Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

majsa88 skrev 2013-09-14 09:54:59 följande:

Men vad typiskt. Vi som pratade om illamående. Stackars dig
    Ja eller hur. Det slår aldrig fel haha! men tur det bara va under natten. Sen har jag stora problem med att stoppa fingrarna i halsen. Många säger ju att man ska göra de när man mår illa. Men då ligger jag hellre och mår skit än att gör de. Tycker de e riktigt obehagligt.
  • Zobeideh

Majsa88: nä vi skulle aldrig pratat om de haha :-P

Jo de här med fingrarna är ju bättre men ush jobbigt ju :-P

• Zobeideh

Nu är det två dagar kvar till inskrivning och jag känner hur nerverna börjar komma. Har jag två dagar kvar av lycka innan drömmen tas bort? eller kommer jag höra mitt mirakels hjärta slå? Sist jag såg hjärtat va i vecka 7 vilket betyder att va som helst kan ha hänt utan att jag vet om det. Jobbigt att inte veta hur dagen kommer sluta

• Zobeideh

MagdalenaZ: självklart håller jag er uppdaterade

Ja den har börjat komma fram. Eller börjat och börjat jag har typ varit svullen från första början och folk har frågat om de e säkert de inte är tvillingar där inne haha.

Har din mage börjat synas än? :)

• Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-15 17:33:19 följande:
    Magen syns till och från.. hela veckan började det synas för att nu i helgen sjunka ihop :( jag som nästan började bli lite extra stolt!
    Hade du önskat dig tvillingar?

Cinnicon: Ja, jisses vad skönt att få reda på det så sent, slippa gå runt och oroa sig så som vi andra här har gjort (vissa av oss iallafall)
    Var i Skåne bor du? Vi har en del skåningar här faktiskt. Jag bor i Lund.

Nyfniken83: Har du bokat tid för att prata om foglossning eller få det konstaterat? 
    Min går faktiskt oxå i vågor. Som igår kväll va min mage stenhård medan den idag är som en degklump. Igår kunde man typ säga att man va gravid idag hmm ja då ställer man sig frågan. E man gravid? Men jag antar att det ska vara så =) Jag brukar få tänka att bebisen e faktiskt inte så stor än så att den tar plats och därför är magen som den är, bara för att hålla kvar vid dem positiva tankarna. :P.

Hmm nä faktiskt inte. Börjar med ett barn helst. Men skulle de bli tvillingar blir jag ändå glad. jag har alltid velat ha 2 barn. Men både jag och min sambo vet inte om vi kommer "försöka" med de andra barnet. Vi känner lite att det tog på våra krafter att gå igenom allt detta. Så vi kommer nog köra som så att det andra barnet får "komma" om det vill men kämpa kommer vi inte göra. Om du förstår hur jag menar :p. Vem vet det kanske ändrar sig efter det första =)
  • Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-15 18:29:34 följande:

Ja men man får nog passa sig. Man blir oftast lättare gravid efter man fött.. ;)
    Jag kommer nog försöka rätt så snabbt igen . Dels för FK s regler och dels för att jag önskar att mina barn får en bättre relation än vad jag och min syster haft (10år mellan oss).
    Ja jag har hört att det är lättare efter :p Har en vän som oxå kämpa i 3 år efter dottern gick det rätt snabbt innan hon fick sonen. Så lite kul att det kan gå fort med andra barnet =)
    Möjligtvis att jag ändrar mig för jag vill att det ska vara 3 års som max mellan barnen =)

10 år är rätt bra skillnad. Då blir det inte så jätte bra relation så det förstår jag verkligen  =) Men va är det för regler FK har?
  • Zobeideh

Jag har själv en syster som där är 3 års skillnad på. Henne har jag absolut ingen kontakt med. Sen dem andra 7 små syskonen Där dem är i åldrarna 13 och yngre (Har 7 syskon till fast halv syskon) Dem har jag väl någorlunda kontakt med men inte så extrem bra då vi inte träffas så ofta. Vet ju inte hur det kommer bli när dem blir äldre men hoppas ändå på någorlunda relation bättre än med min hel syster. Men hade ändå velat ha en riktig relation med min helsyster eftersom vi inte har så många års mellanrum.

• Zobeideh
    Natt skrev 2013-09-15 19:02:02 följande:
    Hej på er Vad glad jag är har provkört rätta vagnen idag, en emmaljunga duo edge combi på sportchassi Nu återstår bara frågan vilken bil ska jag köpa??! Har hört om en lista där det står vilka bilar den går in i men hur jag än googlar hittar jag den inte... nån som vet??
    Hoppas alla har haft en bra helg! Kram till er alla!
    Va kul att höra =) Jag har själv köpt en ny bil. Ford mondeo kombi. Skit bra bagage utrymme får nog in 3 vagnar där bak haha. :D
  • Zobeideh

MagdalenaZ: förstår precis hur du mena mena inte att ni hade "dålig" relation riktigt fast de kanske lät så :)

Ah okej tack för tipset :) då ska jag nog oxå passa på att köra på de om vi nu ändrar oss :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014