• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Nellie91

oj på datorn ser man inte alls min bild den är ju enormas, men på iphone ser man bra.. konstigt..

• flickflack
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-01 19:36:15 följande:
    Verkligen en bra sida;
    www.baby2see.com/development/ultrasound_sonog...

Enligt den är jag i vecka 7+2 vilket stämmer rätt bra. Skulle vara i 7+5. Inte så stor skillnad.

Då är vi typ lika... om mitt vill sig hela vägen dvs, är fortfarande orolig...
    Hade ett MA -2007 så jag är inte riktigt trygg än .
    Jag är i 6+6.  
  • Victrix
    Nellie91 skrev 2013-08-01 19:51:29 följande:
    oj på datorn ser man inte alls min bild den är ju enormas, men på iphone ser man bra.. konstigt..
    Det är när man lägger in dem via appen som de blir så helt konstiga. Min bild ligger i bildtråden, inlagd från appen så kollar i mobilen isf =)
  • Längtanefterlilladig
    flickflack skrev 2013-08-01 21:18:25 följande:
    Då är vi typ lika... om mitt vill sig hela vägen dvs, är fortfarande orolig...

Hade ett MA -2007 så jag är inte riktigt trygg än .

Jag är i 6+6.  

Ja jag fattar ingenting vilken vecka jag är i. Det står ju olika på varenda sida. På vissa amerikanska sidor står det en sak & på svenska sidor står det en annan sak. Och på familjeliv så berättar tjejer alla möjliga storlekar på foster i vecka 7-8. Jag får försöka tänka att det är okej & är det inte det så finns det inget att göra åt det.

Jag ska på VUL nästa vecka också. Förhoppningsvis har bönan då tagit ett skutt & växt mycket.
  • Victrix

Längtanefter, jag googlar också på massa hela tiden och man får olika svar. Tror inte du ska oroa dig över storleken, då känns det som att läkaren hade sagt något om det. Man bara längtar så mycket nu tills man har kommit lite längre så man kan börja tro på att det är sant, eller vad säger ni?

• Emaria
    Victrix skrev 2013-08-02 11:13:53 följande:

Längtanefter, jag googlar också på massa hela tiden och man får olika svar. Tror inte du ska oroa dig över storleken, då känns det som att läkaren hade sagt något om det. Man bara längtar så mycket nu tills man har kommit lite längre så man kan börja tro på att det är sant, eller vad säger ni?

Växer de inte väldigt mycket i den här perioden dessutom? De gör ju att om bara ett par dagar så kanske det är några mm större!

Längtar väldigt mycket... Längtar efter att känna att det faktiskt är något som växer i mig!
  • Victrix

Jo, iaf 1 mm om dagen vad jag hört sen mer då såklart. Men i förhållande till storleken så blir det ju rätt stor skillnad nu i början. Ja, häftig känsla när man känner sparkar och rörelser.

• Victrix

Nu lät det som att jag känt sparkar och rörelser men det jag menade vad att jag tror det kommer kännas häftigt. Bara för att förtydliga :P.

• Längtanefterlilladig
    Victrix skrev 2013-08-02 11:13:53 följande:

Ja man får ju verkligen hoppas läkaren hade sagt något om det inte stämde. 8 mm är ju ändå rätt okej. Värre om den hade varit 3 mm.

Trodde jag skulle släppa all oro efter att få sett hjärtat slå. Men det kommer hela tiden nytt att oro sig för. Så kommer det väl vara hela livet sen för sitt barn

Jag hittade en intressant sida på engelska MEN OBS!!

Innehåller väldigt stötande bilder på foster som blivit missbildade. Så scrolla inte långt ner på sidan.

www-sop.inria.fr/axis/cost282/kelsi04/Slides/Fetal-Imaging.pdf
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014