• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Sopp skrev 2013-10-01 22:03:11 följande:
    Hej! Nu hoppar jag in 2625 inlägg senare - Vårt barn är beräknat till den 25e mars och nu har jag en fråga som kanske är konstig - vem vet..

Vi gjorde ett UL vecka 12+6 och fick såklart med oss en bild från detta ultraljud. Jag själv är ganska övertygad om att det är en kille då man helt klart kan se något avlångt med runt under i den regionen där man förväntar sig att se ett "paket". Min sambo säger att detta inte är möjligt och att vår sån isf är världens mest välutrustade foster då det proportionerligt inte ser riktigt ut om man jämför med resten av benet

HAR foster av det manliga könet ett utvecklat könsorgan som kan synas utanför kroppen vid rätt vinkel?      

Tror inte man kan se könet så tidigt.

Det man kan se & gissa kön på är den såkallade köns knoppen. Du kan söka på Google på "gender nob teory"
  • jesspett

Oj! Hallå Halsbränna! Hoppas verkligen den inte är här för att stanna! ;) Hört att det är relativt vanligt att få i senare delen av graviditeten, men jag skulle väl knappast kalla v 17 för "senare delen" ;)

• MagdalenaZ
    Emelie e skrev 2013-10-01 20:53:56 följande:
    Hur har ni det med humörsvängningar? Jobbar ni eller pluggar?

Jobbar, med människor, kunder, som jag då och då kan ogilla.. stinker rök, glömt att borsta tänderna, överdos av gammal kärringparfym osv.. det var jobbigt innan jag blev gravid, men nu är det nästan obehagligt. Har varit nära på att kräkas flera gånger.
    Humöret har blivit bättre annars :) förutom lördagar, då jag får spel på min sambo för att han tar sovmorgon och inte vill städa med mig.. :)  

• MagdalenaZ

Just de ja! Jag är 27 år, bor i Lund, har haft en känsla att det är en pojke fram tills i dagarna, då jag är säker på flicka. Ringtestet och bikarbonat-testet visar pojke, men hjärtslag på bebis är 146/min, vilket tydligen tyder på flicka... sambo vill ha pojke jag vill ha flicka, vi får hålla oss till RUL den 24 oktober Skrattande

• MagdalenaZ
    Tinapina skrev 2013-10-02 11:05:08 följande:
    Rul avklarat idag:) helt fantastiskt!
    Ja! Fick du veta kön? Skrattande
  • Tinapina

Allt pekar på att det är en liten flicka:) allt såg ut som det skulle och blev inte flyttad en enda dag. Så nu kan vi stryka pojknamnen på vår lista och lägga lite fokus på flicknamn:)

• Tinapina

Jesspet. Jag har och har haft halsbränna sen ett par veckor tillbaka:/

Har någon här inne kollat in på den kinesiska graviditetskalendern för att förutspå kön? I vårt fall stämde det ju iallafall:)

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-10-02 11:25:11 följande:
    Allt pekar på att det är en liten flicka:) allt såg ut som det skulle och blev inte flyttad en enda dag. Så nu kan vi stryka pojknamnen på vår lista och lägga lite fokus på flicknamn:)

Va härligt!

Stort grattis.

Hur var BM inställning till att kolla könet?

Hur la ni fram frågan?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014