Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

Mortisfru83 skrev 2014-02-26 15:49:39 följande:
    Vart hos bm idag.. Lite lågt blodsocker annars va allt på topp! Frågade lite om det här med bäbis rörelsemönster i och med att min pojke skiftar rejält från dag till dag.. Om jag skulle följt spädbarnsfondens råd så skulle jag vart inne på fl typ en gång i veckan. Han har liksom dagar när han är mestadels stilla, visst känner jag honom men inte alls lika ofta eller lika tydligt som normala dagar. Bm sa iallafall att det viktigaste är ATT jag känner honom varje dag sen kan rörelsemönstret variera massor. Kram på er alla!!

Det är precis samma för mig med hur jag känner rörelse i magen.

Ungefär varannan dag är det full aktivitet, annars känner jag bara enstaka tryck och buffar.

Har pratat med min BM om det också, hon säger att det helt enkelt är min bebis rörelsemönster. Har varit samma sen jag började känna rörelser runt vecka 20. Kan ju vara så att det sparkar in mot ryggen de dagarna när man inte känner så mycket.

Men som du säger, man ska ju känna några rörelser varje dag i alla fall! Det har ju hänt några enstaka dagar att jag inte känt något alls på nästa en hel dag, då blir man orolig!

Det blev i alla fall mer och mer aktivitet i min mage under eftermiddagen och kvällen. Min syster pratade lite med magen och sambon och hunden fick mysa med magen de också. Så nu känner jag buffar och tryck som vanligt igen! :)

Alla bebisar är ju inte sjövilda i magen och det måste ju vara normalt det också. Speciellt om rörelserna har följt samma mönster i 20 veckor och allt annat ser bra ut! :)
  • ananas86
    SEM skrev 2014-02-26 16:10:44 följande:
    Var hos BM idag, hade högt blodtryck men nr 1 på kissprovet. Ska dit igen på fredag, ifall det är påväg till HF. Antingen det eller om Förlossningen är pågång.

Det är inte alla som känner förvärkar, det kan gå från noll till att åka in på samma dag :) tänkte på er som inte känner nått. Idag var det först jag va beräknat, men blev framflyttad till 4 mars..

Hoppas det är förlossningen som är på g och ingen havandeskapsförgiftning!

Som någon annan skrev, det är ju skönt att det i alla fall är såhär på slutet av graviditeten OM det skulle vara HF..

Men som sagt, hoppas istället det är bebis på g! Verkar ju som de börjar komma på löpande band här nu! :)
  • ananas86
    Heene skrev 2014-02-26 16:24:26 följande:
    Flowers mår bra! eller iaf så bra som hon kan efter omständigheterna =)

Hon har fått träffa ngn att prata med så att det känns lite bättre nu. och hon ska på återuppföljning i nästa vecka. Så förhoppningsvis så har dom tagit henne på allvar nu så att hon får den hjälp hon behöver i detta.

Hon tackar för allt stöd och att vi ringde efter hjälp. Hon var för långt ner för att orka göra det själv.

Skönt att höra! Hoppas allt ska lösa sig! :)

Fint gjort av dig att hjälpa henne också! :)
  • ananas86
    Prinsessan på ärten skrev 2014-02-26 17:46:01 följande:
    Träffat läkare och gjort ul nu. Samma läkare som förra gången :)

Trevligt att träffas igen sa han och upprepade än en gång att det var bättre att komma in en hån extra än en gång för lite. :)

Ul såg bra ut och bebisen rör sig, även om jag knut känner det. Har lite mindre fostervatten än förra gången men inga farliga nivåer.

Han sa även att det syntes att jag hade sammandragningar... Ngt jag inte direkt känner heller... :) kanske har jag hög smärttröskel eller en okänslig livmoder :)

Ha, det lär jag få äta upp på förlossningen :)

Ingen "inre" undersökning gjordes heller eftersom han var nöjd ned ctg och ul resultaten :)

Nu ska jag hem och sy sängkläder till vagn och spjälsäng :)

Skönt att allt såg bra ut på UL! :) Hoppas du ska känna rörelser snart också då!

Fy vad de små i magen kan skrämma upp en med oro!
  • ananas86
    Mango08 skrev 2014-02-26 19:09:01 följande:
    Igår kl 15.46 föddes min son till världen. Han är det finaste jag har sett, helt perfekt! 3260g och 49,5 cm lång med en massa hår på huvudet. Kan skriva mer när vi kommer hem från BB.

Åh, stort grattis till er!

Hoppas allt har gått bra och att ni mår bra allihop! :)

Berätta gärna mer när du känner dig redo!
  • ananas86
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-26 19:31:03 följande:
    Lite uppdatering från en som var i latensfasen i ganska exakt 36 timmar! Nu är jag öppen minst 4 cm (har inte kollat mig på en timme) och är inlagd på förlossningen, vår pojke kommer födas förhoppningsvis idag eller efter midnatt! :) det gör ont här, men jag har inte tagit någon smärtstillande alls, börjar fundera på bad och lite lustgas :D åh vad motivationen steg och tröttheten helt försvann när vi äntligen fick stanna. Det var fullt på östra idag så nu är vi i Mölndal som vi önskade! :)

Spännande! :) Nu får ni snart träffa er bebis! Kämpa på!
  • ananas86
    Anki84 skrev 2014-02-27 00:01:46 följande:
    Jag har lämnat tråden sen ett par veckor tillbaka... Den 6:e februari var jag till barnmorskan för en rutinkontroll och då upptäckte hon det värsta.... Två dagar senare den 8:e februari (dagen innan min 30-års dag) kl. 02:47 föddes vår underbara lilla prins Léon, 47cm och 2540gram.

Jag önskar er alla all lycka och hoppas att ni aldrig tar era barn förgivet.

Joma skrev 2014-02-27 00:37:38 följande:
    Tack längtan för ditt svar :)

Kämpa på Emily, snart så!!!! :D

Stort grattis till Mango också, Måste vara helt underbart!!

Anki, ditt inlägg är lite luddigt men förstår jag dig rätt om du menar att han inte lever? ;/ Jag beklagar sorgen isåfall med hela mitt hjärta å kan inte för nåt i världen tänka mig vad ni går igenom!! Kram

Blev helt kall när jag läste vad du skrivit Anki84!

Tolkar det också som att sonen inte levde..

Vet inte vad jag ska säga, fruktansvärda mardröm! Det är ju den värsta fasan man kan föreställa sig!

Starkt av dig att skriva här!

Ibland är världens hemsk och orättvis!

Stor kram till dig och hoppas att ni orkar ta er igenom det här!
  • ananas86

Jag har också svårt att smälta det du skrev! Det är ju verkligen det värsta som kan hända!

Världen är fruktansvärt orättvis!

• ananas86
    tvetalan skrev 2014-02-27 07:59:40 följande:
    Imorgon bär det av till sjukan. Har troligtvis HF så om jag mår sämre får jag dra dit tidigare.

Dessutom, när dom satte på ctgt upptäckte dom att bebisen har dubbelslag på hjärtat vilket tyder på omoget hjärta. Detta har vi aldrig hört förut och det känns skumt att det är så såpass sent i graviditeten. Gör mig så orolig att något är fel på bebisen och att den inte ska klara en förlossning.

Hoppas att allt ska gå bra!

Låter jättekonstigt att hjärtatslagen plötsligt ändrat sig!

Skönt att de håller koll på dig och bebisen i alla fall!

Kram till dig!
  • ananas86
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 08:03:09 följande:
    William föddes åtta dagar för tidigt den 27 februari 03:44, 47 cm lång (kort) och vägde 2740g, helt perfekt liten gosse! ???? jag använde lustgas, när jag ville ha ryggmärgsbedövning var det ingen ide att sätta den. Vi mår kanon, jag hade en underbar -student, vi blev ett bra team! Hon hade ju så klart en bm som var ansvarig, men jag hade inga tvivel på henne, hon fanns där hela tiden och hjälpte mig igenom värkarna och till slut krystningen! Mannen som inte är riktigt förtjust i situationer där jag far illa skickade jag faktiskt ut under krystningarna till bebisen var ute. Jag vet inte vem av oss som blev mest nöjd över det beslutet, men så fort han glidit ur och min smärta var som bortblåst så satt Jonas vid min sida och efter ett ta fick han William på bröstet också! ???? amningen kom igång direkt, men jag stannat med bebis några timmar för Jonas fick ingen säng här Oxhagen behöver en pappa som är utvilad till mitt barn så vi inte sitter där båda två helt utmattade sen :) lycka till alla ni andra, jag kommer stanna kvar i tråden och läsa så klart :)

Stort grattis! Skönt att allt har gått bra! :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014