• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan

Vågar inte heller vaccinera mig. Tror nämligen jag fick min sjukdom av pandremix vaccinet och därför vågar jag inte mer. får helt enkelt hoppas att jag inte får influensa..

• Idiiis91

V18(17+4) Kan somna med ett leende på läpparna! Kände en liten liten liten lätt puff på utsidan nu ikväll när jag hade handen utanpå bebismagen! Sambon försökte känna oxå, men tyvärr ville inte bebis mer då :( hoppas han oxå kan känna snart! Så himla mys!!!

• Sopp

Nu har jag läst på om detta vaccin och jag kommer att ringa o kolla vars jag kan ta det imorgon. Sitter jag och lusläser innehållsförteckningar och väljer bort mögelost för att det är 1 på 100 000 att jag får listeria tänker jag absolut inte riskera att bli allvarligt, kanske till och med dödligt, sjuk av någon influensa. Spenderar många minuter varje dag på stockholms tunnelbana!

• Blixtpatrullen
    Idiiis91 skrev 2013-10-15 23:23:55 följande:

V18(17+4) Kan somna med ett leende på läpparna! Kände en liten liten liten lätt puff på utsidan nu ikväll när jag hade handen utanpå bebismagen! Sambon försökte känna oxå, men tyvärr ville inte bebis mer då :( hoppas han oxå kan känna snart! Så himla mys!!!

Så mysigt! Igår när vi gick och la oss hade jag handen på magen och kände hur det korvade runt som om bebisen vände på sig. När sambon la handen därpå kom en spark rakt utåt som vi båda kände, så himla häftigt att det känns utanpå redan! Är i 17+5 och trodde detta skulle dröja några veckor till:)
  • MagdalenaZ
    Prinsessan på ärten skrev 2013-10-15 16:44:12 följande:
    Har väl mest alltid tänkt att jag skulle få första barnet innan jag är 31... plus att med bd den 2 mars och min födelsedag den 22a ska det ganska mycket till för att ungen inte ska komma ut innan dess. Mest en kul grej liksom :)

Lund är fantastiskt. Jag är själv uppväxt här, flyttade utomlands när jag var 19 och bodde utomlands tills jag var 24 och började plugga.

Lund är så lungt och tryggt. Men har samtidgit närhet till malmö och köpenhamn. Nära till skog och natur men även kultur och stadsliv om man vill det.

Det är en (med risk att låta snobbig) Interligent stad.. jag har alltid gillat den akademiska dimman över staden, även om det inte är direkt pintjockt med partyställen innan man blir 18 (nu när det är MITT barn vi sanckar om är det inget problem.. men när JAG va ung kanske man hade önskat det :)

Men mest är det nog familj och vänner, att här finns så mycket att göra, allt ligger nära och känns bra. 

Promenerade tex hem ensam genom stadsparken kl 1 igår natt.. känner mig mer rädd för spöken än kriminalitet här :) 

Det är väl egentligen Malmö som skrämmer mig.. ser mig om två gånger när jag går i stan där, kvällar ska vi inte prata om.. och detta trots att jag bott i förorter i Sthlm.. det är något med Malmös anda som inte välkomnar en! Så Lund i sig är en småstad, men man kan tycka att det finns mer att hitta på än det jag sett! Jag har ju faktiskt bott i Umeå väldigt många år, men där kunde vi hitta på oerhört mycket!

Du låter inte snobbig MEN, hör och häpna, nästan alla de jag träffat tycker just att man ska vara "akademiker" och de kommer själva på utbildade familjer och blablabla... när man frågar dem vilket program/utbildning de gått så har de pluggat gymnasie och väntar på att hitta vad de ska plugga (obs! 28-30-års ålder på dessa)..

Brukar säga att bara för att jag har utbildat mig så är jag inte bättre än någon annan. Finns så många nötter med utbildning ändå, så man behöver inte se ner på varandra! :) men jag kommer alltid förutspråka att man ska utbilda sig! Det förändrar ens sätt att se på saker... :)

Tyvärr har jag varken familj eller vänner i Skåne, så jag försöker hitta mina smultronställen här på egen hand :)  

• MagdalenaZ

Apropå vaccin så kommer jag återigen inte vaccinera mig!

Risken att bli smittad är mindre än att bli sjuk av obeprövat vaccin, kolla bara på de som vaccinerade sig sist i hysteriska svininfluensan, de blivit kroniskt sjuka och har fortfarande inte fått upprättelse! 

• Emelie e

Jag har blivit sjuk, är förkyld, ont i halsen och feber..vet inte om det är influensan men tänkte ringa bm sen för att höra vad hon tycker om sprutan eller om det är för sent och om det kan vara farligt för barnet.:S

• Sopp
    Emelie e skrev 2013-10-16 09:32:17 följande:
    Jag har blivit sjuk, är förkyld, ont i halsen och feber..vet inte om det är influensan men tänkte ringa bm sen för att höra vad hon tycker om sprutan eller om det är för sent och om det kan vara farligt för barnet.:S

Du får inte vaccinera dig när du är sjuk på något sätt, du ska ha varit frisk i minst 2 dagar! Drick mycket vatten o vila, är med överhängande sannolikhet absolut ingen fara = )
  • Tinapina

Magdalenaz. Men nu är ju inte detta vaccin som de erbjuder något nytt och obeprövat som var fallet med svininfluensavaccinet. Detta är ett vaccin som funnit med länge och det finns väl dokumenterat. Det som hände med svininfluensavaccinet var att de var tvungna att tillsätta ett ämne för att vaccinet skulle räcka. Usch, jag vet inte.

• Prinsessan på ärten
    MagdalenaZ skrev 2013-10-16 08:15:08 följande:

Det är väl egentligen Malmö som skrämmer mig.. ser mig om två gånger när jag går i stan där, kvällar ska vi inte prata om.. och detta trots att jag bott i förorter i Sthlm.. det är något med Malmös anda som inte välkomnar en! Så Lund i sig är en småstad, men man kan tycka att det finns mer att hitta på än det jag sett! Jag har ju faktiskt bott i Umeå väldigt många år, men där kunde vi hitta på oerhört mycket!

Du låter inte snobbig MEN, hör och häpna, nästan alla de jag träffat tycker just att man ska vara "akademiker" och de kommer själva på utbildade familjer och blablabla... när man frågar dem vilket program/utbildning de gått så har de pluggat gymnasie och väntar på att hitta vad de ska plugga (obs! 28-30-års ålder på dessa)..

Brukar säga att bara för att jag har utbildat mig så är jag inte bättre än någon annan. Finns så många nötter med utbildning ändå, så man behöver inte se ner på varandra! :) men jag kommer alltid förutspråka att man ska utbilda sig! Det förändrar ens sätt att se på saker... :)

Tyvärr har jag varken familj eller vänner i Skåne, så jag försöker hitta mina smultronställen här på egen hand :)  

Malmö är jag också lite rädd för... Vill inte ha mina barn där.
    Vi har tittat på söder om malmö eftersom det är lätt med pendling för min sambo. Men då blir gymnasiet för kidsen i malmö och det vill jag inte. Trygga lund!

Jag har själv två akademiker till föräldrar, nästan alla kompisar innifrån lund har detsamma och både jag och sambon sitter inne på varsin master (sambon har två...) så det här med utbildning är och har alltid varit en självklarhet. Sen började jag inte plugga innan jag var 24, tycker det är bra att jobba lite, få distans och lära sig stå på egna ben först. Det finns allt för många skola till skola till skola människor här som fortfarnde tar hem tvätten till mamma på helgerna trotts att de snart är färdigutbildade... Livsunskap tack! (dessa är definitivt bland de utbildade nötterna)

Eftersom jag själv växt upp i lund har jag starka minnen av vad jag gillade som barn. Så kanske därför lund är det bästa alternativet för mig, kan liksom lätt se hur barnets uppväxt kommer att bli här :)

Här finns två öppna förskolor och massor med föräldragrupper. Jag tror att det löser sig fint när man väl är där :) 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014