselt och det visar sig vara pojke...
    Har gjort ringtest och det visar sig i slutet vara en flicka.
    Min pojkvän och jag har idag shoppat lite kläder och märkligt nog så köpte vi mest rosa.
    Får se vad det blir men blir det en pojk så får han bära gulliga, blommiga och inslag av rosa i tröjorna. 
    Hoppas på en tös men är ju självklart glad för vad som finner sig i magen.

• Zobeideh

Vi har oxå gjort alla tester och de visar pojke haha. Så spännande detta men de e en hel månad kvar tills vi får veta :-P

IDAG GÅR JAG IN I VECKA 16 wihoooo !!

• Längtanefterlilladig

Tror inte heller det finns vetenskapliga bevis för om det är en pojke eller flicka beroende på hur man mår. Men däremot tror jag att om man haft svårt att få barn efter missfall eller andra orsaker så tror jag (efter vad min mamma sa) att det är oftast flickor som blir till. Flickor lever längre som spermier & de är mer uthålliga. Tydligen sa min mamma att de flesta tidiga missfall är pojkar. Har försökt leta info om det men inte hittat det. Kan ju vara en skröna.

Men det där med att flickor är mer seglivade & envisa än pojkar vet vi väl alla om

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-23 05:46:33 följande:

Vi har oxå gjort alla tester och de visar pojke haha. Så spännande detta men de e en hel månad kvar tills vi får veta smile4.gif :-P

IDAG GÅR JAG IN I VECKA 16 wihoooo !!
    smile2.gif

Va roligt med vecka 16, känns otroligt va?

En månad går fort. Du ska ju gotta dig i Turkiet. Tänk en annan får uppleva regn & regn här i Sverige. Då går tiden långsammare
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: hoppas de din mamma säger stämmer haha vill gärna ha en flicka men sen blir jag ju självklart lika glad för pojke. :-P men har alltid velat ha en flicka först hihi.

Ja det känns helt sjukt. Känns som de va igår man ville att de skulle bli vecka 12 så man kom förbi dem skräckveckorna. Och nu helt plötsligt har snart halva tiden gått :-O.

Ja tiden kommer verkligen springa iväg till ul kommer hem veckan innan och den tiden i Turkiet kommer ju gå fort hihi.

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-23 07:09:44 följande:
    Tror inte heller det finns vetenskapliga bevis för om det är en pojke eller flicka beroende på hur man mår. Men däremot tror jag att om man haft svårt att få barn efter missfall eller andra orsaker så tror jag (efter vad min mamma sa) att det är oftast flickor som blir till. Flickor lever längre som spermier & de är mer uthålliga. Tydligen sa min mamma att de flesta tidiga missfall är pojkar. Har försökt leta info om det men inte hittat det. Kan ju vara en skröna.

Men det där med att flickor är mer seglivade & envisa än pojkar vet vi väl alla om

Jag har också hört att flickor är mer envisa! Haha! :) detta kan lika gärna vara en myt..

Jag är ganska så likgiltig när drt kommer till vilket kön. Det finns mkt mer roligt att köpa till en flicka. 24 oktober får vi vänta till!
  • Idiiis91

Igår vaknade jag med extrem huvudvärk. Tog alvedon och la mig igen för att sova bort värken.

Vaknade med huvudvärk igen.

Tog alvedon innan jag la mig igår kväll och vaknade idag med ännu värre huvudvärk. Har aldrig haft såhär ont i huvudet någonsin.

Borde jag ta kontakt med vc för detta?

Man kan ju knappt vara människa och huvudet känns dubbelt så stort.

Och alvedonen hjälper inte ett dugg :/

• Zobeideh

Jag hade nog testat att ringa dem. Just för att kolla va man kan göra åt det :(

Krya på dig

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014