• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

Zobeideh: Grattis! Härligt att det gick bra idag! :)

Men det var en envis liten buse som inte ville avslöja könet! ;)

Jag ska också göra nytt UL runt vecka 32 för att kolla hur moderkakan är placerad då. Verkar ganska vanligt att man får kolla det..

• ananas86

Här är en till som blivit zombietrött! Känner mig helt utmattad, nästan som att jag skulle vara sjuk med feber! :( Idag har det varit fruktansvärt jobbigt att jobba!

Hade okej blodvärde sist jag kollade (för ca 1 månad sen), man ska väl inte ligga under 120 och jag hade 122.

Imorgon har jag gått halva tiden(!), så då är det väl dags att börja med järntabletter.. Har besök hos BM inbokat på fredag, så tänkte vänta och se hur blodvärdet ligger då först..

Ang. att föda tidigare eller gå över tiden, så har jag hört att det är ärftlig. Min mamma har fått oss alla tre systrar ca 2 veckor innan BF, så jag hoppas att jag ska följa den trenden! :)

• flowers
    Zobeideh skrev 2013-10-22 21:39:29 följande:
    Tack alla
    Så fantastisk lyckliga här hemma idag fast att hi inte fick se könet.
    Åhh nu är allt verkligt.

Grattis till ett lyckat RUL - besök.
    Skönt att allt va i sin ordning.
    Dom små liven vil inte alltid som vi föräldrar önskar och så är det nog hela livet Flört    
  • tvetalan
    Anki84 skrev 2013-10-22 22:03:01 följande:
    Åh jag vill också föda på danderyd, vet dock inte om jag får de med tanke på att jag bor i Solna och tillhör väl KS automatiskt :(

Vore lite roligt om vi hamnade på danderyd samtidigt med tanke på att vi har samma BF =) 
    Du får välja precis vilket sjukhus du vill! Så om du bor i solna är det inga problem att föda på danderyd, förutsatt att det finns plats alltså :)
  • Anki84

Åh de lät bra :) får hålla tummarna att de finns plats när det är dags.

tvetalan skrev 2013-10-22 23:56:11 följande:
    Du får välja precis vilket sjukhus du vill! Så om du bor i solna är det inga problem att föda på danderyd, förutsatt att det finns plats alltså :)

• Zobeideh

Tack alla :)

Ja de här med moderkakan prata dem om att de va vanligt för det är egentligen "för tidigt" för ultraljud, dem är för små. Men de va ju rutin så dem måste göra ett ultraljud nu. Men de kändes skönt att höra de ch just att här är fler som har samma :)

Haha ja de va en envis en. Börjar fundera på om de va så att de va meningen att vi inte skulle veta. Hade vi varit där igår hade vi nog fått kanske? :-P

• Lovely90
    Sirek skrev 2013-10-22 21:49:55 följande:
    Ja, bor i Kungsbacka sedan 2 år tillbaka. Bodde här 2003-2006 också, innan jag flyttade till Malmö för att plugga. Hann med 3 år i gbg också innan det blev kba. Men nu är vi nog färdigflyttade för ett bra tag framöver. Var det Halmstad du huserar i?:)

På riktigt? Jag bor också i Kungsbacka!
  • Sirek
    Lovely90 skrev 2013-10-23 06:12:26 följande:
    På riktigt? Jag bor också i Kungsbacka!

Den stora metropolen blev just större:) vad kul att vi är två!
  • LillsmurfanLisa
    Anki84 skrev 2013-10-22 22:03:01 följande:
    Åh jag vill också föda på danderyd, vet dock inte om jag får de med tanke på att jag bor i Solna och tillhör väl KS automatiskt :(

Vore lite roligt om vi hamnade på danderyd samtidigt med tanke på att vi har samma BF =) 
    Såg att du redan fått svar som berättade att du får önska vilket BB du vill, oavsett var du bor. Jag kommer ju åka över hela stan när det är dags, så "närhetsprincipen" gäller inte här - även om många nog väljer det som ligger närmast av bekvämlighetsskäl. Bara jag slipper Södertälje och Uppsala är jag glad. Det är lite för långt att åka. 

Och ja, det vore roligt att ses i korridorerna där på Danderyd! Jag har dock en känsla av att jag kanske inte kommer att vara mitt charmigaste jag i just det ögonblicket... :)
  • Tinapina

Vi har väldigt nära till bb och det har man ju nu insett att det är många som har en tids resväg även om man bor i en större stad. Vi bor ändå på "landet" men har raka spåret in till bb, 10 min om man kör strax över lagligt:)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014