• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Prinsessan på ärten
    MagdalenaZ skrev 2013-10-15 15:16:41 följande:
    Kävlinge har ju lägsta skatten i Sverige nästan! Hade varit enormt trevligt att bo där :)
    Vi har tittat mkt kring löddeköpinge, kävlinge, furulund, lomma osv.. (lomma är ju inte heller billigt men man kan alltid hitta något klipp där)

Ahaa, bra betalt i DK eller ;)

En tvåa är alltid "lite mer attraktivt" och lättsålt än större, med tanke på att det är så mkt studenter i Lund. Du har dessutom ett oerhört attraktivt område (om det är centralt) så jag hade nog behållit det så som ni har det nu och satsa på större senare..

Vi båda är 27 år!       
    Har många vänner i Kävlinge så utanför lund är det definitivt ett alternativ. Vill dock inte lägga mer tid till sambons 1,5 timme pendling enkel väg.. vill ju att han ska hinna vara hemma med oss lite :)

Vet inte om det är bra betalt men han har ett bra jobb (det har iofs jag med men jag tror att han har ett roligare :)

Jag har fortfarnde min gammla etta kvar, och så nu en tvåa så när det väl är dags för hus hoppas jag på att vi ska ha en del till insatsen etc om vi säljer lägenheterna... Har dessutom bara haft denna i ca ett år och trivs så himla bra (katterna med) att jag nog vill bara kvar ett tag.

Stanna i Lund du med så kör vi mamma-fika och latte promenader i stadsparken :)

Jag är 30 och sambon 31.. (satsar stenhårt på baby innan min födesedag den 22a så att jag kan säga att jag var 30 när jag fick första barnet :) 

• MagdalenaZ
    Prinsessan på ärten skrev 2013-10-15 16:00:16 följande:
    Har många vänner i Kävlinge så utanför lund är det definitivt ett alternativ. Vill dock inte lägga mer tid till sambons 1,5 timme pendling enkel väg.. vill ju att han ska hinna vara hemma med oss lite :)

Vet inte om det är bra betalt men han har ett bra jobb (det har iofs jag med men jag tror att han har ett roligare :)

Jag har fortfarnde min gammla etta kvar, och så nu en tvåa så när det väl är dags för hus hoppas jag på att vi ska ha en del till insatsen etc om vi säljer lägenheterna... Har dessutom bara haft denna i ca ett år och trivs så himla bra (katterna med) att jag nog vill bara kvar ett tag.

Stanna i Lund du med så kör vi mamma-fika och latte promenader i stadsparken :)

Jag är 30 och sambon 31.. (satsar stenhårt på baby innan min födesedag den 22a så att jag kan säga att jag var 30 när jag fick första barnet :) 

Nä Lund är ju den optimala staden för pendling egentligen!

Ja om jag stannar får du visa mig vad som är så bra med Lund, tycker att min sambo säger samma sak, men han har inte visat mig något som verkar vara så bra.
    Han är också inne på att skolor och lugnet är bättre (vilda diskusioner kring Lund vs. Sthlm)  
    Så absolut, latte och promenader är en av mina favoriter :D

Varför barn innan du fyller år? :) 

• Tinapina

Magdalenaz. Jag gick över till bygelfria behåar för flera år sedan, så skönt! Mina favoriter finns på twilfit men även en kopia på dessa finns på gekås för 29 spänn:) de är sköna och superlätta sen när det ska ammas:)

• Prinsessan på ärten
    MagdalenaZ skrev 2013-10-15 16:06:50 följande:
    Nä Lund är ju den optimala staden för pendling egentligen!

Ja om jag stannar får du visa mig vad som är så bra med Lund, tycker att min sambo säger samma sak, men han har inte visat mig något som verkar vara så bra.
    Han är också inne på att skolor och lugnet är bättre (vilda diskusioner kring Lund vs. Sthlm)  
    Så absolut, latte och promenader är en av mina favoriter :D

Varför barn innan du fyller år? :) 

Har väl mest alltid tänkt att jag skulle få första barnet innan jag är 31... plus att med bd den 2 mars och min födelsedag den 22a ska det ganska mycket till för att ungen inte ska komma ut innan dess. Mest en kul grej liksom :)

Lund är fantastiskt. Jag är själv uppväxt här, flyttade utomlands när jag var 19 och bodde utomlands tills jag var 24 och började plugga.

Lund är så lungt och tryggt. Men har samtidgit närhet till malmö och köpenhamn. Nära till skog och natur men även kultur och stadsliv om man vill det.

Det är en (med risk att låta snobbig) Interligent stad.. jag har alltid gillat den akademiska dimman över staden, även om det inte är direkt pintjockt med partyställen innan man blir 18 (nu när det är MITT barn vi sanckar om är det inget problem.. men när JAG va ung kanske man hade önskat det :)

Men mest är det nog familj och vänner, att här finns så mycket att göra, allt ligger nära och känns bra. 

Promenerade tex hem ensam genom stadsparken kl 1 igår natt.. känner mig mer rädd för spöken än kriminalitet här :) 
  • Heene
    Tinapina skrev 2013-10-15 16:18:06 följande:
    Hur tänker ni alls här om det här med vaccineringen?
    Det blir ingen vaccinering för min del.
    Skulle mkt till innan jag tar sånt... speciellt när jag har en liten i magen. även om dom rekommenderar det extra mkt till just gravida =S
  • Sopp
    Heene skrev 2013-10-15 16:50:28 följande:
    Det blir ingen vaccinering för min del.
    Skulle mkt till innan jag tar sånt... speciellt när jag har en liten i magen. även om dom rekommenderar det extra mkt till just gravida =S

Vaccinering mot vad?
  • Tinapina

Gravida rekommenderas att vaccinera sig MIT säsongsinfluensan. OM man blir sjuk så är det farligare än att vaccinera sig mot det som jag förstått det:/

• majsa88

Kan man få biverkningar mot vaccinet eller.9 o varför skulle influensan vara så farlig?

• Zobeideh
    Prinsessan på ärten skrev 2013-10-15 16:44:12 följande:
    Har väl mest alltid tänkt att jag skulle få första barnet innan jag är 31... plus att med bd den 2 mars och min födelsedag den 22a ska det ganska mycket till för att ungen inte ska komma ut innan dess. Mest en kul grej liksom :)

Lund är fantastiskt. Jag är själv uppväxt här, flyttade utomlands när jag var 19 och bodde utomlands tills jag var 24 och började plugga.

Lund är så lungt och tryggt. Men har samtidgit närhet till malmö och köpenhamn. Nära till skog och natur men även kultur och stadsliv om man vill det.

Det är en (med risk att låta snobbig) Interligent stad.. jag har alltid gillat den akademiska dimman över staden, även om det inte är direkt pintjockt med partyställen innan man blir 18 (nu när det är MITT barn vi sanckar om är det inget problem.. men när JAG va ung kanske man hade önskat det :)

Men mest är det nog familj och vänner, att här finns så mycket att göra, allt ligger nära och känns bra. 

Promenerade tex hem ensam genom stadsparken kl 1 igår natt.. känner mig mer rädd för spöken än kriminalitet här :) 
    Var i Lund är du uppväxen? Jag är själv från Lund, Bodde på Linero från födseln till nu när jag va 22  :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014