Första barnet - BF Mars 2014
Ah okej. Ja då förstår jag :) tänkte bara när jag hörde en annan ort: att de skulle typ ligga en bra bit ifrån haha :-P
Ah okej. Ja då förstår jag :) tänkte bara när jag hörde en annan ort: att de skulle typ ligga en bra bit ifrån haha :-P
1 och en halv timme bort, ja du då får ni åka i god tid. Men jag känner lite som dig. Jag hade aldrig valt ett dåligt ställe. Jag vill känna mig trygg speciellt när jag har denna förlossningarädsla som jag har. Då känns de ganska viktigt.
Igår slog det mig efter BM besöket, att vi ska VERKLIGEN ha barn. Det är äntligen vår tur. Tårarna som kommer är inte längre sorg utan glädje. Efter 3 års kämpande och vi nästan gav upp så kom det till oss. Som en trevlig 25 års present (plussade någon dag efter) Och allt har flytit på som det ska. Vi är äntligen förbi risk veckorna och barnet lever faktiskt där inne,. Vi har äntligen fått tid till RUL. Vår tid ingen annans tid. Det är vår tid att få reda på va det är som gömmer sig där inne. jag kan äntligen handla kläder till VÅRT barn ingen annans barn.
Att få känna denna enorma lycka är enorm för oss båda. Och det var som min svärfar sa igår. man ser lyckan stråla om dig. Du ler med hela ansiktet.
Jag kan inte minnas när jag va så glad sist. Måste ha varit innan vi började försöka.
Det är verkligen helt otroligt. Nu ska jag bara njuta av vår graviditet. Och alla dem negativa tankarna är borta.
(kände bara för att skriva av mig :D)
Längtanefterdig: precis! Nu ska man vara glad och fira! Att de äntligen är vår tur efter alla år och alla försök.
Vi flyttade in i en trea förra året, det ena rummet har stått tomt och väntat på att bli barnkammare. Nu kan man äntligen börja fixa där inne
MagdalenaZ: va skönt att höra att alt ser bra ut. Tråkigt bara att höra om familjesituationen. Men du har din sambo och oss som du skrev
Tycker själv de e skönt att ha er känns tryggt och man kan bara snacka av sig om precis allt
kram till dig
Denna veckan kan jag nog säga att jag känner mig gravid eller att där e något som händer. I helgen hade jag mensvärk. Kändes som den va på g sen på måndagen fram till nu har de spänt vid magen precis som något håller på att hända. Den känns ganska spänt. Någon mer som upplever samma är i vecka 14+2
Så länge du inte äter Ipren så är det ingen fara
Tror du kan va rätt lugn
visst att det är jätte jobbigt och man är jätte nervös för det ska hända något men man måste tillåta sig själv att släppa det negativa :)
Jag va faktiskt och köpte vagn igår efter vi hört hjärtljuden :)
Xora: samma här. Så fort jag börjar mig känns det typ annorlunda haha. Känns som där är något :-P kul att de äntligen börjar hända något
Janette: jag vaknar oxå så tidigt. Eller ja vid 5 varje morgon. Får typ aldrig sova längre känns de som. Och så vaknar jag 1-2 ggr på natten för jag är kissig. Störigt haha men samtidigt bra för då vet man att de händer något.