Sopp skrev 2013-10-10 22:13:56 följande:
En sak jag tycker man kan fundera över - och jag förstår att detta blir provokativt men jag tycker bara att det är intressant att dikutera - VARFÖR går man och köper en vagn för 8, 9, 10, 12 000 kr? Jag har själv en mycket högre inkomst än de flesta i 25-35-årsåldern, så rent ekonomiskt skulle jag inte ha ett problem att köpa en sådan barnvagn. Jag undrar bara för vems skull man isf gör det? Är det för att kompisar och resten av storstadsinvånarna ska se att man har en dyr vagn? För ungen lär ju märka 0 % skillnad och lets face it, det är en vagn. Så stor skillnad är det inte mellan alla nya vagnar som tas fram idag
Jag gör det helt klart för min egen skull =)
För mig spelar inte priset heller så stor roll. Inte heller vad andra tycker om vagnen så länge vi är nöjda.
Tanken är ju att vi ska ha vagnen i många år framöver och förhoppningsvis till ett syskon. Köper vi en ny så vet ju vad den har vart med om och att den förmodligen kommer att hålla länge.
Så vid barn nummer två så kan man ju säga att den är begagna ;)
Sen måste jag ju erkänna att känslan av att ha ngt nytt som ingen annan använt känns lite mer lockande när det gäller just vagn.
Spjälsäng har vi en begagnad hemma, och förmodligen kommer vi ärva massa barnkläder mm också. Så vi spar väl in pengar där då om man tänker så istället =)
Så ja, just vagn kan jag nog lägga ner lite mer pengar på för att få en ny. annars har jag inte ngt emot begagnat och förstår föräldrar som väljer det istället för nytt.
tvetalan skrev 2013-10-11 00:07:31 följande:
Låter jättebra! Emmaljunga är ju ett bra vagnmärke så jag tror inte ni blir missnöjda :) vad kul o välja färger förresten! Verkar vara ett större utbud än vad som finns för bugaboo'n. Det lutar åt helsvart för oss.. Mannen tycker det är bäst medan jag velar. Hur kul är det med helsvart egentligen? Kanske ganska praktiskt dock ;)
Klart det är mest praktiskt med svart. Den finns med på vår lista med =) Till den är det ju lätt att matcha nån snygg skötväska som passar en själv. allt passar ju till svart typ.
Man vill ju heller inte skaffa ngn som man kanske kommer tröttna på i färg eller mönster då den ska hänga med i ett ex antal år...
Tur man har några månader på sig att bestämma sig =)