• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan
    Lovely90 skrev 2013-10-24 19:23:06 följande:

Vi har bara köpt en uppsättning kläder, det gjorde vi när vi firade att allt såg bra ut på RUL. Sedan sydde jag ett babynest i tisdags tillsammans med min mormor :).

Blev det fint?! Min svärmor är bra på att sy men på något sätt känns det lättare att kanske beställa på nätet. Hur mycket kostade allt sammanlagt? Hittade du mallar på nätet?
  • tvetalan
    Zobeideh skrev 2013-10-24 18:30:30 följande:

Nu är jag hemma från Ullared. Duktigt mör i kroppen efter en hel dag där haha! Måste säga att de va faktiskt inte så svårt med neutralt. :) man har väl bara inte tittat åt de hållet när man lixom vetat va man ska köpa till andra. Fick tag på en massa fint men just i sängkläder och säng saker blev jag lite besviken. Där va allt de neutrala helt slutsålt av just de fina. De fans svart kvar men de känns ganska dystert i en bebissäng. Så de fick bli mycket nallepuh. Madrasser täcken och kuddar va väldigt billigt där smile1.gif jag köpte den tjockaste som fans där (lyx hette den) kosta 349 kr. Riktigt bra pris! Så jag gjorde en massa bra fynd. Sen de här med krokar och sånt i barnrum va där mycket rosa och blått smile4.gif . Så ni som vet kön ni får de nog rätt lätt. För av allt de fina va alltid blått och rosa kvar haha.

Nä men mycket bra fynd gjorde jag där så de kan va bra att åka dit nu när man ska handla en massa innan barnet kommer för de kan bli väldigt dyrt här i dem vanliga butikerna :)

Åh nu längtar jag!! Vill också till ullared o shoppa :D tack för utförlig utvärdering! Ska vänta med allt som heter täcken, sängkläder, nappar o basplagg :)
  • Zobeideh

Jag kunde inte hålla mig haha. Känns egentligen inte bra att handla så mycket redan men vet inte om jag hinner dit innan barnet är född. Tanken är ju att vi ska hinna en runda i feb. men man vet aldrig :)

• Lovely90
    tvetalan skrev 2013-10-24 19:26:57 följande:
    Blev det fint?! Min svärmor är bra på att sy men på något sätt känns det lättare att kanske beställa på nätet. Hur mycket kostade allt sammanlagt? Hittade du mallar på nätet?

Det gick ganska enkelt att sy och jag googlade bara på nätet "sy eget babynest" och hamnade på en tjejs blogg och följde hennes beskrivningar. Vet inte exakt vad priset blev för just babynestet för jag köpte saker till att sy en amningskudde med. Men för bara babynestet kanske det blev 200-300kr :). Det var mest tygerna som kostade oxh då beror det ju på vad man väljer för tyger. Du kan se bild i min blogg lindaviola.blogg.se :)
  • tvetalan
    Lovely90 skrev 2013-10-24 19:47:49 följande:

Det gick ganska enkelt att sy och jag googlade bara på nätet "sy eget babynest" och hamnade på en tjejs blogg och följde hennes beskrivningar. Vet inte exakt vad priset blev för just babynestet för jag köpte saker till att sy en amningskudde med. Men för bara babynestet kanske det blev 200-300kr :). Det var mest tygerna som kostade oxh då beror det ju på vad man väljer för tyger. Du kan se bild i min blogg lindaviola.blogg.se :)
    O tack :) ska bli kul att följa din blogg. Har letat efter preggo-bloggisar som är någonstans i närheten av den vecka jag är i!
  • Feminista

Imorgon är det äntligen vår tur att göra RUL. Känns skönt att känna bebisen redan innan vilket har lugnat mig en del. Hoppas nu på en frisk och livlig krabat! ;)

• ananas86

Vi har andranamnen klara, antingen Rosia efter min farmor eller Gustav efter sambons morfar. Förnamnen är en svårare nöt att knäcka..

Jag skulle inte träffa BM förrän i vecka 26 (28/11) egentligen. Men jag tyckte att det kändes väldigt långt tills dess, så jag ringde och bokade ett tidigare besök också. Det var inga problem. :)

Så imorgon ska jag träffa BM för andra gången. Känns bra med tanke på mina bakgrundssjukdomar och att jag redan från början har lågt blodvärde och högt blodtryck.

Hoppas bara att jag får bättre intryck av henne denna gången, sist tyckte jag att hon  verkade väldigt vimsig och hon pratade med mig som att jag var 5 år gammal.. Men alla förtjänar en andra chans! :)

• Ziiah

När vi var på RUL fick vi veta att bebisen hade en förstorad njure. Vi fick tid till ul i v 32 sen igen då för att kolla på njuren igen. Någon mer som ska in på ul för att kolla något som inte stämde med bebisen? Jag hoppas att det har typ växt bort till nästa ul!

• ananas86

anaconda: Fy vad hemskt det din vän går igenom! :( Känner med henne! Nu längtar man ju jättemycket efter sin lilla/lille i magen och vill inte ens föreställa sig att något skulle gå fel! Förstår att det måste kännas jobbigt för dig också! Kramar till er båda!

• ananas86

Vi ska på nytt UL 3/12 för att kolla så inte den lilla/lille har samma hjärtfel som jag föddes med. Det är tydligen ärftligt, något jag fick reda på för två veckor sen.. :/

Sen blir det antagligen ytterligare ett UL vecka 32, för att kolla så inte moderkakan ligger i vägen.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014