• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Vi har pojknamn klart där blir det Lias och flicka är vi lite osäkra på. Kanske Nea eller Minna men vi får se flicknamnet ändrar sig hela tiden haha

• Zobeideh

Då får man se hur mycket neutralt man hittar i Ullared idag. Har en känsla av att de inte går så jätte bra, haha

• Sirek

Isabelle som tilltalsnamn och Alva Helena i mellannamn (efter respektive mormor). Jag var inne på Sofia, Olivia eller Felicia först men det möttes av burop av maken... mini var arbetsnamnet innan vi fick reda på kön:)

• Sirek
    Ziiah skrev 2013-10-23 22:42:55 följande:
    Någon mer som börjat känna hur bebis sparkar mot blåsan så man känner sig kissnödig i någon sekund bara och att det sedan försvinner när trycket mot blåsan försvinner? Det känns riktigt obehagligt, men kan samtidigt inte se sur ut och klaga...

Känner kanske inte sparkar mot urinblåsan men är oftare "attackkissenödig" och misstänker att det är skrutten som bidrar till detta.:) kissar oftare nu än innan jag blev gravid men får oftast sova hela natten.
  • Sirek
    Zobeideh skrev 2013-10-24 05:18:52 följande:
    Då får man se hur mycket neutralt man hittar i Ullared idag. Har en känsla av att de inte går så jätte bra, haha

Håller tummarna för att du hittar mycket fint!:)
  • tvetalan
    Zobeideh skrev 2013-10-24 05:18:52 följande:

Hoppas du hittar en massa bra saker! Uppdatera oss gärna om utbudet och om du tycker det är värt att åka dit, om det finns fina saker? Funderar på att ta en tripp dit i januari (orkar inte med julruschen känner jag) så det är ett tag kvar. Hoppas jag är pigg i v 30+ :)
  • LillsmurfanLisa

Är det någon mer än jag som är fumlig/klumpig och tappar saker hela tiden? 

I morse tappade jag müsslipaketet, igår kokosflingorna och under helgen åkte kakpaketet i golvet. Dammsugaren står konstant redo att användas för allt jag lämnar efter mig. Helt galet!

I övrigt var jag halvvägs genom graviditeten igår, men det missade jag. Min sambo och jag firade lyckad lägenhetsförsäljning istället för halvtidsbebis. Jag är så imponerad av Systembolagets alkoholfria utbud! Vi drack fantastiskt mousserande vin igår och bara att botanisera i alkoholfria hyllan på bolaget gjorde mig lycklig. Jag slutade med alkohol helt för över ett år sedan men har inte varit i Sverige under den tiden så jag har missat allt gott. Vilken är er alkoholfria favorit? 

Det vi drack igår av ett australiensiskt mousserande, halvto 

• LillsmurfanLisa

Ovan inlägg skickades innan jag skrivit klart :) Fortsättning:

Det vi drack igår av ett australiensiskt mousserande, halvtorrt: Billabong Brut. Kostade runt 50-lappen. Det är "av-alkoholiserat" vilket jag tycker är godare än det som är gjort utan alkohol från början. 

Som sagt, tipsa gärna om era alkoholfria favoriter. Just nu letar jag efter en god, torr cider. Tips? 

• Heene

Namn är kul men så svårt!
    Vi har ett av vardera än så länge. Men det är helt klart lättare att komma på flick än pojk-namn, och jag tror att det är en pojke där inne om man ska gå på magkänslan =)
    Jag vill ha med mig fler alternativ till BB utifall de vi helst vill ha inte skulle passa. Men det står helt still och har gjort det i månader.
    Än så länge är det Valter eller Elise som är de självklara. Tilde ligger på andraplats om det blir en tjej som inte passar i Elise.
    Sambon kommer med massa pojknamnsförslag men det är inga som jag nappar på =( typ Elias och Alvin.

Hoppas man kan få lite inspiration här =)

• anaconda

Vi eller jag har valt Izabella, har velat de namnet väldigt länge, och mannen tyckte de va fint och efternamnet passar förnamnet väldigt bra!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014