Prinsessan på ärten skrev 2013-10-15 16:44:12 följande:
Har väl mest alltid tänkt att jag skulle få första barnet innan jag är 31... plus att med bd den 2 mars och min födelsedag den 22a ska det ganska mycket till för att ungen inte ska komma ut innan dess. Mest en kul grej liksom :)
Lund är fantastiskt. Jag är själv uppväxt här, flyttade utomlands när jag var 19 och bodde utomlands tills jag var 24 och började plugga.
Lund är så lungt och tryggt. Men har samtidgit närhet till malmö och köpenhamn. Nära till skog och natur men även kultur och stadsliv om man vill det.
Det är en (med risk att låta snobbig) Interligent stad.. jag har alltid gillat den akademiska dimman över staden, även om det inte är direkt pintjockt med partyställen innan man blir 18 (nu när det är MITT barn vi sanckar om är det inget problem.. men när JAG va ung kanske man hade önskat det :)
Men mest är det nog familj och vänner, att här finns så mycket att göra, allt ligger nära och känns bra.
Promenerade tex hem ensam genom stadsparken kl 1 igår natt.. känner mig mer rädd för spöken än kriminalitet här :)
Det är väl egentligen Malmö som skrämmer mig.. ser mig om två gånger när jag går i stan där, kvällar ska vi inte prata om.. och detta trots att jag bott i förorter i Sthlm.. det är något med Malmös anda som inte välkomnar en! Så Lund i sig är en småstad, men man kan tycka att det finns mer att hitta på än det jag sett! Jag har ju faktiskt bott i Umeå väldigt många år, men där kunde vi hitta på oerhört mycket!
Du låter inte snobbig MEN, hör och häpna, nästan alla de jag träffat tycker just att man ska vara "akademiker" och de kommer själva på utbildade familjer och blablabla... när man frågar dem vilket program/utbildning de gått så har de pluggat gymnasie och väntar på att hitta vad de ska plugga (obs! 28-30-års ålder på dessa)..
Brukar säga att bara för att jag har utbildat mig så är jag inte bättre än någon annan. Finns så många nötter med utbildning ändå, så man behöver inte se ner på varandra! :) men jag kommer alltid förutspråka att man ska utbilda sig! Det förändrar ens sätt att se på saker... :)
Tyvärr har jag varken familj eller vänner i Skåne, så jag försöker hitta mina smultronställen här på egen hand :)