• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek

Hej Alla!
    Här är ännu en som smygläst denna tråd sedan början. Men nu vill jag gärna göra mig till känna för er andra!

Jag har ju kunnat följa er andras graviditeter så här långt och här är lite om hur min sett ut än så länge:
    Fram till vecka 8 mådde jag toppen. Sedan började morgonkräkningarna. I vecka 10 gick dessa över till morgon och kväll. Här var jag tillbaka på jobbet efter semestern och berättade för chefen direkt. Dels för att jag tyckte det var schysstas så, med tanke på att vi var i en rekryteringsprocess, och dels för att jag mådde dåligt.

Tyvärr eskalerade kräkningarna och nu har jag varit sjukskriven i snart 5 veckor pga hyperemesis. Kroppen hamnade i svältläge när jag på slutet (vecka 14) kräktes ungefär 10-14 ggr/dagen. Postafen och Lergigan comp hjälpte inte alls, men efter att ha varit inlagd på sjukhus så fick jag testa en kombination av Primperan och Pyridoxin (B6) och detta har fungerat.

Tyvärr måste jag sluta med Primperanet när jag går in i sista semestern och jag är lite smånervös över hur det ska bli då. Slarvar jag med tabletterna, eller inte är tillräckligt snabb på morgonen så kräks jag nämligen fortfarande.

Vi hade RUL 10 oktober och det visade att det är en liten tjej där inne (så jag jämnar till statistiken något) :) Blev också framflyttad till BF 7 mars, så jag har sett att vi är ett gäng som har detta datum- spännande! Går in i vecka 21 (20+0) på lördag.

Annars är jag en 28 tjej bördig från Göteborg, som numera bor söder om stan tillsammans med min man som är 28.  Vi köpte hus för precis ett år sedan som vi renoverar undan för undan. Sker det inga försämringar så är jag tillbaka på jobbet på måndag, så håller tummarna för det!

• Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2013-10-17 12:52:40 följande:
    Hej Alla! Här är ännu en som smygläst denna tråd sedan början. Men nu vill jag gärna göra mig till känna för er andra! Jag har ju kunnat följa er andras graviditeter så här långt och här är lite om hur min sett ut än så länge: Fram till vecka 8 mådde jag toppen. Sedan började morgonkräkningarna. I vecka 10 gick dessa över till morgon och kväll. Här var jag tillbaka på jobbet efter semestern och berättade för chefen direkt. Dels för att jag tyckte det var schysstas så, med tanke på att vi var i en rekryteringsprocess, och dels för att jag mådde dåligt. Tyvärr eskalerade kräkningarna och nu har jag varit sjukskriven i snart 5 veckor pga hyperemesis. Kroppen hamnade i svältläge när jag på slutet (vecka 14) kräktes ungefär 10-14 ggr/dagen. Postafen och Lergigan comp hjälpte inte alls, men efter att ha varit inlagd på sjukhus så fick jag testa en kombination av Primperan och Pyridoxin (B6) och detta har fungerat. Tyvärr måste jag sluta med Primperanet när jag går in i sista semestern och jag är lite smånervös över hur det ska bli då. Slarvar jag med tabletterna, eller inte är tillräckligt snabb på morgonen så kräks jag nämligen fortfarande. Vi hade RUL 10 oktober och det visade att det är en liten tjej där inne (så jag jämnar till statistiken något) :) Blev också framflyttad till BF 7 mars, så jag har sett att vi är ett gäng som har detta datum- spännande! Går in i vecka 21 (20+0) på lördag. Annars är jag en 28 tjej bördig från Göteborg, som numera bor söder om stan tillsammans med min man som är 28.  Vi köpte hus för precis ett år sedan som vi renoverar undan för undan. Sker det inga försämringar så är jag tillbaka på jobbet på måndag, så håller tummarna för det!

Välkommen hit Grattis till lilla tjejen!Verkar som du har haft det riktigt tufft. Hoppas verkligen det blir bättre. Jag mår fortfarande illa & kräker. Kräker inte varje dag längre men är inte långt ifrån.
  • Längtanefterlilladig
    qwerty1234 skrev 2013-10-17 11:16:34 följande:
    RUL visade en pigg krabat som borrade ner huvudet mycket så trots barnmorskans envetna försök lyckades hon inte få till en bra profilbild. Allt såg iallafall fint ut! Blev framflyttad  till 10 mars istället för 15:e.

Grattis
  • Heene

nu är det inte många timmar kvar tills det är min tur =)
    kl 8 imorgon bitti har vi vår RUL tid. Som jag har väntat! trodde aldrig att det skulle bli dags och kändes ganska hopplöst långt bort  fram till nu =P
    Hoppas hoppas att allt står rätt till där inne...
    Sen väntar planering av en tripp till ullared och gekås =D hoppas verkligen att det kommer vara värt en resa från stockholm, så man inte kommer tomhänt hem. Men det har jag svårt att tro =)

• Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2013-10-17 15:43:29 följande:
    nu är det inte många timmar kvar tills det är min tur =) kl 8 imorgon bitti har vi vår RUL tid. Som jag har väntat! trodde aldrig att det skulle bli dags och kändes ganska hopplöst långt bort  fram till nu =P Hoppas hoppas att allt står rätt till där inne... Sen väntar planering av en tripp till ullared och gekås =D hoppas verkligen att det kommer vara värt en resa från stockholm, så man inte kommer tomhänt hem. Men det har jag svårt att tro =)

Kommer gå jätte bra. Spännande! Gekås är helt klart värt resan. Har du varit där innan?
  • Zobeideh

Det här med torra slemhinnor har jag haft sen början av graviditeten. Riktigt trött på de men jag har inget annat val än massa nässpray

• Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-17 16:11:45 följande:

Kommer gå jätte bra. Spännande! Gekås är helt klart värt resan. Har du varit där innan?
    Tack!
    Ja jag har vart där förut, men aldrig på barnavdelningen =)
    Senast var i somras innan vi visste att vi väntade smått. Sa till sambon då att när vi plussat så kommer jag att fara ner igen =) Tänk om jag vetat redan då att det redan grodde där inne i magen då <3
  • flowers

Besvikna är vi här, har massa tjej kläder men kommer inte till användning!
    Får en pojke. 
    Splittrade känslor här hemma.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014