• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan

Någon mer som drömmer mycket om nätterna? Ena natten är min man otrogen mot mig och andra så är jag otrogen mot honom. Vaknar upp jätteledsen och känner mig inte alls utvilad. Förstår inte varför jag drömmer om otrogenhet då jag aldrig tänker på det ens?!

• tvetalan
    majsa88 skrev 2013-10-24 10:41:03 följande:
    Nu har jag vart på rul o allt gick bra. Vi väntar en liten prins :)
    GRATTIS! :D 
  • Tinapina

Grattis till alla som varit på rul! Vilka väntar fortfarande? När har ni nästa besök hos BM inplanerat och vad ska ni göra då(om nu vet)

• Awanata
    tvetalan skrev 2013-10-24 10:56:22 följande:
    Någon mer som drömmer mycket om nätterna? Ena natten är min man otrogen mot mig och andra så är jag otrogen mot honom. Vaknar upp jätteledsen och känner mig inte alls utvilad. Förstår inte varför jag drömmer om otrogenhet då jag aldrig tänker på det ens?!

Jag har hört att det är vanligt. Jag drömmer också att min sambo sviker mig och är otrogen osv, eller att man blir ensam med barnet osv. Enligt min psykolog så är det vanligt i alla fall
  • Strumpan81

Tinapina, jag väntar fortfarande på RUL. Vi har tid nästa vecka. Men eftersom jag har så komplicerad graviditet har vi redan gjort 5 st UL och fått se vårt lilla knyte ordentligt. Vi vet att det är en liten pojke som bor där inne : ) Men det är såklart alltid spännande att få titta in, och på RUL fastställer de ju även BF vilket ska bli roligt att få vet mer exakt.

Jag har också hört att det är vanligt att drömma sådana drömmar som ni drömmer under graviditeten. Säkert nån sorts bearbetning av förhållandet och förberedelse inför ett mer ansvarsfullt liv som förälder.

• Strumpan81

Ang BM besök så brukar man börja gå regelbundet (fast ganska sällan) från v 25. Då börjar de mäta magen/livmodern (SF-måttet) för att se att bebisen växer som den ska, och lyssna på benisen hjärtljuden och ta blodtryck på mamman. Dessa kontroller görs oftast vid varje besök fom v 25. Vissa besök omfattar även blodprover (i fingret) Hb (järnvärdet) och blodsockerkontroll samt urinprov. Och en allmän kontroll hur man som gravid mår. Blodtrycket och urinprovet tas för att utesluta att man som mamma håller på art utveckla havandeskapsförgiftning.

• Hallonpaj88

Grattis till oss som varit på ul :)

Idag är jag i v 19+5. Tänk att på lördag har vi gått halva tiden. Kan inte sluta tänka på min helvilda pojkbebis där inne i magen <3

Håller med om att det är svårare med pojknamn. Vi är inne på Melker eller Melvin just nu. Liam gillar jag men inte sambon.

• majsa88

Tack allihopa. Dock så blev jag bakåtflyttad. Så bf blir 2 april istället för 27 mars. Hoppas jag får fortsätta att vara kvar här.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014