• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillCris
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-23 17:25:55 följande:

Idag har vi satt upp oss på en fyra i nyproducerad lägenhet på markplan och egen trädgård!!!!

Vi är bara såå nervösa över lånet. Vi bor i hyresrätt nu. Har inte 15% i kontantinsats så vi måste låna hela summan 1,4 milj av Swedbank.

Tror ni det går??

Grattis! Vi har oxå reserverat en 4:a nyproduktion med inflytt 2014. Både Våra banker krävde 15% insats, det kan nog fortfarande gå att komma undan med något lägre insats, dock går du räkna med topp-lån, dyrare räntor och en mer aggressiv amortering.Kan även vara så att någon får gå i god med säkerhet också. Sen beror det på om ni har andra lån, ex bil.
  • j3nnyy

Vi fick låna allt utom 10% som blev handpenningen, så hade 5% i blankolån från början. Nu har lägenheten stigit så mycket att vi fått ihop det med det stora bostadslånet. Hoppas ni lyckas! Brukar dock vara en väldigt hög ränta på det man lånar utöver dom 85%.

• LillCris
    MagdalenaZ skrev 2013-09-23 15:10:58 följande:

Ni som har huvudvärk och illamående. Har ni lyckats jobba? Jag har slående huvudvärk som gör att jag inte ens orkar tänka.. jah går in och ut ur vilorummet. Är jag känslig eller kan jag gå hem? Jag går så sällan hem för sjukdom (kan tom gå till jobbrt trots att jag är sjuk)...

Jag är likadan, på 5 år på min arbetsplats tror jag att jag varit hemma max 5 dagar, men då har jag haft 40 graders feber och varit helt puts väck. Nu har jag dock drabbats av migränanfall med kräkningar, har varit hemma 1,5 dag med gott samvete. Min chef har flertalet ggr uppmuntrat mig att ta det lugnare och stanna hemma om jag mår dåligt! För en gångs skull finns det något som är lite viktigare än jobbet! Säger kroppen ifrån ska man lyssna!
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2013-09-23 18:36:47 följande:
    Hallonpaj88: det här med att låna hela summan tror jag inte går längre. Förr kunde man de men nu garden blivit jäkligt hårda med det faktiskt. Dem vill ha kontantinsatsen från din/er hand. Min bästa vän köpte nyligen hus med hennes sambo. De va knappt så dem fick fast att dem båda har fast jobb sen några år tillbaka. Bara för att dem ville ha kontantinsatsen ifrån dem de gick inte att låna den.

Så bankerna har tyvärr blivit lite hårda på den biten. Men jag håller tummarna att det går. Ring och kolla med dem. Det är det bästa :)

Vi har bokat möte i morgon o svärföräldrarna sa nu att de gärna står som borgenärer så hoppas hoppas :)
  • Hallonpaj88
    LillCris skrev 2013-09-23 18:56:08 följande:
    Grattis! Vi har oxå reserverat en 4:a nyproduktion med inflytt 2014. Både Våra banker krävde 15% insats, det kan nog fortfarande gå att komma undan med något lägre insats, dock går du räkna med topp-lån, dyrare räntor och en mer aggressiv amortering.Kan även vara så att någon får gå i god med säkerhet också. Sen beror det på om ni har andra lån, ex bil.

Åh vad kul! :)) vi ändrade oss till en trea nu för 1,2 o svärföräldrarna som borgenärer så håll tummarna i morgon :)
  • Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2013-09-23 18:57:36 följande:
    Vi fick låna allt utom 10% som blev handpenningen, så hade 5% i blankolån från början. Nu har lägenheten stigit så mycket att vi fått ihop det med det stora bostadslånet. Hoppas ni lyckas! Brukar dock vara en väldigt hög ränta på det man lånar utöver dom 85%.

Åh du ger oss hopp:) har förstått med räntan. Får se i morgon hur det går :)
  • j3nnyy

Lycka till imorgon ska hålla tummarna! Ett tips är att dom större bankerna kan ha svårare att rubba på "reglerna" jag hade Nordea och sambon hade Handelsbanken, ingen av dom ville låna ut till oss trots fasta jobb, just pga. Att dom precis höjt handpenningen till 15%, trots att mina föräldrar erbjöd sig MEN gick då till en mindre "lokal" bank, som bara har några kontor och de var inte alls några problem! Inga skyhöga räntor heller på blankolånet och vi är supernöjda med all hjälp vi fått, en helt annat personlig service oxå. Så bli inte alldeles för nedslagen om det inte skulle gå vägen imorgon!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014