• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma

Jag drömmer också om de var å varannan natt så de är nog normalt. Har hört många som gjort de nämligen :/

De är sjukt jobbigt iallafall för de känns så verkligt när man vaknar å ibland är jag arg på min stackars sambo på morgnarna innan jag har skakat av mig drömmen, haha!

• Joma
    majsa88 skrev 2013-10-24 10:41:03 följande:

Nu har jag vart på rul o allt gick bra. Vi väntar en liten prins :)

Grattis :)
  • Längtanefterlilladig
    tvetalan skrev 2013-10-24 10:56:22 följande:
    Någon mer som drömmer mycket om nätterna? Ena natten är min man otrogen mot mig och andra så är jag otrogen mot honom. Vaknar upp jätteledsen och känner mig inte alls utvilad. Förstår inte varför jag drömmer om otrogenhet då jag aldrig tänker på det ens?!

OJA. Drömmer hela tiden om otrohet, död & annat hemskt. Imorse vid 5 vaknade jag av att min man frågade hur jag mådde. Då hade jag legat & gråtit hysterisk så jag knappt fick någon luft & kudden var helt blöt av tårat. Drömde att min syster fick cancer besked & dog & ingen ville hjälpa till med begravning & ingen var lessen förutom jag. Så hemsk dröm. Påtal om något annat har jag köpt en blodtrycksmätare nu. Tycker kontrollerna på MVC är alldeles för sällan & min BM tar aldrig något jag säger på allvar. Så nu ska jag ha koll på mitt eget blodtryck. Man kan börja utveckla havandeskapsförgiftning efter vecka 20. Och kan man kolla sitt blodtryck kan man stoppa det genom att meddela sin BM.
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-10-24 12:12:55 följande:
    Tack allihopa. Dock så blev jag bakåtflyttad. Så bf blir 2 april istället för 27 mars. Hoppas jag får fortsätta att vara kvar här.

Klart du får Prinsen kanske bestämmer sig ändå för att bli ett mars -barn vem vet.
  • majsa88

Jaa vem vet hehe :) tack

Längtanefterlilladig skrev 2013-10-24 13:14:54 följande:
    Klart du får Prinsen kanske bestämmer sig ändå för att bli ett mars -barn vem vet.

• jesspett

TInapina, vi väntar fortfarande på rul'et, det blir på måndag nästa vecka har jag för mig. Den 28de var det iaf! ;) 

Jag känner iaf rörelser lite då och då, inte varje dag men om jag sitter för mycket framåtlutad på kvällen när magen är uppsvälld är det uppenbarligen inte jättebekvämt därinne! ;) Sambon kände också lite rörelser utanpå i tisdags. =)

• tvetalan

Vad bra att jag inte är den enda med konstiga drömmar då :) Hoppas dock det går över snart för det är ganska jobbigt att drömma så mycket som jag faktiskt gör. Inatt så minns jag liksom 2 av drömmarna, de var såå verkliga. Var så arg på mannen i morse, haha. Stackarn får stå ut med massa Skäms

• Joma

Nu har vi varit på ett lyckat RUL :) Blev flyttad fyra dagar så nytt bf är den 28 mars! Vi väntar en liten prins, som så många andra här :)

Hade moderkakan i bakvägg så de va inte konstigt att jag känt nåt redan :)

• LillsmurfanLisa
    jesspett skrev 2013-10-24 10:25:06 följande:
    Härligt med alkoholfria tips! Tycker ofta de alkoholfria vinerna är ganska undermåliga, däremot brukar den alkoholfria ölen vara bättre. Minns inte nu vilka märken jag har druckit men ska kolla nästa gång jag har vägarna förbi systemet!

Annars skulle jag gärna få ett tips på ett schysst rött vin som inte smakar druvjuice (vilket jag ofta tycker de röda alkofria gör)
    Åh, jag var på bröllop för ett tag sedan och de serverade ett gott rött alkoholfritt vin (och gott vitt och mousserande) men jag frågade aldrig efter namnet. Generellt är jag mer för vita viner, bubbel och cider än rödvin och öl. 

Någon annan som har bra tips? Vad dricker ni vid festligheter? 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014