• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Strumpan81

Grattis till lyckade RUL idiiis och hallonpaj. Kollar man i BF-listan (den nya efter RUL) och räknar med dig idiiis och hallonpaj så är det bara 3 mer pojkar en flickor som beräknas komma (och de som inte vet ännu). Så jätte ojämnt är det inte. Det föds ju över lag fler pojkar än flickor.

• Lovely90
    Tinapina skrev 2013-10-23 16:03:05 följande:
    Lovely90. Jag änvänder stödstrumpor på jobbet. Arbetar på ett apotek så jag står och går hela mina pass. Tänk på att ta måtten direkt på morgonen så får du rätt stl. Jag får mkt mindre svullna och mindre ont i ben och fötter om jag jobbar med dem. Blir väl att använda mer och mer ju längre tiden går.
    Köpte ett par idag, har inte upplevt att jag varit svullen och så ännu men jag tänkte att det är bättre att börja innan. Jobbar som förskollärare så står ganska mycket med plus att jag är gymnastiktränare på kvällen, så skall testa dem nu ikväll. Vill helst slippa åderbrock ;). Men fanns inte mindre än stl.S så de är lite stora i foten. Haha.
  • Tinapina

Det är bra att jobba förebyggande. Tyvärr så tar de ju inte så stor hänsyn till storleken på foten utan det är måtten vid ankeln och vaden som är viktiga:) det finns stayups som är av kompressionsvariant och de är skitbra:) tips nu när man kanske ska va lite finklädd över jul och nyår!

• Joma

Grattis till er som varit på lyckade RUL idag :) jag är såååå avundsjuk :p

• Sopp

Hur lång tid tar de innan de ser att allt är OK? (kollat klart efter avvikelser etc)

• Hallonpaj88

För oss tog allt som allt cirka 25 min från att vi gick in o ut genom undersökningsrummet. Vi har en vilding i magen som vägrade ligga still och inte ville visa ena handen men tillslut sträckte han på sig o visade både armar o ben :)

• Anki84
    LillsmurfanLisa skrev 2013-10-23 08:25:47 följande:
    Såg att du redan fått svar som berättade att du får önska vilket BB du vill, oavsett var du bor. Jag kommer ju åka över hela stan när det är dags, så "närhetsprincipen" gäller inte här - även om många nog väljer det som ligger närmast av bekvämlighetsskäl. Bara jag slipper Södertälje och Uppsala är jag glad. Det är lite för långt att åka. 

Och ja, det vore roligt att ses i korridorerna där på Danderyd! Jag har dock en känsla av att jag kanske inte kommer att vara mitt charmigaste jag i just det ögonblicket... :)
    hahaha nä de kommer nog inte jag heller vara ;P De lär nog komma många fula ord och skrik ur min mun när det är dags. Nä just de iofs. Håller tummarna för alla att vi får föda på de sjukhusen vi vill :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014