Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Majsa88: ja precis kommer bli en sån lättnad men samtidigt kommer man vara riktigt nervös. Man vet ju inte hur de slutar. Men jag har en känsla av att de slutar positivt. Detta e mitt år känner jag de e skönt när man får lite av symtomen tillbaka. Jag har infalla fall hungern kvar så de e ju positivt haha.
    Känns tryggt när fler skriver att deras symtom e nästan borta så man inte e själv med de :)

• Zobeideh

Majsa88; känner du dig oxå varmare? Det gör jag med känns som när de e kallt ute e jag den enda som e varm haha. Humörsvägningarna har jag med :-P nu när du skriver de så e de ju inte bara hunger jag har haha. Ush tur att illamåendet e borta. De e nog de jobbigaste!

Ja just detta med positiv inställning känns bra. Den första gången jag blev gravid kände jag direkt att de va fel kämpa mig efter en tid att få vul och efter måna om och men kom de fram till att min magkänsla stämde för jag hade utomhavandeskap den andra gången va de samma sak jag kände på mig att de inte skulle gå vägen och va hände jag hade MA. Så nu känns de riktigt bra tredje gången gillt och de känns bra för en gång skull

• Zobeideh

Majsa88: magkänslan ska man verkligen gå efter. De har jag lärt mig nu. Därför jag nog känner detta lugnet ändå

Åh då e jag inte ensam om att vara varm. Häromdagen va de svin kallt ute folk gick med jackor på sig och där kommer jag i linne haha. Sjukt och ändå så svettades jag. Satt på möte den dagen oxå och de gjorde de inte lättare. Där satt jag och koka haha. Nä ush fy! Spännande och se hur de går nu när vi åker på semester. Åker om 2 veckor så om jag kokar i kalla Sverige hur gör jag då i Turkiet haha!

Jag e riktigt glad för jag sluppit illamåendet. Kan oxå ta allt skit men inte de. Där går gränsen. Finns inget värre.

• Zobeideh
    flowers skrev 2013-09-13 17:09:29 följande:

Dålig psykiskt och fysiskt, svårt att få i mig nått.  =(
    Får ta en timme i taget.    
    Oj låter inget vidare! Krya på dig kram!
  • Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-13 17:52:06 följande:
    Ananas86 Grattis till graviditeten och välkommen hit! :) var i landet befinner du dig?

Zobeideh: jag är helvarm.. blir nästan lite yr av "värmen"..

Har nu i två dagar haft så fruktansvärt ont i höften/bäcken/magen att jag knappt kunde gå igår.. ringde bm (igen, och bad om ursäkt över att jag terroriserar henne) och hon sa att det är ovanligt, men vissa kvinnor kan få det tidigt, man skulle ta två alvedon/panodil 500 mg, eventuellt köpa foglossningsbältet som ska hålla bäckenet på plats (som jag läste att någon av oss redan har), och hoppas på att det ska gå över.. det kommer tydligen fram och tillbaka under graviditeten! Lite info om någon känner detta..
    Gud va skönt att veta att jag inte är den enda som blir det. Trodde där va något fel på mig :S. jag får oxå så ibland när "värmen" kommer så blir jag yr. Ibland får jag sätta mig ner, e jag ute får jag bara kämpa emot de. Jätte jobbigt.

Ush va jobbigt det låter. Hoppas det försvinner snart så du slipper ha ont!
    Skickar styrkekram till dig.
  • Zobeideh

Majsa88: vill du byta du kan ta min plats på planet haha. Känner mig inte alls road till att åka längre. Men de ska bli skönt på ett sätt :-P

Eller hur jag längtar till vintern, då går vi med höst kläder medan andra går med vinter kläder. Lite roligt haha

• Zobeideh

Vilken natt man haft... Illamående till max och låg och koka till och från...
    Tur man är bättre nu när man vaknar i alla fall. :)

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: va kul att höra att det är bättre med dig!

Trevlig helg till er med :)

• Zobeideh
    Heene skrev 2013-09-14 09:49:09 följande:
    Vad många ni är som har blivit varma. Vill ni dela med er lite? ;) Själv har det vart tvärt om för mig...
    Har känt mig lite udda som har haft med tjocktröja hela sommaren haha. Det har iaf vart en riktigt skön och solig sommar så att jag har kunnat ta av mig den när jag vart i solen iaf. Så länge det inte blåst =P
    Men jag kan ju inte säga att jag fått mkt sol på mig för blek som en gris är jag förutom på armarna efter det dagar jag har haft linne på mig.
    Sen har jag tagit ett varmt (läs skållhett) bad 1-2 ggr om dagen här hemma sen ett par månader tillbaka.
    Har tänkt att det berott på att jag mått så dåligt. att man blir ju lite frusen när man är trött och illamående. Men det kanske mest har med hormoner att göra då?
    Här har det varit tvärtom. Det bara dyker upp denna värmen. Så börjar man svettas som en tok. Hade gärna bytat med dig haha. För det e inte klokt va man svettas. Känns som svetten bara rinner från en (fast att den inte gör det) Sen kanske efter ett tag så går det över så man får "normal" temp. så jag kan springa med linne när andra går med tjocka kläder Ska faktiskt ta upp de nu på tisdag hos BM. :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014