Första barnet - BF Mars 2014
Mortisfru83 skrev 2014-02-26 15:49:39 följande:
Vart hos bm idag.. Lite lågt blodsocker annars va allt på topp! Frågade lite om det här med bäbis rörelsemönster i och med att min pojke skiftar rejält från dag till dag.. Om jag skulle följt spädbarnsfondens råd så skulle jag vart inne på fl typ en gång i veckan. Han har liksom dagar när han är mestadels stilla, visst känner jag honom men inte alls lika ofta eller lika tydligt som normala dagar. Bm sa iallafall att det viktigaste är ATT jag känner honom varje dag sen kan rörelsemönstret variera massor. Kram på er alla!!Det är precis samma för mig med hur jag känner rörelse i magen.
Ungefär varannan dag är det full aktivitet, annars känner jag bara enstaka tryck och buffar.
Har pratat med min BM om det också, hon säger att det helt enkelt är min bebis rörelsemönster. Har varit samma sen jag började känna rörelser runt vecka 20. Kan ju vara så att det sparkar in mot ryggen de dagarna när man inte känner så mycket.
Men som du säger, man ska ju känna några rörelser varje dag i alla fall! Det har ju hänt några enstaka dagar att jag inte känt något alls på nästa en hel dag, då blir man orolig!
Det blev i alla fall mer och mer aktivitet i min mage under eftermiddagen och kvällen. Min syster pratade lite med magen och sambon och hunden fick mysa med magen de också. Så nu känner jag buffar och tryck som vanligt igen! :)
Alla bebisar är ju inte sjövilda i magen och det måste ju vara normalt det också. Speciellt om rörelserna har följt samma mönster i 20 veckor och allt annat ser bra ut! :)