• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sopp
    anaconda skrev 2013-10-16 16:39:51 följande:
    Äntligen dax för rul imorgon kl 9.30 och så nervös och rädd har jag nog aldrig varit i hela mitt liv!!

Lycka till! Själv har jag tyvärr 13 dagar kvar tills det är min tur :( Men kommer antagligen känna som du! Under vårt förra ultraljud började jag gråta så fort jag satt mig på sängen för att jag var övertygad om att något var fel - Så nästa gång ska jag försöka att njuta mer än att bara känna lättnad över att det inte var något att oroa sig för
  • majsa88
    Äntligen dax för rul imorgon kl 9.30 och så nervös och rädd har jag nog aldrig varit i hela mitt liv!!
    åå vad kul, lycka till imorgon :D 
  • Sopp
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-16 16:49:03 följande:
    Angående influensavaccin så kommer jag troligtvis att stå över. Jag är generellt skeptisk till all vaccinering som sker och den hets som finns kring att skydda sig mot allt och alla överallt. Jag vill inte spruta in gift i kroppen (vi får så mycket gift i oss andra vägar i alla fall) och trots att jag jobbar inom skolvärlden är jag inte särskilt orolig för bacillerna där. Däremot är det viktigt för mig att alla gör det som gör just dem lugna. För det är när vi mår bra och är trygga som vår små liv har det bra och växer där inne. 

Jag har också funderingar kring vilka vaccinationer mitt barn ska få och tänker inte bara ta hela paketet utan eftertanke. För mig är det viktigt att inte svälja all fakta som kommer från alla håll utan att granska andra åsikter också. Att det är statliga myndigheter och liknande som kommer med rekommendationerna väger inte tungt i mina ögon. 

Men nu är det viss skillnad - Anledningen att gravida rekommenderas att vaccinera sig är ju för att de befinner sig inom en riskgrupp med anledning av sänkt immunförsvar. När du hör om någon som dött av en influensa på nyheterna är det ju aldrig(???) en fullt frisk ung människa utan just någon som tillhör någon av riskgrupperna. Så du kan inte jämföra med ditt "normala" tillstånd. Däremot så behöver man ju inte vaccinera sig för det, men jämför det inte med "den vanliga hysterin" som sker bland människor som inte tillhör en riskgrupp men som ändå vaccinerar sig
  • majsa88
    Zobeideh skrev 2013-10-16 16:47:58 följande:
    Majsa88 jaaa riktigt spännande. Så målningen är en perfekt syssla för att få tiden till att gå haha
    haha ja , då ska man måla ;) jag har 8 dagar kvar. 
  • Längtanefterlilladig
    Sopp skrev 2013-10-16 13:47:37 följande:
    Du har större bula än mig definitivt! Men det kanske tar fart nu? Är "bara" 17+1 än så länge

Hade bara en "luft & fettis mage" fram till vecka 18. På bara en vecka har magen blivit nästan dubbelt så stor & alla ser & frågar när bebisen kommer komma. Känns kul
  • Längtanefterlilladig

Spännande, kommer gå toppen
  • flowers

Har också RUL imorgon och är jätte nervös, hoppas det är bra med den lille.
    Inga känningar i från bebis ännu.  
    Kl. 11.00 är det min tur.

• anaconda

Jag har inga känningar alls häller av bebis, på kvällen när jag lagt mig i sängen så är de nåt so känns men vet inte vad de är och ligger länge och trycker och känner över hela magen men inte en tillstymmelse till nån känning eller spark, så hoppas de kommer gå jätte bra för oss (även dig flowers) känner att jag måste förbereda mig för ev de värsta fast jag bestämt mig för att allt kommer gå bra så måste de endå ligga i bakhuvudet lite!

Suck

• qwerty1234

RUL imorgon för mig med. Spännande! Känner av bebisen när jag lägger mig ner efter att ha varit uppe ett tag. Sambon fick känna första sparken igår, vilken härlig syn att få se honom i det ögonblicket.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014