• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Lovely90 skrev 2013-10-23 16:09:42 följande:
    Köpte ett par idag, har inte upplevt att jag varit svullen och så ännu men jag tänkte att det är bättre att börja innan. Jobbar som förskollärare så står ganska mycket med plus att jag är gymnastiktränare på kvällen, så skall testa dem nu ikväll. Vill helst slippa åderbrock ;). Men fanns inte mindre än stl.S så de är lite stora i foten. Haha.
    Jag har stödstrumpor sedan en vecka tillbaka, då jag här i tråden fick tips om att det kan hjälpa mot blodtrycksfall. Min svärmor som jobbar på apoteket har påpekat vikten av stödstrumpor sedan hon fick vet att vi väntar barn. Hon använder det själv dagligen (och hon väntar inte barn!) då hon står upp under hela arbetsdagen. 

Nu ska jag leta efter de strumpbyxor som Tinapina nämnde. Finns de även med plats för gravidmagar? Mina kompressionsstrumpbyxor jag tidigare haft har komprimerat magen också, så att säga, och det tycker jag inte är så skönt nu när den är ganska många gånger större än vanligt. Någon som har tips på var man kan köpa bra strumpbyxor?
  • Sirek
    Idiiis91 skrev 2013-10-23 15:59:13 följande:
    De e väldigt många pojkar i denna tråd :) ingen mer än jag som väntar en tös? :)

Jo, vi:)
  • Sirek

Är stödstrumpor något man bör ha rent allmänt eller är det främst för de som står mycket/har lågt blodtryck?

• Sopp
    Sirek skrev 2013-10-23 17:41:39 följande:
    Är stödstrumpor något man bör ha rent allmänt eller är det främst för de som står mycket/har lågt blodtryck?

Det är dels för att minska svullnad (som lätt uppstår om du står mycket), dels för att undvika blodproppar om du ska sitta still under lång tid (ie på resande fot)
  • Tinapina

Lillsmurfan. De vi har på jobbet är utav stay up modell så magen är inga problem:) dessutom slipper man proceduren med av och på som det lätt kan bli under en kväll/dag. Vi ska på julbord(!) om någon vecka och jag köpte mig ett par nya inför detta. Ledig klänning med massor av plats för både bebis och mat samt stay up strumpbyxor för att underlätta de otaliga kisspauser det kommer att bli:)

• Hallonpaj88

Glömde skriva att min moderkaka ligger i framvägg, därför jag inte känner bebben men om några veckor sa hon:) nån mer som har samma?

• Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-23 18:44:09 följande:
    Glömde skriva att min moderkaka ligger i framvägg, därför jag inte känner bebben men om några veckor sa hon:) nån mer som har samma?

Ja. Men tror jag känner bebisen sent på kvällen. Känt en gång tydligt.
  • Awanata
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-23 18:44:09 följande:

Jag har moderkakan i framvägg också! Fast jag har känt min lilla tjej sparka faktiskt. Både igår och idag! Fast mest känner jag bara att hon rör på sig.. nästan som när man är dålig i magen? Hur har du?
  • Madfih072

Hej Hallonpaj! Har varit i samm tråd sig sig förut någon gång kommer jag ihåg :) Väntar en flicka den sista februari så kan lika gärna bli ett marsbarn. Jag har moderkakan i framvägg och har sedan ca 5 dagar tillbaka börjat känna första rörelsena. Är i vecka 22 och tyckte att det tog en evighet innan jag kände något i jämförelse med alla andra. Vilken trevlig tråd ni verkar ha :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014