Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Hallonpaj88: det är det farliga när man tyvärr hör om andra. Du blir känslig för att du själv blir rädd. Missfallsrisken är inte så jätte stor som i början men visst finns den där. Och barnet är inte säker när den kommer ut för då är det spädbarnsdöd. Det viktigaste är bara att man bara försöker koppla av och njuta av sitt "eget" man kan inte gå och oroa sig hela tiden för det är inte bra :(

Min morbrors frus dotter skulle ha barn nu i Septemer men de dog tyvärr i magen nu i augusti. Så tyvärr kan man inte säga säkert hur stor risken är för risken finns där :( det viktigaste är att man försöker inte läsa så mycket om de för man själv blir rädd. :(

• Zobeideh

Hallonpaj88: jag förstår dig precis jag blir helt krossad när jag hör om andras missfall eftersom det kan hända mig med. Och jag älskar redan min graviditet och mitt barn jag har äntligen låtit mig bli glad för de och är så rädd för att de ska tas ifrån mig. Därför försöker jag hålla mig väck från alla missfalls sidor och berättelser som finns.

Så precis som du skriver så ska vi försöka njuta av "vår" graviditet. :) hur jobbigt det än är. Vi kommer oroa oss hela livet över våra barn.

Kramar :)

• Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-21 12:31:11 följande:

Är det bara jag eller krånglar era magar också? Jag har bara kunnat uträtta nr 1 och har fruktansvärt ont i magen :( har inte druckit kaffe på flera månader, men försöker nu med det.. förlåt för det äckliga inlägger, men ni är bättre än appar och google!

Hör varierar det faktiskt. Ibland har jag stora problem och får sitta hur länge som helst på toa för att de ska gå. :(

Har nyligen fått sug på lakrits (sug karameller) och märkt att min mage har satt igång. Det måste vara av det. Så testa och se :)
  • Zobeideh

Kaffe har jag oxå tappat suget helt för. När jag väl dricker så blir se knappt en halv kopp. Typ två klunkar sen är det bra. Förr drack jag minst 2-3 koppar hehe

• Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2013-09-21 22:18:39 följande:

Ja då vet vi alla vad vi gjorde kring midsommar ;)
    Haha ja just de! :P
  • Zobeideh

Själv kom de som en 25 års present. Skulle ha mensen den 7 juli. Men mensen dök aldrig upp

• Zobeideh

Känner likadant de e helt sjukt om bara någon månad är man en mamma känns helt overkligt men samtidigt helt fantastiskt att bli förälder.

• Zobeideh

Vi har en katt. Han brukar lägga sig på min mage på natten och sova hos mig men nu ligger han alltid sidan om mig. :) vet inte om de har med graviditeten att gör eller om de bara e för att jag har knuffat undan han lite när han närmar sig magen. :-P

Sen på tal om annat måste jag bara få klaga på min j*kla rygg idag. Har enorm ryggvärk och så känns de som typ "mensen" är på g. Jobbig dag idag bläää!!

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: jag tror att de e 16 som börjar uppfatta ljud. Många har sagt de till mig så från och med imorgon ska jag börja använda mitt graviditetssmycke
    Men sen vet man ju aldrig om de stämmer att de hör de nu.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014