• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    tvetalan skrev 2013-10-24 10:56:22 följande:
    Någon mer som drömmer mycket om nätterna? Ena natten är min man otrogen mot mig och andra så är jag otrogen mot honom. Vaknar upp jätteledsen och känner mig inte alls utvilad. Förstår inte varför jag drömmer om otrogenhet då jag aldrig tänker på det ens?!
    Jag har haft det precis likadant! Och det obehagliga i det här är att jag har drömt så väldigt trovärdigt att jag kan vakna och tro att det hänt på riktigt.
  • majsa88

Börjar tänka på en grej nu. Jag var så exalterad o glad så jag har ungefär minnesluckor under rul. Men hon berättade inte alla organ hon kolla på, o jag minns intr att hon kollade in njuren. Men man kan väl som bm inte missa något sånt?

plus en annan grej är att jag vet exakt vilken dag jag har ägglossning o jag vet exakt vilken dag han blev till. Har gjort 3 ul innan o då har längden på bebisen stämt exakt med min ägglossning. Plus gjorde vul så jag spg äggblåsan 1 dag innan.

MEN nu blev jag bakåtflyttad nästan en hel vecka? Förstår inte vad det kan bero på, är orolig om barnet är för liten.?! Någon som vet varför?

• Sopp

Nu är jag lite sen på bollen här, men såhär har jag läst kring kissnödighet och ultraljud på vårdguiden:

"Du behöver inte förbereda dig på något särskilt sätt, men det kan vara bra att dricka vatten så att du är kissnödig när det är dags för undersökningen. En fylld urinblåsa lyfter nämligen upp livmodern från bäckenhålan, vilket gör bilden tydligare."

• MagdalenaZ

Har idag haft RUL. En galen tös blev det :) och bakåtflyttad till 23 mars. Lägger in det i den nya listan!

Jag måste ha världens sötaste arbetskollega (hennes dotter har bf 1 vecka innan mig) !
    När jag kom tillbaka till jobbet efter RUL och visade tummen upp så ger hon mig en present (hennes sk. ultraljudspresent) Hon menar då att hon vet att min svärmor inte bor i Sverige och min mamma gick bort förra året, så hon ville ge mig lite kärlek...  jag började lipa som ett barn och sen står jag där framför folk och vi kramas och folk tittar. Vilken klippa man har som arbetskollega !

Vem av er var det som skrev att ni är extremt trött?
    Jag känner att jag inte kommer ur en dvala... det är som en dimma och jag går runt och är yr hela tiden, helst av allt vill jag bara sova!! :( äter extra järn och vitaminer, vet inte vad detta är :((
    HJÄLP!

• Sopp
    MagdalenaZ skrev 2013-10-24 22:22:45 följande:
    Har idag haft RUL. En galen tös blev det :) och bakåtflyttad till 23 mars. Lägger in det i den nya listan!

Jag måste ha världens sötaste arbetskollega (hennes dotter har bf 1 vecka innan mig) !
    När jag kom tillbaka till jobbet efter RUL och visade tummen upp så ger hon mig en present (hennes sk. ultraljudspresent) Hon menar då att hon vet att min svärmor inte bor i Sverige och min mamma gick bort förra året, så hon ville ge mig lite kärlek...  jag började lipa som ett barn och sen står jag där framför folk och vi kramas och folk tittar. Vilken klippa man har som arbetskollega !

Vem av er var det som skrev att ni är extremt trött?
    Jag känner att jag inte kommer ur en dvala... det är som en dimma och jag går runt och är yr hela tiden, helst av allt vill jag bara sova!! :( äter extra järn och vitaminer, vet inte vad detta är :((
    HJÄLP!

Grattis! =) 

Det var nog jag, och det verkar vara flera andra som upplever det. Jag hoppas att den här extremtröttheten går över, för även om jag förstår att jag kommer att va trött nu så känner jag att jag knappt fungerar som människa när jag är såhär trött. Ibland kommer jag inte ens upp ur sängen/soffan för att det är som att jag har blivit helkroppsförlamad!  
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2013-10-24 22:22:45 följande:
    Har idag haft RUL. En galen tös blev det :) och bakåtflyttad till 23 mars. Lägger in det i den nya listan! Jag måste ha världens sötaste arbetskollega (hennes dotter har bf 1 vecka innan mig) ! När jag kom tillbaka till jobbet efter RUL och visade tummen upp så ger hon mig en present (hennes sk. ultraljudspresent) Hon menar då att hon vet att min svärmor inte bor i Sverige och min mamma gick bort förra året, så hon ville ge mig lite kärlek...  jag började lipa som ett barn och sen står jag där framför folk och vi kramas och folk tittar. Vilken klippa man har som arbetskollega ! Vem av er var det som skrev att ni är extremt trött? Jag känner att jag inte kommer ur en dvala... det är som en dimma och jag går runt och är yr hela tiden, helst av allt vill jag bara sova!! :( äter extra järn och vitaminer, vet inte vad detta är :(( HJÄLP!  

Stort grattis. Vilken go kollega du har. Det betyder så mycket.
  • MagdalenaZ
    Sopp skrev 2013-10-24 22:26:39 följande:
    Grattis! =) 

Det var nog jag, och det verkar vara flera andra som upplever det. Jag hoppas att den här extremtröttheten går över, för även om jag förstår att jag kommer att va trött nu så känner jag att jag knappt fungerar som människa när jag är såhär trött. Ibland kommer jag inte ens upp ur sängen/soffan för att det är som att jag har blivit helkroppsförlamad!  
    Jag fick detta tillstånd bekräftat även av min syster... men det hjälper inte... jag gör sådana tabbar på jobbet / hemma att jag inte känner igen mig själv!
    Igår trodde jag att jag skulle svimma kl 21 av trötthet. Usch!
    Har du varit hemma från jobbet pga detta?

Tack förresten :) 
  • anaconda
    ananas86 skrev 2013-10-24 21:54:24 följande:

anaconda: Fy vad hemskt det din vän går igenom! :( Känner med henne! Nu längtar man ju jättemycket efter sin lilla/lille i magen och vill inte ens föreställa sig att något skulle gå fel! Förstår att det måste kännas jobbigt för dig också! Kramar till er båda!

Tack, jag tänker på henne hela tiden! Men är samtidigt glad att de inte hände oss, är jag dum som tänker så?! Känner mig hemsk som tänker så fast jag är fruktansvärt ledsen på hennes skull och hennes kille som är min mans bästa vän så vi står ju dom väldigt nära!
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-10-24 22:18:46 följande:
    Börjar tänka på en grej nu. Jag var så exalterad o glad så jag har ungefär minnesluckor under rul. Men hon berättade inte alla organ hon kolla på, o jag minns intr att hon kollade in njuren. Men man kan väl som bm inte missa något sånt? plus en annan grej är att jag vet exakt vilken dag jag har ägglossning o jag vet exakt vilken dag han blev till. Har gjort 3 ul innan o då har längden på bebisen stämt exakt med min ägglossning. Plus gjorde vul så jag spg äggblåsan 1 dag innan. MEN nu blev jag bakåtflyttad nästan en hel vecka? Förstår inte vad det kan bero på, är orolig om barnet är för liten.?! Någon som vet varför?

Samma för mig. Dock blivit flyttad fram & tillbaka på varje UL typ 2-3 dagar. Nu på RUL blev jag bakåtflyttad 5 dagar. Tror inte det är någon fara alls. Jag tror vår lille växer i skov. Först inget sen jätte mycket.
  • Sopp
    MagdalenaZ skrev 2013-10-24 22:43:16 följande:
    Jag fick detta tillstånd bekräftat även av min syster... men det hjälper inte... jag gör sådana tabbar på jobbet / hemma att jag inte känner igen mig själv!
    Igår trodde jag att jag skulle svimma kl 21 av trötthet. Usch!
    Har du varit hemma från jobbet pga detta?

Tack förresten :) 

Njä men eftersom jag har ganska mycket flexibilitet i jobbet och inte har några problem att jobba hemifrån, så jag har faktiskt gått hem kring 15-tiden den senaste veckan för att sova en sväng och sedan fortsatt en stund hemifrån. Det är ju faktiskt guld värt - Jag avundas inte de i gruppen här som har jobb som måste skötas på plats nu under graviditeten
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014