• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nyfniken83

Jag har beställt den jackan från hm.. Hoppas den funkar! Får bli lager på lager. Jag hade en rabatt så priset blev helt ok även om jag kanske kommer frysa lite. Har verkligen inte lust att köpa en dyr jacka bara till en vinter.

• ananas86

Idag har vi varit på RUL! :)

Allt såg bra ut, det var en livlig liten krabat, så det var svårt att få bra bilder.

Men min sambo lyckades få bättre kort med mobilen än vad bm fick, så tänkte lägga upp en bild sen. :)

Vi har dock valt att inte ta reda på kön.

Beräknad BF blev ändrad från 13:e till 12:e mars, så är i vecka 19+0 imorgon!

Magen har växt massor senaste veckan och nu vet nästan alla på jobbet vad som är på g i magen! :)

• flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-16 19:59:45 följande:

Kommer du berätta för din omgivning om graviditeten efter RUL?

Det vet jag inte, känns fortfarande jobbigt att berätta, mår inte så bra själv så det blir inte bättre för omgivningen att jag då berättar att jag är gravid.

Försöker att ta itu med det men det är svårt.  
  • anaconda

Sitter nu på pendeltåget in till Sthlm C och rul! Trodde man inte kunde bli mer nervös!

• SussiH

Nån mer som har extrema problem med torra slemhinnor. Näsan är alltid torr och väldigt täpt, och varje gång jag snyter mig börjar jag blöda näsblod. Och mitt underliv är som en jäkla öken. har fått nån salva som jag ska smörja underlivet med, men hjälper absolut inget alls. Och inte nog med det så verkar det som att jag fått åderbråck i underlivet. Väntar på att barnmorskan ska ringa upp så man får en tid och möta henne, så trött på att muffen inte längre är sig lik. Kan ju inte njuta av sex längre. :(

• Emelie e

Vad spännande med RUL, har en vecka kvar. Ska bli så spännande att få reda på könet ;)

• Längtanefterlilladig
    SussiH skrev 2013-10-17 09:35:48 följande:
    Nån mer som har extrema problem med torra slemhinnor. Näsan är alltid torr och väldigt täpt, och varje gång jag snyter mig börjar jag blöda näsblod. Och mitt underliv är som en jäkla öken. har fått nån salva som jag ska smörja underlivet med, men hjälper absolut inget alls. Och inte nog med det så verkar det som att jag fått åderbråck i underlivet. Väntar på att barnmorskan ska ringa upp så man får en tid och möta henne, så trött på att muffen inte längre är sig lik. Kan ju inte njuta av sex längre. :(

Min näsa har varit torr i flera veckor. Men där nere har jag motsatt problem. Har världens flytningar. Och uppskattar inte alls sex för det känns inte bra eller skönt. Hoppas du får svar av BM
  • qwerty1234

RUL visade en pigg krabat som borrade ner huvudet mycket så trots barnmorskans envetna försök lyckades hon inte få till en bra profilbild. Allt såg iallafall fint ut! Blev framflyttad  till 10 mars istället för 15:e.

• LillsmurfanLisa
    SussiH skrev 2013-10-17 09:35:48 följande:
    Nässkölj och glidmedel är min räddning! Nässköljen har varit grym även när  jag varit mycket täppt och jag skulle rekommendera alla att testa.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014