• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ

Jag fick ingen direkt kallelse. Men när ni började skriva om att man måste betala för bilderna så började jag titta i den mapp jag fått från BM, som jag ska ha med mig vid varje besök. Där står det att man inte ska kissa precis innan (och att man ska betala 20 kr / bild ). Sen nämnde min väninna det till mig efter att hon varit på besöket, hon sa att hon hade fått rätt otydliga bilder just för att hon kissat precis innan.
    Så det återstår och se.. jag blir alldeles för otålig som jag ska sitta och va kissnödig vid ett sådant besök. 

• tvetalan
    MagdalenaZ skrev 2013-10-23 15:03:27 följande:

Jag fick ingen direkt kallelse. Men när ni började skriva om att man måste betala för bilderna så började jag titta i den mapp jag fått från BM, som jag ska ha med mig vid varje besök. Där står det att man inte ska kissa precis innan (och att man ska betala 20 kr / bild ). Sen nämnde min väninna det till mig efter att hon varit på besöket, hon sa att hon hade fått rätt otydliga bilder just för att hon kissat precis innan.
    Så det återstår och se.. jag blir alldeles för otålig som jag ska sitta och va kissnödig vid ett sådant besök. 

Aha :) så olika information. Eller ja, brist på info för vår del. På ks i solna sa dom ingenting och på min förra kallelse stod ingenting, inte heller på min nya kallelse för TUL i v 24. Jag kissar stup i kvarten och ville inte ligga o va kissenödig under en sådan viktig stund så jag tog det säkra före det osäkra så att säga. Men för att lugna dig något så fick vi jättefina bilder, 7 st, som inte var ett dugg suddiga fastän jag kissade typ 3 min innan jag blev inkallad på ulet :))
  • Hallonpaj88

Nu är ul gjort och precis som för många av er ligger en helvild liten pojke i min mage:)

Blev framflyttad 7 dgr så nytt bf är 14/3:)

• majsa88

Åh vad kul, grattis :)

Imorgon har jag ÄNTLIGEN rul!!!! Åååå vad jag längtar :)

Hallonpaj88 skrev 2013-10-23 15:26:37 följande:
    Nu är ul gjort och precis som för många av er ligger en helvild liten pojke i min mage:)

Blev framflyttad 7 dgr så nytt bf är 14/3:)

• Lovely90
    lele79 skrev 2013-10-23 09:14:49 följande:
    Härligt att höra om alla lyckade RUL. Vi gjorde vårt förra veckan och allt var som det skulle, nu vågar jag njuta lite mer
    Tänkte fråga om ni här har börjat smörja in magen med nån olja eller liknande och vad ni i så fall använder? Jag har bara använt en fet salva men tänkte skaffa nåt annat nu.
    Jag använder Weleda Stretch Mark Massage Oil för gravida. Har använt den ett par veckor nu, tycker den är bra. Mamma har använt den med alla fyra barnen och har inte fått några bristningar alls :)
  • Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2013-10-23 11:25:19 följande:
    Tack!
    Jag har kl 14.00. Kommer inte ens få i mig lunch..

Man ska tydligen inte kissa innan denna undersökning.. har ni varit medvetna om det?   
    Det är lättare för dem att se om det finns urin i blåsan. Jag kissade en timma innan och hon frågade om jag kissat nyligen för bilden var lite suddig. För en timma sen svarade jag och efter en stund så blev det faktiskt bättre bild :)
  • Lovely90

Tänkte kolla med er angående stödstrumpor, är det något ni börjat använda? Varför och när skall man använda dem i så fall :)?

• Zobeideh

Va fan jag skulle ha låtit bli att kissa precis innan besöket haha då kanske de hade gått bättre :-P

Grattis hallonpaj88 då har vi BF samtidigt

• Idiiis91

De e väldigt många pojkar i denna tråd :) ingen mer än jag som väntar en tös? :)

• Tinapina

Lovely90. Jag änvänder stödstrumpor på jobbet. Arbetar på ett apotek så jag står och går hela mina pass. Tänk på att ta måtten direkt på morgonen så får du rätt stl. Jag får mkt mindre svullna och mindre ont i ben och fötter om jag jobbar med dem. Blir väl att använda mer och mer ju längre tiden går.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014