• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma
    MagdalenaZ skrev 2013-10-23 11:01:40 följande:

Bio-oljan använder jag varje kväll! 
    Min mamma hade bristningar på låren som blev till efter graviditeten med mig, så jag lär ju få bristningar, men man kan ju alltid försöka med oljan :)

Imorgon gäller RUL  för mig, jag tror jag har varit så nervös så jag inte kunnat skriva här... 

Jag måste dock dela med mig av en rolig händelse, jag fick ett nytt jobb igår! Jag hinner nog inte jobba där mer än 3 månader, men det innebär att jag slipper flytta tillbaka till Sthlm (till min fasta tjänst) 3 sista månaderna, utan kan få vara kvar i Lund och min sambo var överlycklig :) 
    Ibland förvånas jag över hur ynkliga män kan vara. I och med nytt jobb är det nya utbildningar (sist var jag borta 4 omgångar á 3-4 dagar).. så ni skulle sett hans min när jag sa att denna gång är utbildningarna i Malmö..
    "Du får inte hålla på att lämna mig så där 3-4 dagar.. du anar inte hur ensam jag känner mig"
    Men de kan lätt själva lämna en när de ska iväg :)

Ja ja glad är jag att jag ska på RUL imorgon för nu vet jag inte om jag inbillar mig, men sparven sparkar på en del...           
    Åh va skönt :) Grattis till jobbet!

Jag har också RUL imorgon. Vilken tid ska du? :)
  • LillsmurfanLisa
    MagdalenaZ skrev 2013-10-23 11:01:40 följande:

Bio-oljan använder jag varje kväll! 
    Min mamma hade bristningar på låren som blev till efter graviditeten med mig, så jag lär ju få bristningar, men man kan ju alltid försöka med oljan :)

Imorgon gäller RUL  för mig, jag tror jag har varit så nervös så jag inte kunnat skriva här... 

Jag måste dock dela med mig av en rolig händelse, jag fick ett nytt jobb igår! Jag hinner nog inte jobba där mer än 3 månader, men det innebär att jag slipper flytta tillbaka till Sthlm (till min fasta tjänst) 3 sista månaderna, utan kan få vara kvar i Lund och min sambo var överlycklig :) 
    Ibland förvånas jag över hur ynkliga män kan vara. I och med nytt jobb är det nya utbildningar (sist var jag borta 4 omgångar á 3-4 dagar).. så ni skulle sett hans min när jag sa att denna gång är utbildningarna i Malmö..
    "Du får inte hålla på att lämna mig så där 3-4 dagar.. du anar inte hur ensam jag känner mig"
    Men de kan lätt själva lämna en när de ska iväg :)

Ja ja glad är jag att jag ska på RUL imorgon för nu vet jag inte om jag inbillar mig, men sparven sparkar på en del...           
    Grattis till jobbet! Vad skönt att slippa flytta just nu!
  • MagdalenaZ
    Joma skrev 2013-10-23 11:07:04 följande:
    Åh va skönt :) Grattis till jobbet!

Jag har också RUL imorgon. Vilken tid ska du? :)
    Tack!
    Jag har kl 14.00. Kommer inte ens få i mig lunch..

Man ska tydligen inte kissa innan denna undersökning.. har ni varit medvetna om det?   
  • Zobeideh

MagdalenaZ grattis till de nya jobbet

Ja ush man blir förbannad över sånt. Men tro de eller ej läkaren bjöd på alla 5 bilder jag ville ha så lite glad i hjärtat blev jag. Tror att receptionisten berätta för läkaren. Lycka till imorgon med ditt RUL

• MagdalenaZ
    Zobeideh skrev 2013-10-23 11:29:28 följande:

Ja ush man blir förbannad över sånt. Men tro de eller ej läkaren bjöd på alla 5 bilder jag ville ha så lite glad i hjärtat blev jag. Tror att receptionisten berätta för läkaren. Lycka till imorgon med ditt RUL

Du ser special treatment ;) brukar vara så när vården tabbar sig... de blir helt plötsligt mkt vänligare !
  • tvetalan
    MagdalenaZ skrev 2013-10-23 11:25:19 följande:
    Tack!

Man ska tydligen inte kissa innan denna undersökning.. har ni varit medvetna om det?   
    Inte kissa innan RUL? Varför inte? Det borde ju ha stått i kallelsen då. Dessutom kissade jag 5 minuter innan mitt RUL och det var ingen som ens nämnde något.
  • LillsmurfanLisa
    Zobeideh skrev 2013-10-23 11:29:28 följande:

Jag fick höra att det var bra att vara kissnödig på KUB-ultraljudet. Jag bad om att få låna toalett innan besök och barnmorska sken då upp och sa "Åh, vad bra att du är kissnödig, ultraljudet går så mycket lättare då".

När jag sen var på RUL vågade jag inte gå och kissa innan, med tanke på det förra bm hade sagt, men när jag kom in och hon såg hur kissnödig jag var fick jag känslan av att kissblåsan mest var "i vägen". Min uppfattning var alltså att det hade kvittat om jag kissat eller inte innan.
  • Joma
    MagdalenaZ skrev 2013-10-23 11:25:19 följande:
    Tack!

Jag har klockan ett så de är samma för mig. Undra om man kommer kunna sova inatt :p

De står att man helst inte ska kissa en timme innan å gärna dricka lite extra men jag vet inte :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014