• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-10-16 14:42:17 följande:

Hoppas =) är less på att se ut som att jag lagt på mig några extra kilo bara!

Haha! Ja exakt.. När min sambo träffade på sin barndomsvän så frågade han om det var barn på gång.
    "Ja" säger min sambo stolt.. Killen kollar på min mage och i samma veva så säger jag : "Nja det ser bara ut som att jag blivit tjock" och smög därifrån..
    Tycker sambon kan vara tyst tills det åtminstone syns på mig! :)  
  • Zobeideh

Ush nu är man trött. Håller på att måla om det som ska bli barnrum och vem kunde tro att det skulle vara så ansträngande haha, Bara på del 1 av målningen och är duktigt trött. Antagligen lille bebisen oxå för nu när man satte sig så börja h*n hålla igång där inne haha. Lite roligt =)

• Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-10-16 15:39:37 följande:

Haha! Ja exakt.. När min sambo träffade på sin barndomsvän så frågade han om det var barn på gång.
    "Ja" säger min sambo stolt.. Killen kollar på min mage och i samma veva så säger jag : "Nja det ser bara ut som att jag blivit tjock" och smög därifrån..
    Tycker sambon kan vara tyst tills det åtminstone syns på mig! :)  
    Så är det för mig med haha. Tycker jag ser fet ut, vill att den riktiga gravid kulan ska synas nu. Eller så är det kanske bara jag som inte ser det :P,.
  • majsa88

zobeideh : hemma från turkiet? vilken färg målar ni? vad roligt. när har du rul ?

• Zobeideh
    majsa88 skrev 2013-10-16 15:44:21 följande:
    zobeideh : hemma från turkiet? vilken färg målar ni? vad roligt. när har du rul ?
    Jadå nu är vi hemma. =) Vi kör vit vägg. Sen lite senare in i graviditeten och när vi vet kön så tänkte jag köpa någon väggdekor som pyntar upp väggen lite =). Jag har rul på måndag kl 8,00 på morgonen :D
  • majsa88
    Zobeideh skrev 2013-10-16 16:02:00 följande:
    Jadå nu är vi hemma. =) Vi kör vit vägg. Sen lite senare in i graviditeten och när vi vet kön så tänkte jag köpa någon väggdekor som pyntar upp väggen lite =). Jag har rul på måndag kl 8,00 på morgonen :D
    skönt o vara hemma  :) ja vi ska göra samma sak. vita tapeter o sedan ha väggdekor. ååh vad kul, det är ju snart. gud vad spännande ! :)
  • anaconda

Äntligen dax för rul imorgon kl 9.30 och så nervös och rädd har jag nog aldrig varit i hela mitt liv!!

• Zobeideh

Majsa88 jaaa riktigt spännande. Så målningen är en perfekt syssla för att få tiden till att gå haha

• LillsmurfanLisa

Angående influensavaccin så kommer jag troligtvis att stå över. Jag är generellt skeptisk till all vaccinering som sker och den hets som finns kring att skydda sig mot allt och alla överallt. Jag vill inte spruta in gift i kroppen (vi får så mycket gift i oss andra vägar i alla fall) och trots att jag jobbar inom skolvärlden är jag inte särskilt orolig för bacillerna där. Däremot är det viktigt för mig att alla gör det som gör just dem lugna. För det är när vi mår bra och är trygga som vår små liv har det bra och växer där inne. 

Jag har också funderingar kring vilka vaccinationer mitt barn ska få och tänker inte bara ta hela paketet utan eftertanke. För mig är det viktigt att inte svälja all fakta som kommer från alla håll utan att granska andra åsikter också. Att det är statliga myndigheter och liknande som kommer med rekommendationerna väger inte tungt i mina ögon. 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014