• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jag har oxå min i framvägg. Jag har bara känt ca 2 gånger den sparka så de tar väl lite tid innan man känner de på helt

• Tinapina

Jag hade min i framvägg med min dotter och jag kände aldrig dessa sparkar som jag känner nu:/ det var först senare när hon var så stor att jag kände huvudet röra på sig. Men hon låg också i säte riktigt tidigt och då är det ju inte lika lätt att sparka.

• Hallonpaj88
    Madfih072 skrev 2013-10-23 18:51:10 följande:
    Hej Hallonpaj! Har varit i samm tråd sig sig förut någon gång kommer jag ihåg :) Väntar en flicka den sista februari så kan lika gärna bli ett marsbarn. Jag har moderkakan i framvägg och har sedan ca 5 dagar tillbaka börjat känna första rörelsena. Är i vecka 22 och tyckte att det tog en evighet innan jag kände något i jämförelse med alla andra. Vilken trevlig tråd ni verkar ha :)

Men hej vad roligt grattis till er lilla tjej o välkommen hit! :)

Till alla:

Jag känner ingenting än. Tror jag i alla fall :) känt lite pickande ibland men vet inte om det varit bebben så väntar spänt på första "tecknet" :) åh både jag o sambon är som i ett lyckorus!! Nu börjar man ju fatta men ändå inte?? Haha.
  • Zobeideh

Så är det här oxå nu är det verkligen riktigt fast att de e svårt tt förstå att där verkligen är en bebis. Ul bilderna är inramade vid tv bänken så man sneglar ju bort hela tiden och kollar och får de stora smailet

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-23 18:24:07 följande:
    MagdalenaZ- Jobbar du på försäkringskassan? I vilken avdelning isåfall? Jag blir inte klok på min situation. Om du skulle kunna hjälpa mig!?
    Just nu jobbar jag på servicekontoret, de lokala kontor som man besöker. Har jobbat med föräldrapenning om det är den du vill veta mer om. Om det är något jag känner mig osäker kan jag ta reda på imorgon på jobbet, eller hänvisa dig ...
    Klart jag hjälper!!  {#emotions_dlg.flower}
  • Sirek

Vet bara att min moderkaka låg så att den inte hamnade i vägen:) första ordentliga sparkarna kände jag i 19+0 men bara om jag låg ner. Idag i 20+4 så känner jag även sittandes och kan vakna till på natten om hon får till en karatespark.. Så det kommer!!

• MagdalenaZ

Apropå servicekontor så ska de handläggarna kunnat lite om allt på tre myndigheter Skatteverket, FK och Pensionsmyndigheten.. så om ni är osäkra om namn på barn, personnr och föräldrapenning / SGI och vill veta mer så ska ni absolut uppsöka de kontoret i era städer! Är det något kan ni alltid fråga mig .. 

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-10-23 20:06:19 följande:
    Just nu jobbar jag på servicekontoret, de lokala kontor som man besöker. Har jobbat med föräldrapenning om det är den du vill veta mer om. Om det är något jag känner mig osäker kan jag ta reda på imorgon på jobbet, eller hänvisa dig ... Klart jag hjälper!!  

Tack Jag skickar gärna ett privat meddelande till dig imorgon om det går bra. Jag har en ny mobil som är är jätte jobbig att skriva på. Så skickar från datorn. Orkar inte idag
  • Hallonpaj88

Har ni nån bra sida där man kan kolla namn? Har massa tjejnamn men inget killnamn jag fastnat för :)

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-23 20:19:42 följande:

Tack Jag skickar gärna ett privat meddelande till dig imorgon om det går bra. Jag har en ny mobil som är är jätte jobbig att skriva på. Så skickar från datorn. Orkar inte idag
    Låter bra!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014