Inlägg från: ananas86 |Visa alla inlägg
  • ananas86

Första barnet - BF Mars 2014

Hallonpaj88 skrev 2014-02-27 08:04:47 följande:
    Mitt vatten gick i natt och värkarna startade direkt efter. Vart hemskickade från BB för jag var bara öppen 2 cm o oregelbundna värkar men nu börjar de bli regelbundna så vi åker nog mitt på dagen eftersom vi har en timma dit.

Än så länge kan jag andas igenom värkarna men faan i helvete vad ont det gör!! Samtidigt är det häftigt o man är pirrig. Återkommer såklart till er!

Spännande att det äntligen händer något! :) Förstår att det är segt att vänta nu.. Men nu är er bebis har vilken minut som helst! Hejja dig!
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 10:05:49 följande:
    Också min mardröm. Såklart allas mardröm. Men känner två stycken i min närhet vars barn dog i magen i vecka 38 & 40. Sen min kusins barn skadades svårt under förlossningen då mamman fick krysta i över 3 timmar & bebisen fastnade. Han är idag 3 år. Kan inte äta, gå eller prata

Det är nog alla blivande mammors störta fasa att något ska hända barnet i magen eller under förlossning.

Sen när barnet är fött kommer man ständigt oroa sig som mamma, det är väl vad vi har framför oss nu tjejer - resten av våra liv fyllda av oro.. :P

Nä, kanske inte så dramatiskt, tänk vilken obeskrivlig kärlek och lycka vi samtidigt kommer känna gentemot våra barn! :)

Längtar så mycket efter att få träffa min bebis nu! Blir ju helt tårögd när jag tänker på det!
  • ananas86
    Prinsessan på ärten skrev 2014-02-27 10:55:46 följande:
    Jag tycker fortfarande att det är helt ofattbart att det ligger en människa därinne.... Kan liksom inte greppa det :)

Snubblade dock över ultraljudsbilderna när jag och sambon röjde i lådor och skåp här hemma ( han städ-boar och jag sy-boar)

Iallafall, hittade bilderna och började storgråta... Lilla profilen med näsa och panna... Helt plötsligt blev det verkligt igen...

Har en känsla av att det kommer att storgråtas på förlossningen :)

Får samma tanke ganska ofta också!

Tänk att det ligger en liten människa i min mage, som bara väntar på att få komma ut och möta välden! :)

Tänk att jag och min sambo skapat ett nytt liv tillsammans! Känns ganska häftigt faktiskt! Man blir ju nästan lite knäpp när man tänker på det! :P
  • ananas86
    anaconda skrev 2014-02-27 11:31:32 följande:
    Just nu ligger gruppen under gravida så tänkte lägga in ny grupp under föräldrar eftersom de är ju de vi är/ska bli! Hoppas alla hänger med dit,

Tycker det låter bra med en ny tråd!

Är inte speciellt aktiv på Facebook och har inte skrivit något om min graviditet där.

Tycker det är bra att man kan vara anonym, men ändå personlig och prata med er underbara tjejer här på FL!

Har varit oerhört skönt att ha er att bolla tankar med under graviditeten! :)

Självklart fortsätter jag gärna med det även när mini är född! Förhoppningsvis kan vi också få till en träff med Göteborgstjejerna när våra små är födda! :)
  • ananas86
    carina87 skrev 2014-02-27 15:32:45 följande:
    Nu har vi kollat allt. Bra med fostervatten så hon var inte orolig för någon vattenavgång. Hon kände hinnorna och sa att jag är 1,5 cm öppen.

Mina sammandragningar har börjat göra ont upp i ryggen så nu får bebisen gärna komma ut.

Spännande, händer ju mycket här! :)

Fler och fler som är på g nu!

Skönt att allt såg bra ut också! :)
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 16:08:28 följande:
    Är det någon mer än jag vars SF-kurva går neråt eller planar ut?

Idag är jag i vecka 37+0 & mitt SF-mått var 33 cm.

Barnmorskan sa att enligt vad hon känner är bebis normalstor, kanske något mindre.

Jag har följt SF-kurvan EXAKT från första mätning till vecka 35+0 då den istället gick något neråt.

Min barnmorska sa att det är ingen anledning till oro då bebis huvud är djupt fixerat.

Det verkar ganska vanligt att SF-måttet planar ut mot slutet av graviditeten

Jag har följt mittenkurvan exakt fram

tills vecka 35-36. Men nu ligger både SF-måttet och TUL lite under mittenkurvan.

Har pratat med min BM om det, att jag är orolig för att mini ska vara väldigt liten osv. Men hon säger att allt är normalt, så får lita på henne då!

Alla barn väger inte 3,5 kg när de föds, en bebis på knappt 3 kg är helt normalt också!

Att man ska hålla på och stressa upp sig hela tiden!

Finns ju de som oroar sig för att föda ett för stort barn också, aldrig är man nöjd! :P
  • ananas86
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 16:33:24 följande:
    Majsa förlossningen var helt fantastisk, helt otrolig personal! Jag vill inte skrämma dig på något vis, men du kan räkna med att vara ensam och att få vara det i minst ett dygn om du inte delar säng med din kille eller han sitter på en trästol, nu pratar jag om BB alltså efter förlossningen.. Jag är mycket missnöjd, eftersom att jag gärna velat åka hem asap. Kan inte vila som hemma, Jonas har inte sovit sen vi kom hit, all personal säger olika saker. Stå på dig när du är här för all personal är inte jättetrevlig, speciellt om du är ung kan du bli behandlad som en dumstrut... Du får bara ta emot besök ute vid hissen också... Det här känns jättetråkigt :/ Jag längtar till jag får komma hem.

Fy vad tråkigt med otrevlig personal som behandlar en illa! :(

Det är ju meningen att man ska känna sig trygg och väl omhändertagen på BB!

Antagligen beror deras bemötande på dåligt med personal och resurser, men det är ändå inte okej!

Förstår att du vill åka hem så fort det går!

På det sättet Känns det bra att jag har planerat snitt på Östra då. Sambon får stanna lika länge som jag och vi får eget rum. Självklart får han betala, men i alla fall något positivt med att det blir snitt! Hade aldrig velat vara själv på BB och vet att min sambo inte hade velat åka hem och lämna mig och mini heller!

Hoppas ni får åka hem snart och njuta av er lilla familj i lugn och ro! :)
  • ananas86
    majsa88 skrev 2014-02-27 20:32:10 följande:
    se där, kändes som att jag var en ende som inte kädne honom hicka, o det började för 2 veckor sedan, o han hickar flera gånger per dag.

vissa säger att ju närmare förlossningen man kommer desto mer hickar de, eftersom de tränar mer på andningen o tränar upp matsmältningen.

Har också känt av mer hicka det senaste

Vistelse inte riktigt om det var hicka jag kände innan, men senaste månaden har jag känt det ganska ofta! :)
  • ananas86
    Heene skrev 2014-02-27 20:34:21 följande:
    herre gud, det finns en tråd för dem med bf i november. hur fort går inte tiden egentligen?! det är ju bara dagar ifrån nästa år... då är ju våra över halvåret gamla redan också :S

bebis får gärna komma nu men kan man inte pausa tiden lite sen =P

Haha, ja herregud, det är långt till november!

Men tiden har ju gått jättefort sen juli när vi plussade! :P
  • ananas86
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-28 06:42:56 följande:
    Ananas så är det säkert, men det har tydligen varit flera här på bb som älskat personalen på Förlossningen men inte alls känt sig så bekväma och ha förtroende för personalen här på bb. Kvinnan i samma rum som mig berättade att hon är rh-negativ och dottern hon födde är positiv, efter förlossningen ska man då få en spruta. Det fick över ett dygn innan hon fick den sprutan fast hon då hade påmint varje personal när dom hade byten. Det är ju livsfarligt! Därför menar jag att man verkligen får stå på sig, så dom inte slarvar med oss och våra små hjärtan :)

En liten update såhär på morgonkvisten. William är otroligt duktig på amningen och eftersom att han var så liten så pratade jag och en bm om att det bästa för honom vore att starta så fort som möjligt ( första dygnet sover dom ju typ bara, äter inget alls på det dygnet, mer än att testa så amning fungerar på förlossningen) nu har jag ammat honom tre gånger inatt och nu på morgonen skötte han sig riktigt exemplariskt, så hoppas vi får åka hem till min sambo efter klockan 10:00 när barnläkaren undersökt honom :) mjölken rinner så fort någon bebis här börjar grina haha men man ska vara glad att fabriken fungerar :P

GLÖM FÖR TUSAN INTE ATT HA MED ER MASSA VÅTSERVETTER!!! Första bajset är ju som tjära och det går hur mycket servetter som helst :'D haha

Fy, det var ju riktigt illa att det "glömde" hennes spruta! Det är skrämmande hur dåligt bemötande man får ibland inom vården!

Skönt att amningen går bra och att ni får åka hem snart! Måste kännas bra! :)

Tänkte på våtservetterna bara, finns inte sånt på BB? Är väl lika bra att packa med sig då..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014