• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Tinapina skrev 2013-10-23 18:35:51 följande:
    Lillsmurfan. De vi har på jobbet är utav stay up modell så magen är inga problem:) dessutom slipper man proceduren med av och på som det lätt kan bli under en kväll/dag. Vi ska på julbord(!) om någon vecka och jag köpte mig ett par nya inför detta. Ledig klänning med massor av plats för både bebis och mat samt stay up strumpbyxor för att underlätta de otaliga kisspauser det kommer att bli:)
    Ah, vad bra! Jag ska leta :)
  • Sopp
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-23 20:22:55 följande:
    Har ni nån bra sida där man kan kolla namn? Har massa tjejnamn men inget killnamn jag fastnat för :)

http://www.barnnamn.se/
    http://www.minbebis.com/namnlistan.html
    http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/

Här kanske ni hittar något? =) Jag har en gravid-app till min windows phone där man kan bläddra bland massa namn o lägga till i sin lista, den tycker jag är bra - men vet inte om den finns till andra OS? Gravid heter den bara, kort o gott   

• Hallonpaj88
    Sopp skrev 2013-10-23 20:57:59 följande:
    www.barnnamn.se/

www.minbebis.com/namnlistan.html

svenskanamn.alltforforaldrar.se/

Här kanske ni hittar något? =) Jag har en gravid-app till min windows phone där man kan bläddra bland massa namn o lägga till i sin lista, den tycker jag är bra - men vet inte om den finns till andra OS? Gravid heter den bara, kort o gott   

Tusen tack! Ska kolla i min app oxå :)
  • ananas86

Grattis till er som varit på RUL idag! :)

Ang. namnlistor så finns det en massa listor på SCB. Både över vanliga och ovanliga namn på pojkar och flickor.

Brukar kika runt där ibland. :)

• Sopp

Vilka namn har ni valt? Vi är inne på Harry eller Axel för en kille, Lilly eller Alma för en tjej   

• Ziiah

Någon mer som börjat känna hur bebis sparkar mot blåsan så man känner sig kissnödig i någon sekund bara och att det sedan försvinner när trycket mot blåsan försvinner? Det känns riktigt obehagligt, men kan samtidigt inte se sur ut och klaga...

• Prinsessan på ärten

Jag har haft namnen klara sedan jag träffade sambon för 5 år sedan.

Sen när barnet kommit ska vi bestämma oss för mellannamn. Blir ett från varje sida av släkten :)

Jag har moderkakan i framvägg och har känt Bebin på allvar i en eller två veckor. Inte varje dag men oftast. ( i vecka 22 nu)

Jag känner att jag blir kissenödig när jag går, som om knodden trycker extra på blåsan när jag går :)

• Nyfniken83

Vi har också haft namn klara länge. Nu när vi fick veta att det va en pojke i magen så blev vi dock osäkra. Vi ska ha ett svenskt namn (Vincent) och ett persiskt namn (darius) men nu e vi osäkra på Vincent. Men de e ju lite tid kvar sååååå.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014