• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Idiiis91
    Blixtpatrullen skrev 2013-10-16 07:21:37 följande:
    Så mysigt! Igår när vi gick och la oss hade jag handen på magen och kände hur det korvade runt som om bebisen vände på sig. När sambon la handen därpå kom en spark rakt utåt som vi båda kände, så himla häftigt att det känns utanpå redan! Är i 17+5 och trodde detta skulle dröja några veckor till:)
    Trodde det samma för min del att det skulle dröja! Men nu får man hoppas på att det bli starkare och oftare så min sambo kan känna. Men såg lite besvikelse i hans ögon igår när jag kände men inte han :/ Så man får ju hoppas nu att de blir mer och kraftigare :)
    Nu har vi dessutom bara en vecka kvar till RUL och sambon har nedräkning varje dag! :) 
  • SussiH

Är det någon mer som upplever att magen är mindre vissa dagar?? Kan det ha att göra med hur barnet ligger i magen? Tycker att dom 2 senaste dagarna har den känt betydligt mycket mindre än innan... blir ju lite nervös!

• dessiii
    SussiH skrev 2013-10-16 11:39:50 följande:

Är det någon mer som upplever att magen är mindre vissa dagar?? Kan det ha att göra med hur barnet ligger i magen? Tycker att dom 2 senaste dagarna har den känt betydligt mycket mindre än innan... blir ju lite nervös!

De har jag också känt av! Lite läskigt faktiskt
  • Sopp
    SussiH skrev 2013-10-16 11:39:50 följande:

Jag vet inte hur stora magar ni har - men min är ganska liten ännu - så för mig gör det en ganska stor skillnad hur väl jag känner den lilla bulan om jag har tömt blåsan, om det var länge sedan jag uträttade nr 2 (matsmältningen är inte vad den var för 4 månader sedan, iaf inte för mig) men kan alldeles säkert skilja hur barnet ligger också
  • Lovely90
    Sopp skrev 2013-10-16 12:44:16 följande:

Jag vet inte hur stora magar ni har - men min är ganska liten ännu - så för mig gör det en ganska stor skillnad hur väl jag känner den lilla bulan om jag har tömt blåsan, om det var länge sedan jag uträttade nr 2 (matsmältningen är inte vad den var för 4 månader sedan, iaf inte för mig) men kan alldeles säkert skilja hur barnet ligger också
    Jag har inte heller någon jätte stor mage, idag har det gått precis 50%, så la in en bild på min mage i bildtråden tidigare idag. Men tycker nog att det kan variera lite under dagen hur stor den är.
  • Sopp
    Lovely90 skrev 2013-10-16 13:32:16 följande:
    Jag har inte heller någon jätte stor mage, idag har det gått precis 50%, så la in en bild på min mage i bildtråden tidigare idag. Men tycker nog att det kan variera lite under dagen hur stor den är.

Du har större bula än mig definitivt! Men det kanske tar fart nu? Är "bara" 17+1 än så länge
  • Lovely90
    Sopp skrev 2013-10-16 13:47:37 följande:

Du har större bula än mig definitivt! Men det kanske tar fart nu? Är "bara" 17+1 än så länge
    När jag var i v.17 så syntes inte min mage direkt heller, det är inte förrän nu som den har börjat sätta fart och växa :). Men tänker som så att om magen växer sent, så kanske man inte blir så stor heller :). Haha. Går in i v 21 imorgon (20+6, idag). 
  • Sopp
    Lovely90 skrev 2013-10-16 14:30:39 följande:
    När jag var i v.17 så syntes inte min mage direkt heller, det är inte förrän nu som den har börjat sätta fart och växa :). Men tänker som så att om magen växer sent, så kanske man inte blir så stor heller :). Haha. Går in i v 21 imorgon (20+6, idag). 

Hoppas =) är less på att se ut som att jag lagt på mig några extra kilo bara!
  • majsa88

vecka 16+2 idag o har inte känt muskeryckningara som jag brukar få  i magen varje dag, nu på 2 dagar... börjar bli orolig. jag har antagit att muskelryckningarna eller bubblorna är bebis jag känner. 

• MagdalenaZ
    Prinsessan på ärten skrev 2013-10-16 11:14:30 följande:
    Malmö är jag också lite rädd för... Vill inte ha mina barn där.
    Vi har tittat på söder om malmö eftersom det är lätt med pendling för min sambo. Men då blir gymnasiet för kidsen i malmö och det vill jag inte. Trygga lund!

Jag har själv två akademiker till föräldrar, nästan alla kompisar innifrån lund har detsamma och både jag och sambon sitter inne på varsin master (sambon har två...) så det här med utbildning är och har alltid varit en självklarhet. Sen började jag inte plugga innan jag var 24, tycker det är bra att jobba lite, få distans och lära sig stå på egna ben först. Det finns allt för många skola till skola till skola människor här som fortfarnde tar hem tvätten till mamma på helgerna trotts att de snart är färdigutbildade... Livsunskap tack! (dessa är definitivt bland de utbildade nötterna)

Eftersom jag själv växt upp i lund har jag starka minnen av vad jag gillade som barn. Så kanske därför lund är det bästa alternativet för mig, kan liksom lätt se hur barnets uppväxt kommer att bli här :)

Här finns två öppna förskolor och massor med föräldragrupper. Jag tror att det löser sig fint när man väl är där :) 

Ja det är lite obehagligt det som händer i Malmö, o jag är inte den rädda typen, har i min ungdoms-dar somnat på nattbussen efter natt-arbete ute i förorter i Sthlm. Nu när man tänker efter hade man kanske kunnat vara lite mer försiktig, men det har *peppar peppar* aldrig hänt mig något!
    Det är nog inte farligare än i nån annan stor-stad, men det ligger något i luften där som gör en illa till mods.. 

Hahahaha! Springa hemma med tvätten va lite roligt ändå :)

Ja, du får tipsa mig lite på vägen vart jag ska ta vägen! Jag känner mig lite lost här i Skåne.. :) Du verkar ha den där positiva andan som min sambo definitivt inte har..
    Han är mycket för att köra bil.. vilket jag tröttnat på då jag pendlar med bil Lund-Landskrona eller Lund-Hbg varje dag! Det finns väl annat i Skåne än att ligga på motorvägar :) 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014