• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek

Nästa bm-besök är 8 nov för vår del. Tror det är vecka 22+6. Har härdsmälta i hjärnan just nu..

Såg din kommentar Längtan, hos oss har de tagit blodtryck varje gång. Min sjukskrivning var heller inget problem utan väldigt tillmötesgående agerande rakt igenom. Och fk betalade ut sjukpenning omgående så måste säga att jag känt mig väldigt väl behandlad från dag 1. Så om de krånglar för dig mera så får du skriva dig hos mig istället:)

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-10-24 17:10:10 följande:
    Fick precis veta att min bästa kompis fått sent missfall eller ma! Urs vad hemskt, kan bara tänka mig vad dom går igenom! Hon va ca 4-5 veckor senare än mig!

Usch vilken mardröm. Hade bebisen varit död ett tag då eller du vet inte?
  • Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2013-10-24 17:33:35 följande:
    Nästa bm-besök är 8 nov för vår del. Tror det är vecka 22+6. Har härdsmälta i hjärnan just nu.. Såg din kommentar Längtan, hos oss har de tagit blodtryck varje gång. Min sjukskrivning var heller inget problem utan väldigt tillmötesgående agerande rakt igenom. Och fk betalade ut sjukpenning omgående så måste säga att jag känt mig väldigt väl behandlad från dag 1. Så om de krånglar för dig mera så får du skriva dig hos mig istället:)

Så skönt att allt gått smidigt för dig. Ska till läkaren på onsdag. Får de vad han säger.
  • tvetalan
    j3nnyy skrev 2013-10-24 16:36:14 följande:

Har ni börjat handla mycket ännu? Jag kan knappt behärska mig!!

Jag vill också handla en massa men mannen här hemma vill att vi väntar. Han är nog mer orolig för tråkiga saker än jag. Vi har i alla fall ett babyskydd, en nappflaska och en åkpåse som just nu är på väg hem till oss. Får räcka än så länge. I januari blir det shopping för hela slanten!

Har kollat in babybay spjälsäng på blocket, verkar vara en riktigt smart säng. Någon mer som kollat in den?
  • tvetalan
    anaconda skrev 2013-10-24 17:10:10 följande:

Fick precis veta att min bästa kompis fått sent missfall eller ma! Urs vad hemskt, kan bara tänka mig vad dom går igenom! Hon va ca 4-5 veckor senare än mig!

Åh vad tråkigt :( stackars henne, måste ju kännas hemskt. Hoppas hon återfår styrkan snart!
  • LillsmurfanLisa
    j3nnyy skrev 2013-10-24 16:36:14 följande:
    Har ni börjat handla mycket ännu? Jag kan knappt behärska mig!!
    Jag måste erkänna att jag inte har köpt en enda grej till Grodan. Endast ett par gravidstrumpbyxor och ett par gravidjeans till mig själv. 

Vi dock folk omkring oss som handlar så att det räcker och blir över, blivande faster i Australien skickar paket innehållandes tusen och en saker till Grodan.  Blivande farmor kunde inte heller hålla sig utan köpte ett par sparkdräkter. På min sida är det mest arvegods. Pratade med brorsan idag som sa att det var dags för att hitta någonstans att bo nu för de har kassar med bebiskläder/-prylar de vill bli av med - plus barnvagn, säng, gåstol, mm... Kompisar med barn är generösa och skänker mammakläder till mig dessutom. Lyx! 

Vi får se vad vi saknar när det närmar sig och shoppa loss då. Jag siktar in mig på mellandagsrean, jag :) 
  • Zobeideh

Nu är jag hemma från Ullared. Duktigt mör i kroppen efter en hel dag där haha! Måste säga att de va faktiskt inte så svårt med neutralt. :) man har väl bara inte tittat åt de hållet när man lixom vetat va man ska köpa till andra. Fick tag på en massa fint men just i sängkläder och säng saker blev jag lite besviken. Där va allt de neutrala helt slutsålt av just de fina. De fans svart kvar men de känns ganska dystert i en bebissäng. Så de fick bli mycket nallepuh. Madrasser täcken och kuddar va väldigt billigt där jag köpte den tjockaste som fans där (lyx hette den) kosta 349 kr. Riktigt bra pris! Så jag gjorde en massa bra fynd. Sen de här med krokar och sånt i barnrum va där mycket rosa och blått . Så ni som vet kön ni får de nog rätt lätt. För av allt de fina va alltid blått och rosa kvar haha.

Nä men mycket bra fynd gjorde jag där så de kan va bra att åka dit nu när man ska handla en massa innan barnet kommer för de kan bli väldigt dyrt här i dem vanliga butikerna :)

• anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-24 17:42:40 följande:

Usch vilken mardröm. Hade bebisen varit död ett tag då eller du vet inte?
    Jag vet inte när de hänt, hon åkte in med blödning och smärta i tisdags och dom konstaterade missfall på ul men vet inte om de hände i tisdags eller om de blev tidigare!!

De är hemskt! Hoppas hon kommer tillbaxs snart och att hon vill umgås fast magen växer på mig! Tycker så synd om henne!
  • j3nnyy

Gud vad fruktansvärt för din vän! Får rysningar över hela kroppen.

• Lovely90

Vi har bara köpt en uppsättning kläder, det gjorde vi när vi firade att allt såg bra ut på RUL. Sedan sydde jag ett babynest i tisdags tillsammans med min mormor :).

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014