• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Haha. Vi kommer välja Varberg, så kommer ha dn restid på ca.40-45 min till bb när det väl är dags. Får hoppas det inte går för fort ;)

• lele79

Härligt att höra om alla lyckade RUL. Vi gjorde vårt förra veckan och allt var som det skulle, nu vågar jag njuta lite mer

Tänkte fråga om ni här har börjat smörja in magen med nån olja eller liknande och vad ni i så fall använder? Jag har bara använt en fet salva men tänkte skaffa nåt annat nu.

• Joma

Jag fick Ett tips i helgen om en olja som finns på Apoteket. Den är för att dölja/förhindra bristningar å även bleka ärr osv. Kommer inte ihåg va den hette men fråga på Apoteket så vet dem ju :)

• LillsmurfanLisa
    lele79 skrev 2013-10-23 09:14:49 följande:
    Härligt att höra om alla lyckade RUL. Vi gjorde vårt förra veckan och allt var som det skulle, nu vågar jag njuta lite mer
    Tänkte fråga om ni här har börjat smörja in magen med nån olja eller liknande och vad ni i så fall använder? Jag har bara använt en fet salva men tänkte skaffa nåt annat nu.
    Joma skrev 2013-10-23 09:25:58 följande:
    Jag fick Ett tips i helgen om en olja som finns på Apoteket. Den är för att dölja/förhindra bristningar å även bleka ärr osv. Kommer inte ihåg va den hette men fråga på Apoteket så vet dem ju :)
    Jag har smörjt mig sedan en bra tid tillbaka (har varit utomlands i varmt och fuktigt klimat ett år och blir alltid väldigt torr när jag är på hemmaplan igen, framför allt när magen växer). 

En kräm jag har på nätterna är Palmer's Botanicals Tummy Butter som jag köpte i NYC. 
    På morgonen smörjer jag mig med Bio-Oil som jag tror är den ni pratar om från Apoteket ("hudvård för ärr, bristningar, ojämn hudton, åldrande hud och uttorkad hud" enligt förpackningen)

Jag är medveten om att bristningar inte kan förhindras med oljor och krämer, eftersom det är genetiskt, men för min del är det viktigt med återfuktningen. Tyvärr har jag fått allergiska utslag (som kliar nå så in i helskotta) av någon av smörjet ovan så just nu kör jag på vanligt fet hudkräm (Canoderm) och ska därefter testa en i taget för att se vilken som är problemet. Så kan det gå! 
  • Idiiis91

Nytt bf datum för min del! 19 mars istället för 20 :)

Bild finns från rul i bildtråden :)!

• MagdalenaZ
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-23 09:37:06 följande:
    Jag har smörjt mig sedan en bra tid tillbaka (har varit utomlands i varmt och fuktigt klimat ett år och blir alltid väldigt torr när jag är på hemmaplan igen, framför allt när magen växer). 

En kräm jag har på nätterna är Palmer's Botanicals Tummy Butter som jag köpte i NYC. 
    På morgonen smörjer jag mig med Bio-Oil som jag tror är den ni pratar om från Apoteket ("hudvård för ärr, bristningar, ojämn hudton, åldrande hud och uttorkad hud" enligt förpackningen)

Jag är medveten om att bristningar inte kan förhindras med oljor och krämer, eftersom det är genetiskt, men för min del är det viktigt med återfuktningen. Tyvärr har jag fått allergiska utslag (som kliar nå så in i helskotta) av någon av smörjet ovan så just nu kör jag på vanligt fet hudkräm (Canoderm) och ska därefter testa en i taget för att se vilken som är problemet. Så kan det gå! 

Bio-oljan använder jag varje kväll! 
    Min mamma hade bristningar på låren som blev till efter graviditeten med mig, så jag lär ju få bristningar, men man kan ju alltid försöka med oljan :)

Imorgon gäller RUL  för mig, jag tror jag har varit så nervös så jag inte kunnat skriva här... 

Jag måste dock dela med mig av en rolig händelse, jag fick ett nytt jobb igår! Jag hinner nog inte jobba där mer än 3 månader, men det innebär att jag slipper flytta tillbaka till Sthlm (till min fasta tjänst) 3 sista månaderna, utan kan få vara kvar i Lund och min sambo var överlycklig :) 
    Ibland förvånas jag över hur ynkliga män kan vara. I och med nytt jobb är det nya utbildningar (sist var jag borta 4 omgångar á 3-4 dagar).. så ni skulle sett hans min när jag sa att denna gång är utbildningarna i Malmö..
    "Du får inte hålla på att lämna mig så där 3-4 dagar.. du anar inte hur ensam jag känner mig"
    Men de kan lätt själva lämna en när de ska iväg :)

Ja ja glad är jag att jag ska på RUL imorgon för nu vet jag inte om jag inbillar mig, men sparven sparkar på en del...           
  • MagdalenaZ

Zobeideh: läste om BMs miss angående din tid! Riktigt dåligt av dem, men då kanske du får lite "better treatment" från dem till nästa gång ;)

• Joma
    Idiiis91 skrev 2013-10-23 10:47:28 följande:

Nytt bf datum för min del! 19 mars istället för 20 :)

Bild finns från rul i bildtråden :)!

Grattis till ett lyckat RUL! :) Måste va en oerhört skön känsla när allting verkar bra med bebis!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014