• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Jag tänker inte vaccinera mig. Är mer rädd att bli sjuk av sprutan än influensan. Är man frisk i övrigt borde man ju klara även detta? Ska dock dubbelkolla med min bm efter rul nästa vecka.

• Natt
    biodynamisk skrev 2013-10-15 18:22:29 följande:
    Varför skulle du bli av med jobbet för att du är hemma???

Inte för att jag är hemma "som vanligt" men jag har hört att det finns nån årsgräns men vet inte. Jag är en av dem som gärna vill ha barnet/barnen hemmaett lite längre tag.

Självklart ska alla göra som de vill med vaccinet.
  • Längtanefterlilladig
    lele79 skrev 2013-10-15 17:58:49 följande:
    Är det någon mer än jag som från och till har ont i magen, långt ner??? Jag är så himla orolig men jag blöder ingenting, men jag vet inte om det är nån garanti för att allt är som det ska.

Konstant ont i magen. Det drar, sliter, molar, värker. Jag är öm när jag trycker & känns som en sten i magen. Gör ont när jag sitter & rullar över från rygg till sidan. BM säger att det helt enkelt är livmodern & att alls organ flyttas runt.
  • majsa88
    Tinapina skrev 2013-10-15 17:56:21 följande:
    Majsa88. Hur ställer du dig till de otaliga vaccin som ditt barn kommer att erbjudas?
    vet faktiskt inte, jag tror jag kommer överväga vad som är verkligen vitkigt o inte, man måste ju låta kroppen själv att bilda antikroppar då kroppens immunförsvar blir starkare. 
    pluggar till sjuksköterska o har fått läsa massor av vaccin. vissa är viktiga och vissa är bara för att....
    men det kommer bli svårt, vi märker då hur jag blir haha. som mamma tror jag att man vill göra allt för att skydda sitt barn mot "onda" bakterier eller virus. 
  • Heene

Även om jag hör till riskgruppen bara av att vara gravid så känner jag inte att jag tillhör den ändå iom min livssituation.
    Jag promenerar fram och tillbaka till jobbet, så jag möter inte en massa okända människor på tåg och bussar. Jag jobbar helt ensam på mitt eget företag med hundar och  har inte direkt mkt personkontakt.
    Hittills i mitt 28 åriga liv har jag inte lyckats dra på mig nån influensa. Så därför tar jag "risken" att inte vaccinera mig =)
    då slipper jag både vaccin och förhoppningsvis influensa =)
    Jag som inte ens äter osköljda grönsaker har inte nån lust med att spruta in kemikalier och tungmetaller rakt in i kroppen.
    Men man får som sagt överväga för och nackdelar precis som med allt annat. För MIG kändes valet bara så enkelt just i denna fråga =)

• Prinsessan på ärten
    Zobeideh skrev 2013-10-15 17:37:54 följande:
    Var i Lund är du uppväxen? Jag är själv från Lund, Bodde på Linero från födseln till nu när jag va 22  :)
    Första 5 åren inne i centrum, sen fantastiska kobjer :) hittar vi en bra villa där slår vi till. Perfekt för barnfamiljer
  • biodynamisk
    Natt skrev 2013-10-15 20:03:26 följande:
    Inte för att jag är hemma "som vanligt" men jag har hört att det finns nån årsgräns men vet inte. Jag är en av dem som gärna vill ha barnet/barnen hemmaett lite längre tag.

Självklart ska alla göra som de vill med vaccinet.

Här har du en länk som förklarar ganska bra! Ju fler dagar man kan ta ut utan f-pen de första 18 mån, desto längre kan man vara hemma...

www.ka.se/index.cfm
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014