• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah
    Jessies1989 skrev 2013-09-23 15:04:09 följande:
    Vad spännande :D Vi får veta den 23/10 OM det går
    Vad kul! Ska bli kul att se om testen och magkänslorna stämmer för oss här inne som testat eller har någon magkänsla, oavsett om vi får reda på det på RUL eller kanske i mars! :)
  • Zobeideh

MagdalenaZ: kanske bättre att va hemma att vila? Nu lider jag inte av huvudvärken som ni har men när jag väl får de kan jag inte göra ett skit kanske bättre då att vara hemma och koppla av och ta hand om kroppen istället

Krya på dig.

• j3nnyy
    carina87 skrev 2013-09-23 12:15:31 följande:
    Jag har också BF 16 mars! :) Bor i Åkersberga. Har någon börjat känna sparkar än? (kanske borde läsa på lite mer i tråden innan jag frågar) för jag tyckte det fladdrade en massa i magen en dag, men nu känns det ingenting... 

Jag har känt flera gånger något som fladdrar runt en stund, kanske en minut o sedan försvinner. E inte säker på att de e bebis men hoppas :)
  • Zobeideh

Idag är man riktigt trött speciellt i kroppen. Ingen energi alls, "mensvärk" på de oxå och benen gör ont :-/ känns precis som jag har haft ett extremt benpass och ryggen e inte heller rolig. Andra dagen nu

• Längtanefterlilladig
    Zobeideh skrev 2013-09-23 16:16:44 följande:

Idag är man riktigt trött speciellt i kroppen. Ingen energi alls, "mensvärk" på de oxå och benen gör ont :-/ känns precis som jag har haft ett extremt benpass och ryggen e inte heller rolig. Andra dagen nu smile4.gif

Har också mycket mensvärk idag & det gillar jag inte. Kan ha att göra med att från vecka 12 till vecka 16 växer livmodern från en mans knutna hand i storlek till en handboll. Jag känner verkligen min livmoder i magen & det är jobbigt att böja mig fram.
  • Zobeideh

Längtanefterlilladig: håller med dig! Jag gillar heller inte de. Oj till en handboll? Det är rätt stort haha. Man har svårt att tänka att där faktiskt är något där inne. Man har lite svårt att få in det i huvudet :-P blir väl mer verkligt sen när man är längre gånget och man känner den sparka m.m.

Tycker oxå det är jobbigt att böja mig fram. Känns obehagligt eller obekvämt :-/

• Hallonpaj88

Idag har vi satt upp oss på en fyra i nyproducerad lägenhet på markplan och egen trädgård!!!!

Vi är bara såå nervösa över lånet. Vi bor i hyresrätt nu. Har inte 15% i kontantinsats så vi måste låna hela summan 1,4 milj av Swedbank.

Tror ni det går??

• Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-23 16:40:06 följande:
    Har också mycket mensvärk idag & det gillar jag inte. Kan ha att göra med att från vecka 12 till vecka 16 växer livmodern från en mans knutna hand i storlek till en handboll. Jag känner verkligen min livmoder i magen & det är jobbigt att böja mig fram.
    Oj så mkt!
    inte konstigt att jag är öm i livmodern och har svårt att böja mig fram och sitta ner. kan knappt ha byxor på mig sen några dagar tillbaka och "mensvärken" har gjort sig påmind i flera nätter nu =)
    Då håller vi tummarna för att den riktigt bebiskulan kommer snart också tycker jag  =)
  • MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-09-23 17:25:55 följande:
    Idag har vi satt upp oss på en fyra i nyproducerad lägenhet på markplan och egen trädgård!!!!
    Vi är bara såå nervösa över lånet. Vi bor i hyresrätt nu. Har inte 15% i kontantinsats så vi måste låna hela summan 1,4 milj av Swedbank.
    Tror ni det går??
    Har ni fasta jobb båda två?
  • Zobeideh

Hallonpaj88: det här med att låna hela summan tror jag inte går längre. Förr kunde man de men nu garden blivit jäkligt hårda med det faktiskt. Dem vill ha kontantinsatsen från din/er hand. Min bästa vän köpte nyligen hus med hennes sambo. De va knappt så dem fick fast att dem båda har fast jobb sen några år tillbaka. Bara för att dem ville ha kontantinsatsen ifrån dem de gick inte att låna den.

Så bankerna har tyvärr blivit lite hårda på den biten. Men jag håller tummarna att det går. Ring och kolla med dem. Det är det bästa :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014